Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس قوه قضاییه با اشاره به مساله طرح کشوری اجرای احکام و لزوم اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها گفت: ۲۵۰ هزار حکمی که از ماده ۱۰۰ در استان‌های مختلف مبنی بر تخریب یا جریمه صادر شده، باید بررسی و تکلیف روشن شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در حاشیه بازدید سرزده رئیس قوه قضاییه از مجتمع قضایی شهرستان لواسانات برگزار شد، با بیان اینکه تعارض در تصمیم گیری ها و برخی قوانین وجود دارد، افزود: یکی از قوانین که باید اصلاح شود ماده ۱۰۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر می شود با پول تخلف خرید؛ ماده  ۱۰۰ باب تخلف را باز و به متخلف برای تخلف جرات می دهد. اگر قانون وجود دارد باید قانون بدون تبعیض اجرا شود؛ اینها جلوی چشم و قضاوت  مردم است و اجرای بدون تبعیض خواسته به حق مردم است.

رئس قوه قضاییه اظهار داشت: ماده ۱۰۰ نباید به هیچ عنوان به عنوان منبعی برای کسب درآمد شهرداری ها و رفع مشکلات مالی آنها تلقی شود.

رئیسی افزود: کسانی که می خواهند از آب و هوای خوب این منطقه استفاده کنند باید به حریم شهر و روستا و قوانین و همچنین به چارچوب های ساخت و ساز، نظامات مهندسی و معماری ضابطه مند احترام بگذارند.

وی ادامه داد: ممکن است هر کسی بخواهد به هر شکل و با هر شرایطی بنایی ایجاد کند و ضوابط و مقررات را رعایت نکند اما مسئولان باید حریم ها و مرزها را حفظ کنند. مرزبانی فقط در مرز جغرافیایی نیست بلکه مقام های اجرایی و قضایی هر کدام در حوزه خود مرزبان هستند و اینها جزو حقوق عامه است و ضایع شدن حقوق به عصرها و نسل ها خسارت می زند.

رئیسی اضافه کرد: مردم گله مند هستند و لواسان امروز لواسانی نیست که ساکنان بومی انتظار داشتند و همه انتظار داریم. لواسان نماد است و در همه شهرها مناطق خوش آب و هوا  وجود دارد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید وضع موجود و مطلوب بررسی شود، افزود: باید فاصله اینها کم و همه مشکلات و راه برون رفت آنها مشخص شود و سه ماه آینده مجددا راهکارهایی که در این جلسه مطرح شد بررسی خواهد شد تا ببینیم راهکارها منتج به نتیجه شده یا نه.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد رئیس قوه قضاییه ماده ۱۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با جمعی از مدیران استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صف و ستاد باید دو مجموعه هماهنگ باشد و تمام تلاش ستاد باید برای پویایی صف به‌کارگیری شود.

وی افزود: اگر ستاد اهل پویایی و نوآوری بود؛ قطعاً این ویژگی متوجه صف نیز می‌شود اگر این پویایی و نوآوری در مجموعه‌ای وجود نداشته باشد قطعاً آن مجموعه محکوم به روزمرگی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مردم در تکمیل عملیات آبرسانی به روستاها خاطرنشان کرد: باید با راهبری درست از توان مردم استفاده کرد چرا که مردم خواهان پیشرفت و توسعه منطقه هستند.

کرمی با اشاره به اینکه اختیار مولدسازی با مجموعه استان است، ادامه داد: مولدسازی دارایی‌ها می‌تواند باعث افزایش درآمد یک دستگاه شود همچنین خدمات بهتری به مردم ارائه دهد. یکی از تاکیدات هیئت دولت این است که با استفاده از مولدسازی دارایی‌ها پروژه‌های نیمه تمام موجود استان را به اتمام برسانیم. مطالعات باید در کف میدان اجرایی شود و پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال استان و مردم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا فرد پس از فراغت از تحصیل بتواند صدها شغل ایجاد کند. در اسلام بازنشستگی وجود ندارد و انسان تا هنگامی که زنده است، باید کار کند چرا که این تلاش و کوشش عین عبادت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود