Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@12:54:53 GMT

آغاز ماموریت جدید افشین قطبی در چین

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۲۱۶۱

آغاز ماموریت جدید افشین قطبی در چین

فصل جدید سوپرلیگ چین با تأخیر پنج ماهه بابت شیوع کرونا از دیروز افتتاح شد و ساعت 14:30 امروز افشین قطبی تیمش «شیجیاژوانگ اوربرایت» را مقابل «هبی چاینا فورچون» به زمین می‌فرستد. 

به گزارش ورزش سه و به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست سرمربی اسبق تیم ملی فصل گذشته موفق شد شیجیاژوانگ را به سوپرلیگ برساند و در این لیگ پرستاره مأموریت سختی در پیش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات قرار بود 22 فوریه شروع شود، ولی با شیوع کرونا به تأخیر افتاد و حالا قرار است با فرمت جدیدی برگزار شود. 16 تیم به دو گروه تقسیم شده‌اند و مسابقات‌شان به صورت متمرکز و بدون تماشاگر در شهرهای دالیان و سوژو (نزدیک شانگهای) در 14 دور از 25 ژوئیه تا 28 سپتامبر برگزار می‌شود. شیجیاژوانگ در گروه B و شهر سوژو حضور دارد و با بیجینگ گوان، شونگ‌کینگ لیفان، هبی، کینگ‌دائو، شانگهای ایست اژیا، تیانجین تدا و ووهان زال رقابت می‌کند.

 

از تمام بازیکنان و مربیان در فرودگاه تست کرونا گرفته شده و این تست‌ها هر هفته تکرار می‌شود. هتل تیم‌ها به روی عموم از جمله اعضای خانواده و دوستان بازیکنان به مدت دو ماه بسته است و اعضای تیم‌ها، داوران و کارکنان هتل اجازه خروج از محدوده‌های مشخص را ندارند.


پس از پایان این 14 بازی، تیم‌ها به نیمه بالایی و نیمه پایینی تقسیم می‌شوند و در این مرحله مسابقات به صورت حذفی دنبال می‌شود تا رده‌بندی نهایی تعیین شود. رسانه‌های چینی پیش‌بینی می‌کنند که فرمت جدید مسابقات ممکن است به نتایج غیرمنتظره‌ای ختم شود و همین پیش‌بینی‌ را سخت‌‌تر کرده است.

 

باشگاه‌های سوپرلیگ چین در فصل جدید به اندازه سال‌های قبل در بازار نقل و انتقالات فعال نبودند و از خریدهای پر سر و صدا خبر زیادی نبود. از طرف دیگر شیوع کرونا هم تأثیر منفی داشت و تعدادی از بازیکنان خارجی از جمله ساندرو واگنر، مهاجم تیانجین تدا حاضر نشدند به چین برگردند. با این حال سوپرلیگ چین در فصل جدید هم بدون ستاره نیست. پائولینیو و اندرسون تالیسکا در اورگرانده، آلان و جوناتان ویرا در بیجینگ گوان و مثلث اسکار، هالک و مارکو آرناتوویچ در شانگهای SIPG از بازیکنان قابل توجه هستند.

 

 

قطبی، مجذوب مردم و فرهنگ چین


افشین قطبی که با تیم کم نام و نشانی در سوپرلیگ حاضر شده و در محاصره مربیان مشهوری مثل رافا بنیتس، فابیو کاناوارو، اولی اشتیلیکه، روبرتو دونادونی و برونو ژنزیو است، باید در آکواریوم کوسه‌ها شنا کند. تازه‌ترین نامی که به این فهرست اضافه شده پابلو ماچین، سرمربی سابق بتیس است که روی نیمکت کینگ‌‌دائو، حریف بعدی تیم قطبی می‌نشیند.


به بهانه شروع مسابقات روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» گزارش و مصاحبه کوتاهی با افشین قطبی داشت. مربی ایرانی مدعی شد که سوپرلیگ می‌تواند به فوتبال چین کمک کند که یک تیم ملی در سطح جهانی داشته باشد. قطبی گفت: «استاندارد فوتبال چین در حال بالا رفتن است، ولی برای رسیدن به پتانسیل واقعی‌اش نیاز به زمان دارد. چین تمام عناصر برای تبدیل شدن به یک تیم تراز اول آسیایی و پس از آن در سطح جهانی را دارد. بازیکنان قدرت بدنی، ذهنیت پیروزی و جاه‌طلبی برای موفقیت را دارند. با جمعیت عظیم، قدرت اقتصادی و غرور ملی، تمام شرایط برای توسعه فوتبال چین موجود است.»


او درباره مأموریت سخت تیمش در رقابت با تیم‌های پرستاره لیگ چین هم گفت: «ما تازه به سوپرلیگ صعود کرده‌ایم و باید بتوانیم هرچه زودتر فاصله‌مان را با سایر تیم‌ها کم کنیم. ما پس از صعود به سوپرلیگ به سختی تلاش کردیم تا تیمی رقابتی بسازیم. من از روند پیشرفت تیمم خوشحالم و منتظر شروع مسابقات هستم.»


قطبی اضافه کرد که از حضور در فوتبال چین خوشحال است: «من از سال 2001 در فوتبال آسیا کار می‌کنم و همیشه مجذوب فرهنگ و مردم چین بوده‌ام. با تیم ملی ایران دو بار برای بازی دوستانه به چین سفر کردم و یک بار هم با تیم ملی کره جنوبی برای مقدماتی جام جهانی. من در چین زندگی ساده‌ای دارم. فوتبال، فوتبال و باز هم فوتبال. من بیشتر ساعات روز را مشغول برنامه‌های آماده‌سازی تیمم هستم. البته وقت برای لذت بردن از غذاهای لذیذ چینی هم دارم.»

منبع:ایران ورزشی

افشین قطبی شیجیاژوانگ چین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: افشین قطبی شیجیاژوانگ چین فوتبال چین افشین قطبی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!

رئیس لالیگا اعلام کرد که مسابقات فوتبال اسپانیا در آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش فارس،‌ خاویر تباس از برگزاری لالیگا در آمریکا از فصل 2026-2025 خبر داد.

تباس در خصوص اینکه چه تعداد مسابقه و در کدام هفته‌ها در آمریکا برگزار می‌شود را به وقتی دیگر موکول کرد. به احتمال فراوان بازی‌های لالیگا اگر در آمریکا برگزار شود، به وقت ایران بامداد خواهد بود.

فوتبال اسپانیا به دلیل درآمد زایی در این سال‌ها تصمیم گرفته در ورزشگاه‌های نقاط دیگر جهان مسابقات خود را برگزار کند.

از 2 سال پیش، بازی‌های سوپرکاپ اسپانیا در عربستان برگزار می‌شود!

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مسی و رونالدو، مانند فراری و لامبورگینی هستند شکست پروژه لژیونرهای پولی در عربستان!

دیگر خبرها

  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای