Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهر گفت: این صید برای قایق‌ها از ۱۳ و برای لنج‌ها از ۱۵ مرداد ماه آغاز می‌شود و در مجموع ۷۵۵ شناور در صید شرکت می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، یکی از ظرفیت‌های مهم  این استان صید و صیادی است که بر اساس آمارها افزون بر 60 هزار تن سالانه انواع آبزیان در آبهای استان بوشهر صید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر ساحل نشینان بوشهری از طریق صید و صیادی امرار معاش می‌کنند که میگو یکی از مهم‌ترین صید صیادان استان بوشهر است که با لنج‌ و قایق‌ انجام می‌شود.

صید میگو یکی از با ارزش‌ترین آبزیان خلیج فارس است که صیادان بوشهری هر ساله در مرداد ماه با اعلام آزاد سازی صید میگو  راهی دریا می‌شوند تا از این طریق امرار معاش کنند.

صید میگو برای قایق‌ها از 13 و برای لنج‌ها از 15 مرداد ماه آزاد می‌شود

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهر اظهار داشت: این صید برای قایق‌ها از 13 و برای لنج‌ها از 15 مرداد ماه آغاز می‌شود و در مجموع 755 شناور در صید میگو شرکت می‌کنند.

رضا جعفر ابراهیمی با اشاره به انجام 2 گشت تحقیقاتی برای تعیین زمان صید میگو خاطر نشان کرد: بر اساس نتایج 2 گشت تحقیقاتی که توسط پژوهشکده میگو انجام می‌شود جمعیت میگو هنوز به اندازه طولی 12 سانتیمتر که اندازه استاندارد است نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه گشت سوم تحقیقاتی به‌زودی انجام می‌شود تصریح کرد: بر اساس نتایج گشت‌های تحقیقاتی امسال توده‌های جمعیت میگوی جوان وارد آبهای خلیج فارس استان بوشهر شده است که پیش بینی افزایش میزان صید میگو نسبت به سال قبل می‌شود.

میگو در 35 صیدگاه استان بوشهر انجام می‌شود

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر  تعداد صیدگاه‌های این استان از شمالی‌‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین منطقه 35 ایستگاه است که بیشتر شناورها در این نقاط برای صید حضور دارند.

ابراهیمی پیش بینی صید میگو را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال پیش بینی صید 1500 تن میگو شده است که نسبت به 1222 تن سال قبل افزایش دارد.

وی،با اشاره به مشارکت بیش از 8 هزار نفر در صید میگو تصریح کرد: در صید میگو سال قبل  8 هزار صیاد  با 386 فروند لنج و 369 فروند قایق فعالیت کردند که پیش بینی می‌شود امسال همین تعداد شرکت کنند.

ممنوعیت صید ترال در زمان غیراز فصل صید میگو

یکی از مخرب‌ترین روش‌های صید که به زیستگاه و ذخائر آبزیان صدمات جبران ناپذیری وارد می‌کند صید ترال یا کف‌روب است.

صید ترال به استثنای اعلام قانونی برای صید میگو که به صورت ترال انجام می‌شود در مابقی فصول سال که تخم‌ریزی آبزیان به ویژه میگو است  این نوع روش صید سبب نابودی مولدها و زیستگاه‌های آبزیان می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر  با تاکید بر برخورد قاطع با صید قاچاق در آبهای خلیج فارس اظهار داشت: حفظ ذخائر آبزیان یکی از ضروریات است که در این راستا از همکاری نهادها و صیادان در مقابله با صید قاچاق قدردانی می‌شود.

صید انواع ماهی، میگو و دیگر آبزیان به صورت ترال جرم است

سرهنگ قدرت‌الله حاتم‌وند با بیان اینکه صید آبزیان در استان بوشهر بر اساس برنامه‌ریزی و تخم‌ریزی آبزیان مشخص می‌شود خاطرنشان کرد: صید انواع ماهی، میگو و دیگر آبزیان به روش ترال و بدون مجوز، قاچاق، جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستانه فصل صید میگو قرار داریم تصریح کرد: صید میگو پس از تحقیقات و بررسی نتایج آن در کمیته مدیریت صید شیلات استان بوشهر اعلام می‌شود و صید خارج از اعلام زمان تعیین شده ممنوع، قاچاق و جرم است.

سرهنگ حاتم‌وند با بیان اینکه صید غیرمجاز صدمات و خسارت جبران ناپذیری به ذخائر آبزیان وارد می‌کند گفت: صید ترال که در فصل میگو انجام می‌شود در مدت معینی برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به ذخائر آبزیان اعلام می‌شود و صید خارج از فصل تعیین شده جریمه‌های سنگینی دارد.

کشف بیش از 4 تن انواع آبزیان در صید قاچاق در ابهای استان بوشهر

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر از کشف بیش از 4 تن انواع آبزیان در صید قاچاق خبر داد و بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال 4.6 تن انواع آبزیان به سبب صید قاچاق در استان بوشهرکشف شده است.

وی با بیان اینکه قاچاق یاد شده میگو و ماهی است خاطرنشان کرد: در 4 ماه نخست امسال 4.2 تن میگو، 195 کیلوگرم ماهی و 30 کیلوگرم ماهی مرکب قاچاق کشف شده است.

سرهنگ حاتم‌وند از توقیف 109 فروند شناور و خودرو متخلف که در صید و حمل ابزیان قاچاق مشارکت داشتند خبر داد و بیان کرد: در کشف این میزان صید قاچاق در استان بوشهر 4 ماه نخست امسال 78 فروند موتور لنج، قایق و کشتی صیادی، انواع شناورهای قایق بدون هویت، تفریحی و 11 دستگاه خودرو که در صید و حمل آبزیان قاچاق مشارکت کردند توقیف شده است.

وی با اشاره به کشف 410 قلاب و انواع تورهای صید و صیادی غیرمجاز در آبهای استان بوشهر گفت: در این مدت 16 تخته صید ترال به همراه 26 حلقه طناب در آبهای استان بوشهر که به صورت غیر مجاز اقدام به صید می‌کردند از قاچاقچیان کشف شده است.

حاتم‌وندبا استناد به ماده 5 لایحه مبارزه با صید مجاز گفت: هرگونه صید آبزیان خارج از فصل ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود تا صید غیرمجاز، قاچاق و بی رویه به سرمایه‌ها و ذخائر آبزیان آسیب وارد نکند.

گشت‌های تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو در 30 ایستگاه دریایی استان بوشهر آغاز می‌شود‌ گشت‌های تحقیقاتی تعیین زمان صید میگو در آبهای بوشهر آغاز شد زمان ممنوعیت صید میگو توسط کارگروه تخصصی در استان بوشهر تعیین می‌شود

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه یکی از موارد تخریب زیستگاه ذخائر آبزیان، صید بدون مجوز به ویژه صید به روش ترال یا کف‌روب است تصریح کرد: این روش صید که به زیستگاه آبزیان خسارت وارد می‌کند ممنوع است و تنها در زمان فصل صید میگو آن هم به مدت محدودی با مجوز شیلات انجام می‌شود.

در آبهای خلیج فارس زمان تخم‌ریزی آبزیان در آب‌های عمیق استفاده از روش صید ترال بسیار مخرب و زیان‌بار است چراکه این نوع صید تاکنون صدمات جبران ناپذیری به زیستگاه آبزیان خلیج فارس وارد کرده است.

انتهای پیام/190/س

R41363/P/S6,53/CT7 بیشتر بخوانید... استخرهای پرورش میگو استان بوشهر با کمبود "بچه‌میگو" مواجه هستند یک میلیارد قطعه بچه میگو در ۲۷۰۰ استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد گشت تحقیقاتی آزادسازی فصل صید میگو در خلیج فارس بوشهر آغاز شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استخرهای پرورش میگو استان بوشهر با کمبود "بچه‌میگو" مواجه هستند یک میلیارد قطعه بچه میگو در ۲۷۰۰ استخر پرورشی استان بوشهر ذخیره‌سازی شد گشت تحقیقاتی آزادسازی فصل صید میگو در خلیج فارس بوشهر آغاز شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیات ماندگار مرصاد /‌ تنگه "چهارزبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟ ۳ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با قدیمی‌ترین امام جمعه کشور/ روایت آیت‌الله نورمفیدی از ‌نخستین نماز جمعه گرگان‌ ۴ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۵ اختصاصی|نحوه ورود و خروج عراقی‌ها به ایران اعلام شد ۶ کرونا حریف مهربانی فارسی‌ها نیست/ بخشش ۱۲۷ میلیارد تومان اجاره بهاء ۷ آغاز برداشت برنج در گیلان؛ ۶۸درصد محصول امسال مکانیزه برداشت می‌شود ۸ پایان عملیات جست‌وجو برای یافتن "دختر گمشده" در جهان‌نما /‌ چه بر سر سها رضانژاد آمده است؟ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیات ماندگار مرصاد /‌ تنگه "چهارزبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟ گزارش| روایت تسنیم از همسایگان شیخ اجل؛ محرومیت در محله سعدی بیداد می‌کند + تصاویر طرح ۲ فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند / تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه گزارش ویدئویی‌| میناب ‌‌بهشت صنایع دستی‌ ایران / وقتی برگ سخت خرما در دست زن مینابی موم می‌شود مهمترین اخبار تسنیم مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران : طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به دست خود نابود خواهد شد دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن امروز نهایی می‌شود/ پرداخت وام از ۲ هفته آینده عراق|نبرد شجاعانه حشد شعبی حمله سنگین داعشی‌ها در استان دیالی را دفع کرد طرح ۲ فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند / تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه رئیس‌جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/ هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آبهای خلیج فارس شیلات استان بوشهر استان بوشهر استان بوشهر خلیج فارس گشت تحقیقاتی ذخائر آبزیان انواع آبزیان صید قاچاق انجام می شود فصل صید میگو صید میگو ترین اخبار بوشهر آغاز مرداد ماه بچه میگو پیش بینی صید ترال بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود

ایسنا/بوشهر معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ملی بازآفرینی با همت شرکت باز آفرینی شهری ایران درکشور اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، سید مسلم سیدالحسینی روز پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سندتوانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی درصورت تصویب در هیات وزیران  بزودی درکشور اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه  مبنا و محور این برنامه برپایه مشارکت مردمی است، اضافه کرد: بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه درکشور ایجاد می‌شود که کار در راس آن در کشور رئیس جمهور، در استان ها استانداران و در شهرستانها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می شود.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می کنند.

وی ادامه داد: در این برنامه شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند و توسعه شهری بجای کارشناسی و تخصصی برمبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر بعنوان نماد معماری کشور شناخته می شود،اظهارکرد: این نماد معماری نشان می دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم