Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جابجایی بیش از 2800 بیمار کرونایی قطعی و مشکوک در استان توسط اورژانس طی مدت شیوع این بیماری خبر داد.

دکتر هومن رفیعی سروری در نشست خبری امروز (5 مرداد) در تشریح آمار سه ماهه عملکرد اورژانس استان، گفت: طی این مدت 14 هزار و 155 ماموریت داشتیم که از این تعداد 2769 مورد مربوط به حوادث ترافیکی و مابقی مربوط به حوادث غیرترافیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ماموریت های ترافیکی 937 مورد مربوط به حوادث ترافیکی جاده ای و 1832 مورد مربوط به حوادث ترافیکی شهری است.

رفیعی سروری تصریح کرد: در ماموریت های غیرترافیکی هم بیشترین ماموریت در سه ماهه ابتدای سال با 919 ماموریت مربوط به انتقال بیماران تنفسی بوده است.

وی افزود: انتقال بیماران قلبی با 711 ماموریت در رتبه بعدی بیشترین ماموریت های غیرترافیکی اورژانس قرار دارد.

7 دقیقه‌ای سر صحنه حوادث می‌رسیم/ کمبود آمبولانس نداریم

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سرعت ماموریت های اورژانس استان را برابر با استانداردهای جهانی دانست و افزود: در سه ماهه امسال میانگین سرعت عمل نیروهای اورژانس از لحظه تماس با شماره 115 تا رسیدن بر سر بالین بیمار حدود 7.6 دقیقه بوده است.

رفیعی سروری تعداد پایگاه های اورژانس را در سطح استان 63 پایگاه اعلام و تصریح کرد: از این تعداد 29 پایگاه شهری و 33 پایگاه جاده‌ای است.

وی با اشاره به وجود 144 دستگاه آمبولانس در سطح پایگاه های اورژانس استان گفت: در حال حاضر نیازی به افزایش آمبولانس ها نداریم، اما مشکل اینجاست که استهلاک این خودروها بسیار بالا بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آنها بالاست.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از فعالیت 500 نیروی ستادی و عملیاتی در اورژانس استان خبر داد وافزود: در حال حاضر با کمبود نیرو مواجه هستیم که با مساعدت رییس دانشگاه علوم پزشکی قرار است شهریور ماه بیش از 100 نیروی جدید جذب اورژانس استان شود که با این اتفاق مشکلات ما در این حوزه بطور کامل رفع خواهد شد.

10 درصد تماس‌های اورژانس "مزاحمت تلفنی" است

رفیعی سروری در ادامه به تشریح مشکلات و موانع پیش روی اورژانس استان پرداخت و افزود: از جمله این مشکلات بحث مزاحمت های تلفنی و تماس‌های غیرمرتبط با اورژانس است، بطوری که در حال حاضر 10 درصد تماس های ما مزاحمت تلفنی است و این امر می تواند خدمات رسانی به بیماران واقعی و نیازمند را دچار مشکل کند.

این مسئول نبود خط ویژه نیروهای امدادی در خیابان های کرمانشاه را مشکل دیگر اورژانس عنوان کرد: در حال حاضر در بسیاری شهرهای بزرگ خط ویژه برای نیروهای امدادی در نظر گرفته شده و نیاز است که این مسئله در کرمانشاه هم تحقق یابد که در این زمینه در حال رایزنی با شهردار هستیم.

رفیعی سروری مشکلات آنتی دهی و وجود نقاط کور به ویژه در مسیرهای جاده ای را از مشکلات دیگر اورژانس عنوان کرد و افزود: دربرخی تصادفات امکان تماس همراهان مصدوم با اورژانس وجود ندارد و همین امر می‌تواند زندگی این افراد را در معرض خطر قرار دهد.

این مسئول در ادامه اشاره ای هم به برنامه های در دست اقدام اورژانس استان داشت و کلنگ زنی و شروع عملیات ساخت ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی در محل قدیم این مرکز، تعمیر و تجهیز سوله بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پیگیری اختصاص بالگرد اورژانس هوایی به استان و تعمیر و نگهداری پایگاه های شهری و جاده ای را از مهمترین این برنامه ها عنوان کرد.

جابجایی 2800 بیمار "کرونایی" قطعی و مشکوک

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به شیوع کرونا از اوایل اسفند سال گذشته گفت: شیوع این بیماری بسیاری حوزه ها و مشاغل را در کشور تحت تاثیر قرار داد و اورژانس هم از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: با شیوع این بیماری ماموریت های اورژانس هم افزایش یافت و با توجه به انتقال سریع این بیماری، آمبولانس های مخصوص برای حمل بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.

رفیعی سروری تصریح کرد: با توجه به تعداد مبتلایان، تعداد این آمبولانس ها کم یا زیاد می شود و در حال حاضر 15 دستگاه آمبولانس در سطح استان برای انتقال بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

این مسئول از انتقال بیش از 2800 بیمار کرونایی قطعی و مشکوک به کرونا طی این مدت توسط اورژانس خبر داد وافزود: از این تعداد 1732 بیمار مشکوک به کرونا و 1080 بیمار کرونایی قطعی بودند.

62 نیروی اورژانس کرونا گرفته اند

رفیعی سروری با بیان اینکه نیروهای اورژانس لباس و تجهیزات مخصوص برای انتقال این بیماران دارند، گفت: در ابتدای تماس، علائم بیمار به طور کامل پرسیده شده و سپس در صورت مشکوک بودن ابتلا به کرونا، آمبولانس مخصوص حمل این بیماران اعزام می شود.

این مسئول با بیان اینکه در برخی از ماموریت ها نیروهای اورژانس هم درگیر کرونا می شوند گفت: هم اکنون 62 نفر از نیروهای اورژانس مبتلا به کرونا شده اند که خوشبختانه در این بین فوتی نداشته ایم.

وی افزود: ابتلای این نیروها به کرونا، اورژانس استان را با کمبود نیرو مواجه کرده که با جذب نیروهای جدید در شهریور ماه این مشکل رفع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کروناویروس بیمار کرونایی قطعی نیروهای اورژانس مربوط به حوادث اورژانس استان قطعی و مشکوک حال حاضر ماموریت ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس در کشور راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در سطح روستاهای استان سمنان در بخش درجزین با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خدمت رسانی به خصوص به روستاها و مناطق محروم را رسالت بسیج سازندگی دانست.

وی با اشاره به ارائه خدمت در راستای توانمند سازی نقاط کم برخوردار در سراسر کشورمان، تاکید کرد: به همت بسیج سازندگی و با همکاری کمیته امداد و وزارت نیرو، دو هزار و ۸۶۴ نیروگاه کوچک مقیاس خانگی در نقاط محروم کشور راه اندازی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امروز در استان سمنان نیروگاه کوچک مقیاس عمدتاً در مناطق روستایی و کم برخوردار به صورت متمرکز و همزمان افتتاح می‌شود، تاکید کرد: وزارت نیرو برق تولیدی این نیروگاه‌ها را خریداری و هم برق مورد نیاز استان‌ها تأمین می‌شود و هم خانواده‌ها به لحاظ مالی و اقتصادی توانمند می‌شوند.

فرمانده سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه در گام اول ۲۱۳ نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در استان راه اندازی و تا پایان سال، ۳۵۰ نیروگاه خورشیدی دیگر به بهره برداری خواهد رسید، گفت: ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس، طی تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ایجاد خواهد شد.

سردار منصور شوقانی بیان کرد: به واسطه اینکه سمنان استانی صنعتی است این آمادگی وجود دارد که شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی با بسیج سازندگی تفاهم نامه و قرار دادهایی را امضا و برق مورد نیازشان از طریق همین نیروگاه‌ها تأمین شود در این راستا همچنین ایجاد شش نیروگاه در کارخانجات استان سمنان هدف گذاری شده است.

کد خبر 6099613

دیگر خبرها

  • جذب ۲۴۵ نیرو در هلال‌احمر استان کرمانشاه
  • جمعیت هلال احمر یک ارگان مردم‌نهاد برای تسکین آلام بشری در حوادث
  • ۲۸۰۰ نیروگاه کوچک مقیاس در کشور راه اندازی شد
  • آخرین آمار مصدومان حوادث جوی ۱۴۰۳
  • فوت ۴ نفر بر اثر اصابت صاعقه در سال ۱۴۰۳
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور