Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: یک خودرو پیکان دو گانه سوز به علت نقص فنی در شهر اردل دچار حریق می‌شود که این حادثه در نزدیکی مرکز آتش نشانی شهر اردل رخ می‌دهد.

در حالی که خودرو پیکان در فاصله ۷۰ کیلومتری مرکز آتش نشانی در حال سوختن بود، اما اطفای حریق خودرو با خودورهای آتش نشانی و کپسول‌های آتش نشانی انجام نشد و در اقدامی عجیب این حریق توسط ریختن خاک با لودر انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش مأموران آتش نشانی برای استفاده از کپسول‌های اطفای حریق برای خاموش کردن حریق این خودرو بی نتیجه مانده است و ناگزیر از لودر و خاک برای اطفای حریق سواری پیکان بهره گیری شده است.

به گفته شاهدانی که در منطقه حادثه حضور داشتند ابتدا از از کپسول‌های اطفای حریق استفاده کردند که کپسول‌ها خالی بودند. سپس از خودرو آتش نشانی برای اطفا استفاده شد که خودروی اطفای حریق نیز دچار نقص فنی بود. مأموران پس از آن

برای اطفای این حریق ناچارا از لودر شهرداری برای اطفای حریق سواری پیکان استفاده کردند.

از مرکز آتش نشانی شهر اردل که در فاصله ۷۰ متری خودرو دچار حریق شده بود دو کپسول اطفای حریق آوردیم که هیچ کدام از این دو کپسول کار نکردند و تاریخ انقضای آنها گذشته بود و فعال نشدند راننده خودرو دچار حریق شده در این زمینه اظهار داشت: سوار خودرو شده بودیم که متوجه شدیدم از خودرو دود بیرون می‌آید و خودرو دچار حریق شده است.

وی بیان کرد: به سرعت از خودرو خارج شدیدم و به مرکز آتش نشانی مراجعه کردیم.

وی افزود: از مرکز آتش نشانی شهر اردل که در فاصله ۷۰ متری خودرو دچار حریق شده بود دو کپسول اطفای حریق آوردیم که هیچ کدام از این دو کپسول کار نکردند و تاریخ انقضای آنها گذشته بود و فعال نشدند.

وی بیان کرد: پس از آن خودرو آتش نشانی آمد که به علت نقض فنی و خراب بودن پمپ‌های آب نتوانستند خودروی دچار حریق را خاموش کند.

این شهروند اردلی عنوان کرد: لودر شهرداری برای اطفای آمد که با ریختن خاک برای روی ماشین حریق خودروی سواری اطفا شد.

برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی به مزارع گندم از خاک برای اطفای حریق استفاده شد

شهردار شهر اردل در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: تمام تجهیزات شهرداری برای امداد رسانی به یک کامیون واژگون شده در شهرستان اردل اعزام شده بود و ۲۰ دقیقه پس از این حادثه شاهد حریق خودروی پیکان در شهر اردل بودیم.

صفر علی نصیری ادامه داد: خودروی پیکان به علت نشتی گاز دچار حریق شده بود که حریق در کنار گندم زارهای منطقه رخ داده بود.

وی بیان کرد: برای تسریع در اطفا و جلوگیری از گسترش آتش سوزی به مزارع گندم و افزایش خسارت‌های بیشتر از خاک برای اطفای استفاده شد.

اهمال کاری برای اطفای حریق و تعلل برای خاموش کردن آتش موجب افزایش خسارت به خودروی پیکان شد. بهره گیری از نیروهای کارآزموده و تجهیزات به روز در مراکز آتش نشانی شهرها ضروری است.

برگزاری مانورهای امدادی اطفای حریق در شهرها نقش مهمی در افزایش آمادگی بیشتر نیروهای آتش نشانی و اطلاع از وضعیت لوازم و تجهیزات دارد که این مهم باید مورد توجه شهرداری‌ها قرار گیرد.

کد خبر 4983017

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد اطفای حریق اردل آتش سوزی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی مسکن برای اطفای حریق مرکز آتش نشانی آتش نشانی شهر حریق خودرو شهر اردل دو کپسول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد: حدود یک ساعت پیش وقوع حریق در یک انبار ۲۰ متری بالای یک مغازه لوستر فروشی سبب بروز دود نسبتاً شدید در خیابان لاله زار شد.

وی افزود: نیرو‌های آتش نشانی در اسرع وقت همراه با تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شعله زنی صورت گرفته و حریق بلافاصله اطفا شده است همچنین خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی به همراه نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حادثه حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران+ فیلم
  • جزییات حریق در خیابان لاله‌زار تهران
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • لزوم تجهیز امامزاده ابراهیم(ع) به سیستم اطفای حریق شبکه ای
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد