Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@03:31:28 GMT

انگلیس، روسیه و چین را تهدید کرد: پاسخ می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۳۱۴۹

انگلیس، روسیه و چین را تهدید کرد: پاسخ می‌دهیم

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه مدعی شد، کشورش با بازنگری در سیاست‌های خارجی، دفاعی و امنیتی، توان مقابله با تهدیدات فضایی روسیه و چین را افزایش خواهد داد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، والاس گفت: «این هفته به ما یادآوری شد که روسیه تهدیدی علیه امنیت ملی ما محسوب می‌شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: «آزمایش تحریک‌آمیز پرتابه سلاح‌مانند از یک ماهواره [توسط روسیه]، تهدیدی برای بهره‌گیری صلح‌آمیز از فضا محسوب می‌شود».

او در ادامه ادعاهای خود گفت: «چین نیز در حال توسعه سلاح‌های تهاجمی فضایی است و هر دو کشور در حال تقویت قابلیت‌های خود هستند. چنین رفتاری اهمیت بررسی‌ها و بازنگری‌هایی که دولت انگلیس در حال انجام آن است برجسته می‌سازد».

روز جمعه ژنرال «جان ریموند»، رئیس فرماندهی فضایی نیروی هوایی آمریکا و فرمانده نیروی فضایی این کشور گفت: «سیستم ماهواره‌ای روسیه که برای آزمایش تسلیحات در مدار استفاده شد، همان ماهواره‌ای است که اوایل سال در خصوص آن ابراز نگرانی کردیم، زمانی که روسیه نزدیک یک ماهواره دولتی آمریکا مانور داد».

«مارشال هاروی اسمیت» رئیس هیات فضایی دولت بریتانیا هم از این نتیجه‌گیری آمریکا حمایت کرد و در پیامی توییتری نوشت: «روس‌ها پرتابه‌ای را (به فضا) با مشخصات یک سلاح فرستاده‌اند».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به این اتهامات در نشستی خبری گفت، روسیه به غیرنظامی‌ بودن کامل فعالیت‌های فضایی متعهد بوده و با استقرار هرگونه سلاح در فضا مخالف است.

طی هفته‌های اخیر تنش میان روسیه و انگلیس به سطح بالایی رسیده است. انگلیس با متهم کردن روسیه به تلاش برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۹ و هک کردن مراکز تحقیقات تولید واکسن کرونا، از وضع تحریم‌های جدید علیه مسکو خبر داد.

از سوی دیگر، انگلیس با مداخله در امور داخلی چین، در اعتراض به تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، معاهده استرداد مجرمین به این منطقه خودمختار را لغو کرد. لندن با اعمال فشار از سوی آمریکا، قرارداد با شرکت چینی «هوآوی» را نیز لغو کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران بهروز بوچانی انگلیس روسیه چین مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران بهروز بوچانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

به گزارش دانشجو، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگرهای سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع‌پور اظهار داشت: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی