Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی جمالی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: پیرو شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، پرونده‌ای در پلیس فتا تشکیل شد.

او افزود: بررسی‌ها نشان داد که شاکی از طریق یک آگهی فروش دارو‌های مکمل ورزشی در شبکه اجتماعی تلگرام قصد خرید داشته است، اما پس از واریز وجه، صاحب آگهی دیگر پاسخگو نبوده و از وی کلاهبرداری کرده است، لذا موضوع جهت بررسی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی متهم با هویت معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از پذیرفتن جرم مرتکب شده، پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 جمالی با بیان اینکه فروش دارو‌های غیرمجاز سلامت جامعه را مخاطره می‌اندازد، به هموطنان توصیه کرد: به هیچ وجه دارو‌هایی که از طریق شبکه‌های اجتماعی تبلیغ و عرضه می‌شوند را خریداری نکنند و بهتر است تهیه هرگونه محصول دارویی از طریق داروخانه‌های معتبر انجام گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی نظم و امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی گفت: در پی اعلام مراجع قضایی متهمه‌ای به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: این متهمه و شرکاء خود اقدام به ایجاد چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضا آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای ۱۰ درصد و اجرا نکردن تعهد، به وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری می کنند.

­

رئیس پلیس بین الملل گفت: این فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن پاسخگو نبودن به سرمایه گذاران قبلی، مجددا با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری کرده و به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از قربانیان اقدام کردند.

سردار کریمی افزود: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشور‌های منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشور‌های منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

­

این مقام انتظامی گفت: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد و امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی به کشور بازگردانده و برای ادامه رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

دیگر خبرها

  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند