Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش روز یکشنبه  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان حاکیست، محمد رحمتی درباره نحوه تعیین شهریه مدارس افزود: تعیین شهریه پس از ورود اطلاعات در سامانه mosharekatha.ir توسط موسسان مدارس غیر دولتی و بررسی و تایید واحدهای ذیربط در اداره آموزش و پرورش مناطق و اداره کل آموزش و پرورش استان از طریق سیستم تعیین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مطابق بندهای ۴ و ۵ ماده ۵ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی، نظارت بر عملکرد مدارس و مراکز غیر دولتی و شورای نظارت استان، شهرستان و منطقه و همچنین تهیه و تدوین الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی از وظایف شورای نظارت مرکزی است بنابراین مرجع تعیین شهریه و نظارت بر عملکرد مدارس غیر دولتی و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی برعهده شورای نظارت مرکزی وزارت آموزش و پرورش است.

رحمتی با تاکید بر شفافیت شهریه ها بر اساس مفاد قانونی خاطر نشان کرد: مطابق ماده ۱۵ قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب ۱۵ اردیبهشت ۸۷ تعیین شهریه مدارس و مراکز آموزشی یا پرورشی غیردولتی با توجه به مقطع تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سالانه تحصیلی، فعالیت های فوق برنامه و غیره توسط شورای نظارت مرکزی آموزش و پرورش تهیه، پس از تایید وزیر آموزش و پرورش قابل اعمال است. 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۶ این قانون، موسسان یا نماینده حقوقی آنان شهریه پیشنهادی مدارس خود را با توجه به ماده ۱۵ الگوی تعیین شهریه، برای بررسی و تصویب به شورای تشکیل شده  زیر نظر رئیس آموزش و پرورش شهرستان، ناحیه یا منطقه  ارسال و شورا نیز پس از بررسی مدارک و مستندات، لحاظ کردن شاخص های تعیین شده در الگوی تعیین شهریه، نرخ شهریه مدارس را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه موسسان موظفند با نصب نرخ شهریه ابلاغ شده در معرض دید اولیای دانش آموزان، مطابق آن اقدام کنند، اظهار داشت: هرگونه تخلف احتمالی مدارس غیردولتی در شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی بررسی،  و براساس موازین قانونی با خاطیان رفتار می شود.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.در سال تحصیلی گذشته، ۶۰ هزار و ۶۴۳ دانش آموز گیلانی در ۸۴۶ مدرسه غیردولتی تحصیل کردند.

برچسب‌ها رشت مدارس گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مدارس گیلان رشت مدارس گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی