Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@00:19:49 GMT

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع۹۰۰ هکتاری آرادان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۲۲۹۴

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع۹۰۰ هکتاری آرادان

ایسنا/سمنان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از کشت ذرت علوفه‌ای در سطح ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

امیرحسین شاه‌حسینی 5 مردادماه در شورای اداری شهرستان به برخی از ارقام کشت‌شده ذرت علوفه‌ای اشاره و اظهار کرد: سینگل کراس ۷۰۴، ماسیل و امریکن ژنتیک و...از جمله ارقام کشت‌شده در اراضی این شهرستان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به تفکیک سطح زیر کشت ارقام مختلف ذرت علوفه‌ای اشاره کرد و افزود: سطح زیر کشت رقم سینگل کراس ۷۰۴ در مجموع ۸۸۰ هکتار است و همچنین در 13 هکتار از اراضی شهرستان رقم مایسل و در هفت هکتار نیز رقم امریکن ژنتیک کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان ذرت علوفه‌ای را یکی از محصولات مهم و استراتژیک در این شهرستان عنوان کرد و افزود: رقم سینگل کراس دارای کیفیت مطلوب، عملکرد بالا و دارای ارزش غذایی خوب در جیره غذایی دام است و به همین دلیل کشاورزان منطقه راغب به کشت این رقم هستند.

شاه‌حسینی افزود: کشت در شهرستان آرادان شامل کشت بهاره و تابستانه است که کشت بهاره از اواسط فروردین و کشت تابستانه از اوایل تیرماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به شیوه‌های کاشت در این شهرستان خاطرنشان کرد: روش کاشت این ارقام در شهرستان آرادان به‌صورت ردیفی و با عرض خطوط کشت ۶۰ و ۷۵ سانتی‌متر است.

 این مدیر مسوول با بیان اینکه آبیاری به‌صورت تیپ در ۱۸ هکتار از مزارع ذرت علوفه ای شهرستان انجام‌شده است تصریح کرد: با توجه به مشکل کم آبی در استان سمنان کشت محصولات با نیاز آبی کم در اولویت جهادکشاورزی است.

وی از برداشت محصول از سطح حدود ۱۰ هکتار از مزارع ذرت علوفه‌ای این شهرستان خبر داد و با اشاره به وجود ماشین آلات و ادوات مناسب کشاورزی در شهرستان گفت: برداشت این محصول در سطح شهرستان توسط چهار دستگاه چاپر انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با اشاره به کیفیت بالای ارقام کشت شده پیش‌بینی کرد: عملکرد محصول ذرت علوفه‌ای در این شهرستان حدود ۵۰ تن در هر هکتار باشد.

شاه‌حسینی با بیان اینکه هر ساله کشاورز نمونه این بخش از سوی جهادکشاورزی شهرستان با هدف افزایش انگیزه در بین کشاورزان و تولیدکنندگان انجام می‌شود گفت: در سال زراعی گذشته ابوالفتح نظری فر از کشاورزان آرادانی به علت عملکرد مطلوب و استفاده از سیستم آبیاری تیپ به عنوان ذرت کار نمونه استان انتخاب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرستان آرادان استان سمنان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کشاورزی شهرستان شهرستان آرادان ذرت علوفه ای کشت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حبیب جهانساز گفت: با آغاز فصل برداشت چین بهاره در هفته نخست اردیبهشت تا به امروز، ۶ هزار و ۱۲۵ تن برگ سبز چای به ارزش ۱۰۰ میلیاردتومان از باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شد.

وی افزود: از این مقدار برگ سبز برداشت شده، ۶ هزار و ۱۰۶ تن معادل ۹۹ و ۷ دهم درصد درجه یک و ۲۱ تن معادل ۳ دهم درصد درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای کشور همچنین اعلام کرد: در این مدت، هزار و ۳۷۹ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی شمال تولید شده است.

سازمان چای کشور در فصل زارعی جدید با ۱۵۰ کارخانه چایسازی تاکنون قرارداد بسته است.

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی