Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@23:17:00 GMT

دستگیری بیش از یک هزار متهم در حوزه زمین‌‌خواری

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۳۳۰۹

دستگیری بیش از یک هزار متهم در حوزه زمین‌‌خواری

فرمانده ناجا با بیان اینکه بیش از یک هزار متهم در حوزه زمین‌خواری دستگیر شدند، گفت: ۷ هزار و ۷۲۸ هکتار پس گرفته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه زمین خواری یک هزار و ۱۱۶ پرونده بوده است و بیش از یک هزار متهم در این رابطه دستگیر شدند و همچنین ۷ هزار و ۷۲۸ هکتار پس گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بعد از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی کار شتاب بیشتری گرفت، اما موضوع زمین خواری از چند بعد قابل رسیدگی است و یکی از محور‌های آن زمین خواری با جعل اسناد و کلاهبرداری است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همچنین مجوز‌هایی که بدون هیچ مصوبه قانونی از سوی شهرداری‌ها صادر می‌شوند هم از جمله دلایل این امر هستند.

سردار اشتری گفت: دستگاه‌های مختلف این موضوع را پیگیری می‌کنند و در کمیسیون‌های متعدد تصمیم گیری شده است. ما می‌گوییم ساخت و سازها قانونی نیستند، اما به آن‌ها آب و گاز می‌دهیم که این موضوع صحیح نیست.

وی گفت: پراکندگی پرونده‌های زمین خواری و روش‌های برخورد با آن‌ها متعدد و متفاوت است و باید سامانه‌ای ایجاد شود تا مردم به ما خبر دهند، البته اگر طرح کاداستر اجرا شود، اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

سردار اشتری تصریح کرد:به نظر من ستادی باید تشکیل شود تا هر دستگاهی بیاید و گزارش کار بدهد، همچنین طرح کشوری اجرای احکام برای برخورد با زمین خواری باید ایجاد شود، یعنی نقشه راهی داشته باشیم تا با دو هدف جلوگیری از وقوع دوباره این امر و پاسخگو بودن حرکت کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت : باید مرکزی وجود داشته باشد تا اطلاعات به صورت متمرکز وارد آن شود و اگر جایی اعمال سلیقه شخصی شد، رصد کلی داشته باشیم.

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: تهران دستگیری پلیس ناجا اشتری زمین خواری یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدجواد میردوستی، با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلاً در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جز افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یسنا کودک کلاله‌ای که یکشنبه هفته گذشته مفقود شده بود، پس از چند روز جست‌وجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229426 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • دستگیری پسر جوانی که مادر خود را به آتش کشید + جزئیات
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • دستگیری قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش