Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی گمان می‌کنند تجهیز این لوازم هوشمند به سنسورهای مختلف تنها دلیل موفقیت آنها محسوب می‌شود درحالی که اینگونه نیست و در هر ثانیه تعداد زیادی از داده‌ها و اطلاعات پردازش می‌شوند تا این سنسورها بتوانند هم ببینند و هم حس کنند و با استفاده از نتیجه این تجزیه و تحلیل‌ها عملکردی مناسب داشته باشند.
این جاروبرقی‌های روباتیک حداقل دارای ۶ سنسور هستند که هنگام فعالیت، بدون وقفه اشعه مادون قرمز از آنها ساطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نور به اطراف تابانده می‌شود و اگر بسرعت به سنسور بازگردانده نشد، روبات آن را به معنای وجود یک مانع تلقی می‌کند و متوقف شده و جهت حرکت خود را عوض می‌کند.این سنسورها در لبه‌های جاروبرقی روباتیک نصب شده‌اند تا هرگونه مانع، پله و... را براحتی تشخیص دهد. برخی سنسورها هم تنها برای شارژ شدن این جاروبرقی‌های روباتیک فعالیت دارند. این سنسورها هنگام کم شدن شارژ روبات، فعال شده و به جاروبرقی هوشمند هشدار می‌دهند و سپس آن را راهی صفحه شارژ می‌کنند تا برای دور بعدی کار آماده شود.
اما جاروبرقی‌های روباتیک چگونه درون خانه تردد می‌کنند و می‌توانند همه نقاط خانه را تمیز کنند؟ پاسخ این سؤال به پردازش اطلاعات گسترده و مسیریابی و نقشه دیجیتال بازمی‌گردد. برخی از این روبات‌ها از سیستمی با نام iAdapt و نیز تکنولوژی vSLAM بهره می‌برند و با کمک آن همه نقشه خانه و دکوراسیون آن، محل قرار گرفتن مبلمان، تخت، میز تلویزیون و... را در خاطر می‌سپرند.
برخی دیگر از این جاروبرقی‌های روباتیک نیز برای این منظور از نقشه‌برداری همزمان تصویری و موقعیت‌یابی استفاده می‌کنند تا براحتی کل خانه را تمیز کنند. پس از خریداری روبات، این جاروبرقی ۵بار در کل خانه گردش می‌کند تا نقشه‌های هوشمند را تهیه کند.
این نقشه هربار آپدیت می‌شود تا اگر تغییری در دکوراسیون خانه ایجاد شده یا مثلاً اسباب بازی بچه‌ها روی زمین افتاده بتواند آن را تشخیص دهد و کمترین میزان برخورد با موانع ایجاد شود. در بعضی از جاروبرقی‌های روباتیک هم به منظور نقشه‌یابی هوشمند از سیستم‌هایی بر پایه دوربین یا تکنولوژی lidar استفاده می‌شود.
همچنین می‌توان به این روبات فرمان داد که تنها مثلاً یک اتاق را تمیز کند و به بقیه نقاط خانه یا محل کار دست نزند. گفتنی است که برخی از این جاروبرقی‌های روباتیک نمی‌توانند در اتاق تاریک فعالیت کنند در حالی که برای برخی نمونه‌ها این موضوع هیچ اهمیتی ندارد و در تاریکی نیز مسیر خود را پیدا می‌کنند. به‌هرحال آینده در دست لوازم خانگی هوشمند است و روزی می‌رسد که لوازم خانگی معمولی امروز کاربردی نداشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هوشمندانه فناوری نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد نه چندان خوب بایرن مونیخ در این فصل که باعث شد قهرمانی در رقابت‌های بوندسلیگا را پس از بیشتر از یک دهه از دست بدهند و از مسابقات جام حذفی آلمان هم کنار بروند باعث شد که مدیران این باشگاه تصمیم به قطع همکاری با توماس توخل در پایان فصل بگیرند. 

جستجو برای یافتن سرمربی جدید برای بایرن و انتخاب جانشین توخل در پایان فصل از همان زمان آغاز شد و نام‌های بسیاری مطرح شد که جدی‌ترین آنها رانگنیک بود اما این مربی هم تصمیم گرفت همچنان در تیم ملی اتریش بماند و به پیشنهاد دریافتی از سوی این باشگاه پاسخ منفی داد. 

حالا روزنامه بیلد خبر داده که مدیران این باشگاه قصد دارند استراتژی جدیدی را پس از این پاسخ منفی به کار بگیرند. آنها به جای در نظر گرفتن یک نامزد و مذاکره صرف با او، قصد دارند به صورت همزمان چند گزینه متفاوت را در نظر بگیرند و مذاکرات را به صورت موازی پیش ببرند. 

مکس ایبرل، مدیر این باشگاه، همچنان علاقه زیادی به همکاری با روبرتو دی زربی دارد و حالا به دنبال مذاکره و به خدمت گرفتن او خواهد بود. این مربی تا سال 2026 با برایتون قرارداد دارد اما بعید است که این باشگاه انگلیسی مانع جدایی او شود.

دیگر خبرها

  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • عجیب‌ترین حادثه تاریخ در مکانیکی؛ کتک زدن یک کارگر با جارو توسط مرسدس بنز! + ویدئو
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • توجه به هوش مصنوعی در نقشه راه سند تحول آموزش