Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر کشور با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور و توافقی که برای اصلاح آن وجود دارد، گفت: امیدواریم بر اساس این تفاهم نامه، بتوانیم ظرفیت‌هایی که در اختیار وزارت کشور است، در اختیار آموزش و پرورش و در اصل همه مردم عزیز قرار دهیم. تاریخ انتشار: 13:18 - 05 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۰۹۱۷ خبرگزاری میزان -  طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از پایان نشست گفتگوی هفته که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج این نشست گفت: به لطف وزیر آموزش و پرورش توفیق حضور در جمع معاونین این وزارتخانه و بیش از ۷۰۰ نفر از مدیران آموزش و پرورش را در سراسر کشور داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر کشور با اشاره به اینکه در این نشست شنونده مباحث و اظهارات مطرح شده از سوی مدیران و معاونین وزارت آموزش و پرورش بودم، گفت: بنده به عنوان وزیر کشور به همراه معاونینم ضمن پاسخگویی به سوالات و مسائل طرح شده در این نشست، کار‌ها و اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم را شرح دادیم.
رحمانی فضلی در ادامه تصریح کرد: وزارت کشور با توجه به مجموعه وظایف حاکمیتی که در اقصی نقاط کشور دارد، در حوزه هماهنگی و خدمت رسانی به سایر دستگاه‌ها نقش میان بخشی داشته وبا توجه به اهمیت آموزش و پرورش برگزاری این نشست بسیار مهم بود.
وزیر کشور با اشاره به تفاهم نامه امضاء شده بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور و توافقی که برای اصلاح آن وجود دارد، گفت: امیدواریم بر اساس این تفاهم نامه، بتوانیم ظرفیت‌هایی که در اختیار وزارت کشور و سازمان‌های تابعه مانند شهرداری ها، دهیاری‌ها و همچنین شورای اجتماعی و دستگاه‌های عضو آن است یا ظرفیت‌های در اختیار بقیه دستگاه‌های اجرایی و همچنین ظرفیت‌های در اختیار مردم در قالب خیرین را در اختیار آموزش و پرورش و در اصل همه مردم عزیز قرار دهیم.   بیشتر بخوانید:  موافقت وزیر کشور با تاسیس یک دهیاری جدید در استان تهران
وی با تاکید بر اینکه هر کاری برای آموزش و پرورش انجام شود، در اصل برای همه مردم انجام شده است، گفت: آموزش و پرورش در زمره بخش‌های خدمت رسانی است که همه ملت ایران از آن بهره مند می‌شوند و هر امکان و کمکی به آموزش و پرورش کشور برابر با کمک به کل ملت ایران است.
رحمانی فضلی عنوان کرد: تغییر کاربری مدارس، فروش املاک آموزش و پرورش و مدارس، صدور پروانه، ارائه برخی از خدمات به مدارس، مشارکت خیرین در ساخت مدارس و عوارضی که شهرداری‌ها بایستی به آموزش و پرورش پرداخت کنند، از جمله مشکلات مطرح شده در این نشست بود که توضیحاتی از سوی معاونین وزارت کشور درخصوص ظرفیت‌های قانونی و نحوه استفاده از آن برای تسهیل رفع این مشکلات ارائه شد.
وزیرکشور افزود: مقرر شد تمامی موارد مطروحه در نشست امروز، در قالب صورت جلسه‌ای تنظیم شود که ما بتوانیم به همه مسئولان ذیربط ابلاغ کنیم تا از آن بهره‌مند شوند.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش وزیر کشور تفاهم نامه وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم فقط به بهانه یک روز و ۱۲ اردیبهشت نیست گفت،: همه موظفیم برای تکریم این مقام همه روزه تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه معلم تا پایان عمر معلم است، ادامه داد: اینکه در هفته معلم به پیشکسوتان عددی داده نمی‌شود قابل تحمل است و باید این مسئله زیربنایی اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و اگر قرار باشد تحولی اتفاق بیفتد منشأ آن از انسان و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر جامعه به معلم بها بدهد آینده کشور را ساخته است و برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است و معلمی که باور داشته باشد رکن این محور خواهد بود.

احمدی گفت: در برنامه تحولی اقدامات خوبی را شروع کردیم و اتفاقات بزرگی در سه سال گذشته رقم خورده است و تأسیس سازمان ملی تربیت کودک از اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در اختیار سازمان دیگری بودند و به گونه‌ای خاص آموزش می‌دادند ادامه داد این در حالی که در هیچ جای دنیا بخشی از آموزش در اختیار وزارتخانه دیگر و بخشی در اختیار آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور وجود دارد گفت: برای این تحول باید رتبه بندی رخ می‌داد و الحمدلله نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شد.

احمدی با عنوان اینکه رتبه و درجه در نظام رتبه بندی مهم نیست، گفت: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد افزوده برای معلمان فعال در مدارس غیردولتی نیز مصوبه گرفته شده است و قانون شدید اعلام می‌کند که در مدارس غیر دولتی و باید قانون کار کامل پرداخت شود.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون بودجه سال جاری رقمی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، همچنین برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه گرفته شده است.

وی ساماندهی باباهای مدرسه و نیروهای خدماتی را از برنامه‌های مهم ذکر کرد.

کد خبر 6097942

دیگر خبرها

  • مدارس در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرند
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور