Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسنی مهرگفت: این دغدغه همیشه باید برای یک مربی سرود وجود داشته باشد که کار را برای رضای خداوند و پیشرفت فرهنگ و هنر کشور انجام دهد .

خبرگزاری شبستان__یاسوج: تنها هنری که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش داشته، پیشتاز بوده و جریان‌های خاصی را شکل داد سرود بود و در دوران دفاع مقدس نیز با یک سرود یک لشگر تشکیل می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرود آدمی را کاملا در دل جامعه می‌برد، زیرا یک هنر جمعی است و ستاد کانون ها فرهنگی و هنری در مساجد کشور جهت شناسایی، سازماندهی، آموزش، توانمندسازی، هدایت، حمایت، رقابت و ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان، اقدام به تشکیل گروه های سرود در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد هر استان کرده است.

به دلیل اهمیت موضوع تشکیل گروه های سرود مصاحبه ای کوتاه با کارشناس ارشد موسیقی و از اعضای گروه های سرود در کانون های فرهنگی مساجد انجام گرفته که در ذیل از نظر خوانندگان می گذرد.

 

سوال: لطفا خودتون را معرفی کنید و بفرمایید چندسال کار فرهنگی انجام می دهید؟

ایمان محسنی فر، آهنگساز و کارشناس ارشد موسیقی از کانون فرهنگی و هنری پیر جماران مسجد امام خمینی (ره) هستم و از سال 1386 در زمینه سرود و کارهای فرهنگی فعالیت دارم.

 

سوال:با توجه به اینکه در حوزه سرود و آهنگ سازی فعالیت دارید، بفرمایید تشکیل اتاق فکر چه تاثیری در اجرای هرچه بهتر برنامه های گروه های سرود دارد؟

محسنی مهر اظهار کرد: تشکیل اتاق فکر گروه های سرود باعث ایجاد هم فکری و هم دلی اعضای متخصص و فعال در زمینه سرود در سطح کشور و استان ها می شود و هرچه بیشتر با هم و در کنار هم باشند، می تواند تاثیر به سزایی را به همراه داشته باشد.

وی در ادامه، یادآور شد: به لحاظ استفاده از تجربیات، تولیدات و شرایط بسیار خوبی که بعضی از استان ها دارند این حضور در اتاق فکر می تواند به نوعی به تبادل تجربه بیانجامد؛ از طرفی چون زکات علم در نشر آن است، می تواند در این زمینه موثر باشد.

 

سوال:با توجه به اینکه جامعه امروزی با جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و ... همچنین با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه است، تشکیل گروه های سرود چه تاثیری می تواند بر نوجوانان و جوانان داشته باشد؟

این کارشناس ارشد موسیقی در پاسخ به این سوال، ادامه داد: هنر وجهه خوبی که دارد همیشه می تواند در راستای تبلیغ قدم بردارد و اگر این تبلیغ دینی و مسجدی و برای نظام اسلامی ایران باشد، مفید خواهد بود.

محسنی مهر خاطرنشان کرد: تشکیل گروه های سرود در ابتدا بر روی اعضا و خانواده های این گروه ها تاثیر می گذارد و هر اندازه مربی برای این افراد بیشتر کار کند، می توانند فعالیت بهتری داشته باشند.

این عضو کانون فرهنگی و هنری «پیر جماران» اظهار کرد: کسی که کار فرهنگی و هنری انجام می دهد، باید خود را یک مجاهد بداند و اگر اسم برنامه های مخرب دشمن را جنگ بگذاریم، پس هم اکنون ما یک مبارز هستیم و باید در این راستا قدم برداریم .

وی گفت: کسی که هم اکنون در این جبهه به جنگ دشمن رفته، اجر آن کمتر از کسی نیست که با اسلحه رودرو با دشمنان در جبهه شرکت کرده و شهید شده است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه یک مجاهد نباید منتظر کمک از طرف دیگران باشد، اضافه کرد: یکی از دلایلی که تاکنون هیئت های مذهبی شکست نخورده و قبل از انقلاب تاکنون فعالیت داشته این است که این افراد از دل خود مردم بیرون آمده اند .

محسنی مهر تاکید کرد: این دغدغه همیشه باید برای یک مربی سرود وجود داشته باشد که کار را برای رضای خداوند و پیشرفت فرهنگ و هنر کشور انجام دهد .

 

سوال: به نظر شما چه ضرورتی وجود داشت که گروه های سرود در مساجد شکل گرفت؟

وی در پاسخ به این سوال، گفت: در درجه نخست باید بدانیم که مسجد به عنوان یک سنگر محسوب می شود و هر اتفاقی قرار است به وقوع بپیوندد، باید از دل این سنگر باشد.

این عضو کانون فرهنگی و هنری یادآور شد: به برکت مسجد این فعالیت همیشه عمیق، هنری و اثرگذار خواهد بود و اگر فعالیت ها در مسجد اتفاق بیافتد، برای جذب نوجوانان، جوانان و افرادی که به هنر علاقه دارند صورت می گیرد.

 

سوال: موسیقی در سرود چه جایگاهی دارد؟

محسنی مهر با اشاره به اینکه سرود قسمتی از موسیقی است و نمی توان این دو را جدا از هم تصور کرد، اظهار کرد: سرود شاخصه ها و استانداردهای یک موسیقی را دارد و یکی از ژانرهای موسیقی است، از طرفی موسیقی بین المللی کلاسیک، موسیقی کورال است که در کشور ما به نام «سرود» رایج شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در موسیقی چهار اصل «مولودی، ریتم، هارمونی و رنگ آمیزی» را داریم که اگر سرود را بدون آهنگ در نظر بگیریم، تنها یک اصل یا دو اصل را نادیده گرفتیم، گفت: وقتی موزیک همراه با اثری باشد، تاثیرگذار بوده و حرف ملودی را به درستی ادا می کند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرود کانون فرهنگی و هنری اتاق فکر جنگ نرم موسیقی مساجد تشکیل گروه های سرود گروه های سرود فرهنگی و هنری محسنی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس