Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@08:58:55 GMT

معرفی نسل‌های مختلف النترا

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۲۰۰۷

معرفی نسل‌های مختلف النترا

به گزارش گروه بازرگانی ایسکانیوز ، النترا محصول شرکت کره‌ای هیوندای است که در سال 1967 و پس از 20 سال کار مداوم درحالی‌که کره جنوبی در اوج بحران‌های اقتصادی بود به‌طور رسمی آغاز به کار کرده و اکنون به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی دنیا تبدیل شده است.

النترا یک خودروی سدان کامپکت است که هم در خیابان‌های شهری و هم در جاده‌های برون‌شهری رفیق شفیق شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله مسیر راه تولید النترا را بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه شد که طفل نوپای هیوندای اکنون به جوانی رشید و قدرتمند بدل شده است.

نسل اول النترا: آغاز: 1190 پایان: 1995

پدرجد النترای جوان که امروز در خیابان‌های بزرگ‌ترین شهرهای جهان جولان می‌دهد، متولد سال 1990 است. این خودرو برای جایگزینی خودروی استلار با پیشرانه‌های 1.5، 1.6 و 1.8 لیتری روانه بازار شده و از همان سال‌های اول به رقیبان گردن‌کلفت خود طعنه می‌زد. فروش این خودرو در همان سال نخست عرضه به‌قدری قابل‌توجه بود که شرکت‌های بزرگ خودروسازی نظیر فورد و واکسهال را نگران ساخت. علاوه بر تنوع در حجم و قدرت موتور النترا، شتاب‌گیری زیر 10 ثانیه این خودرو در آن سال‌ها یکی از بزرگ‌ترین برگ برنده‌های آن بود. نکته‌ای که بسیاری از خودروهای معروف و بزرگ دنیا هنوز هم به آن دست پیدا نکرده‌اند. این نسل از النترا 5 سال میزبان سدان‌سواران بود و بیشترین فروش خود را در بازارهای اروپا و کره تجربه کرد اما بازار ایران نیز میزبان تعداد محدودی از النترای نسل اول بود.

نسل دوم النترا: آغاز: 1995 پایان: 2000

طراحان النترا پنج سال پس از حضور موفق نسل اول تصمیم به ایجاد تنوع برای خریداران و عرضه نسل تازه‌نفس این خودرو گرفتند. سال 1995 سالی بود که دومین نسل النترا در کلاس‌های سدان و استیشن با پیشرانه‌های 1500، 1600، 1800 و 1900 سی‌سی دیزلی سفارشی وارد عرصه رقابت شده و برای رقیبان پیر و جوان خود کری خواند. حضور النترا در بازارهای جهانی همچون پدر خود موفقیت‌آمیز بود اما متاسفانه قوانین محدودکننده ورود خودروهای خارجی باعث شد که جاده‌های ایران از حضور این نسل از النترا محروم بمانند.

نسل سوم النترا: آغاز: 2000 پایان: 2005

نوادگان النترای قدیمی همچون فرزندانی خلف راه پدربزرگ خود را ادامه داده و همچنان پرقدرت در عرصه رقابت باقی ماندند. می‌توان نسل سوم النترا را یک نسل طلایی برای این خودرو دانست. خوشبختانه این بار بازارهای ایران به همت کرمان موتور رنگ این خودرو را دیده و نام هیوندای آوانته را بر آن نهادند. همچون نسل‌های پیشین، نسل سوم نیز در پیشرانه‌هایی با حجم‌های متفاوت روانه بازار شد تا سلیقه‌های مختلف را راضی نگه دارد. هر سه پیشرانه 1.6، 1.8 و 2 لیتری نسل سوم النترا توسط کرمان موتور مونتاژ و به بازارهای ایران عرضه شدند. شیشه‌های برقی و ایربگ‌های راننده، سرنشین و جانبی النترای نسل سوم را به خودرویی مطمئن و ایمن بدل می‌کردند. هرچند که نسخه هاچ‌بک این نسل در اختیار خریداران ایرانی قرار نگرفت اما بازارهای جهانی نوادگان خل النترا را در کلاس‌های سدان و هاچ‌بک ملاقات کردند.

نسل چهارم النترا: آغاز: 2006 پایان: 2010

نسل چهارم را می‌توان فیس‌لیفتی شیک و زیبا از نسل سوم النترا دانست که به خریداران اجازه هضم تغییرات اساسی ایجادشده در پدر خود را داد. پیشرانه‌های 1.6 و 2 لیتری و تغییرات ظاهری جزئی تنها تفاوت‌هایی بود که این نسل از النترا برای خریداران خود تدارک دیده بود. البته استفاده از موتور توربوشارژ 2000 سی‌سی بر روی این خودرو اولین گام‌ها برای ایجاد تغییرات اساسی در مشخصات فنی النترا بود.

نسل پنجم النترا: آغاز: 2010 پایان: 2015

نظم و ترتیب شرکت هیوندای در عرضه نسل‌های جدید النترا یکی از عوامل محبوبیت این خودرو در میان جهانیان است. تقریبا هر 5 سال یک‌بار ماشین بازها منتظر رونمایی از مدل جدید هیوندای با تغییرات غافلگیرکننده بودند. در همین راستا نسل پنجم النترا در سال 2010 با تغییرات خیره‌کننده و شگفت‌انگیزی به خریداران معرفی‌شده و در سال 2011 با دریافت نشان خودروی سال آمریکا جای تردیدی برای خریداران باقی نگذاشت.

النترای نسل پنجم به‌صورت کوپه و سدان با دو پیشرانه 1800 و 2000 سی‌سی به جهانیان معرفی شد و خیلی زود توانست جای خود را در دل آن‌ها باز کند. استفاده از پیشرانه DCVVT با حجم 1800 سی‌سی و قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر بسیاری از خریداران این خودرو را هیجان‌زده کرد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به کمک سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا صد 11 ثانیه را برای نسل پنجم النترا رقم‌زده و حداکثر سرعت 202 کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می‌کند. سیستم تعلیق ستونی مک فرسون با استفاده از فنرهای لول و ضربه‌گیر به‌خوبی از پس فرازوفرودهای جاده بخواهد آمد. به‌علاوه اینکه باک 50 لیتری و مصرف سوخت 7.1 لیتری النترای نسل پنجم را به خودرویی سریع، تمیز و اقتصادی بدل می‌کند.

نسل ششم النترا: آغاز: 2015

نسل ششم النترا از سال 2015 تاکنون نماینده نسل‌های پیشین خود بوده و به‌خوبی از عهده این مسئولیت خطیر برآمده است. خوشبختانه این نسل از النترا در بازارهای ایران نیز حضورداشته و تصاحب آن برای خریداران ایرانی تنها یک آرزو نیست. استفاده از پیشرانه‌های DOHC دو لیتری، توربوشارژ کم‌مصرف 1.4 لیتری و DOHC توربوشارژ 1.6 لیتری این خودرو را به ستاره‌ای درخشان در نسل‌های مختلف النترا بدل کرده است. تغییرات ظاهری جذاب، امکانات به‌روز و متنوع، تجربه رانندگی بی‌نظیر، کابین جادار و آرام و هماهنگی با استانداردهای ایمنی و طراحی روز النترای نسل ششم را به خودرویی شگفت‌انگیز بدل می‌سازد. البته از وجود معایبی نظیر عملکرد نامناسب پیشرانه 2 لیتری و گیربکس دوکلاچه و فرمان‌پذیری مشکل نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

سابقه درخشان هیوندای و سررسیدن 5 سال، شایعات برای عرضه نسل جدید النترا را پررنگ‌تر ساخته است. هیوندای نیز در پاسخ به خریداران از مدل 2021 رونمایی کرده است. خودرویی محجوب و جمع‌وجور که هیچ‌یک از نسل‌های آن خریداران را پشیمان نکرده و همچنان در صدر پرفروش‌ترین‌های جهان می‌درخشد.

برگرفته از مجله همراه مکانیک

انتهای پیام/

20 / 20 النترا معرفی نسل‌های مختلف النترا شرکت کره‌ای هیوندای طراحان النترا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: النترا شرکت کره ای هیوندای برای خریداران النترای نسل نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

محمدحسین طاهری از ادامه برخورد‌های قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین، خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • معرفی قهرمانان تالوکار قمی
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری