Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@03:14:46 GMT

لزوم آشکار شدن ابعاد جنایت منافقین در همدان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۳۵۵۳

لزوم آشکار شدن ابعاد جنایت منافقین در همدان

با توجه به جایگاه بلند و رفیع شهدا و مجاهدان استان همدان در درگیری با سازمان منافقین و سایر گروهکهای معاند نظیر عملیات مرصاد و درگیری های شهری معرفی این شهدا و گروهک های عامل این جنایت ها به مردم یک امر حیاتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ اصل نقل و روایت تاریخ و چگونگی آن یکی از مهمترین مسائلی است که همواره در بین جوامع برای مردم و محققان حیاتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تاریخ به درستی برای نوع بشر در طول همه زمان ها به درستی روایت می شد قطعا بسیاری از مشکلات و اشتباهات برای دفعات بعد تکرار نمی شد و یا مردمان با استفاده از تجارب گذشتگان می توانستند راحت تر اطراف و شخصیت ها و جریان های پیرامونی خود را بشناسند.

این بیان کلی در عرصه سیاسی و اجتماعی آنگاه که سرنوشت بخشی از یک ملت در گذشته مطرح می شود مهمتر و حیاتی تر است. بازگویی و نقل تاریخ بخصوص در کشوری نظیر ایران که همواره در جنبش ها و حرکتهای جمعی پیشتاز و دارای اثرگذاری برجسته می باشد یک اصل است.

تاریخ معاصر کشور عزیزمان و ایران و به تبع آن استان سرافراز همدان با وجود نزدیکی زمانی به ما به نسبت سایر برهه های تاریخی اما دارای ابعاد نشناخته و بازگو نشده بسیاری است که همین عدم بازگویی بر مغفول ماندن حقایق و واقعیت ها افزوده است.

یکی از مهمترین جریان ها و مجموعه های سیاسی در تاریخ معاصر که اثرگذاری غیر قابل انکاری در مجموع تاریخ معاصر کشور داشته است سازمان مجاهدین خلق است.

سازمانی که در ابتدا هر چند به بهانه و دغدغه مبارزه مسلحانه کمک گرفته از مذهبیون شروع به حرکت کرد اما به علت التقاط اولیه موسسان آن در عدم استفاده از اسلام اجتهادی اصیل و بهره گیری از متون مارکسیستی، تبدیل به یکی از خطرناکترین سازمان های تروریستی در جهان شد.

بررسی ابعاد و زوایای پیدا و پنهان این حرکت در روزگار امروز برای بیمه کردن کشور از تکرار چنین رویدادی یک اصل و ضرورت است.

این بررسی نیازمند باز شدن درب مخازن اسنادی است که محققان و پژوهشگران را برای بررسی همه ابعاد مسئله رهنمون سازد.

در دهه های گذشته بعد ۳۰ خرداد ۶۰ و آغاز حرکت مسلحانه این سازمان جهنمی با نظام جمهوری اسلامی تا به امروز مجموعه های امنیتی و قضائی کشور بنا به صلاحدید قابل درک و نگرانی های طبیعی چندان از این گونه پژوهش ها استقبال شایانی نکرده بودند. البته این مسئله از سال های پایانی دهه ۸۰ کمی متفاوت تر شد و امروز بررسی ابعاد و اضلاع مهم سازمان منافقین در سطح کشور در مراکز مطالعاتی و موسساتی نظیر مرکز اسناد انقلاب اسلامی و موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی با سهولت بیشتری مورد پذیرش قرار می گیرد.

ساخت تعداد بالای مستندهای سیاسی در خصوص این سازمان، انتشار کتابهای مفید از محققین مختلف و همینطور ساخت چند فیلم سینمایی قابل توجه نظیر سیانور و ماجرای نیمروز همگی نشان از تحول در رویکرد نسبت به لزوم بررسی ابعاد و اسناد این سازمان است.

این تحول مثبت در سطح ملی اما متاسفانه در سطح استان همدان به عنوان یکی از مهمترین نقاط اثرگذار در روند مبارزات ملت ایران با گروهک نفاق آنچنان ظهور و بروز نداشته است.

واقعیت ان است که تمام دغدغه های مجموعه دستگاه امنیتی و قضایی در خصوص رویکرد تدافعی نسبت به انتشار اسناد و همکاری با محققین در مسئله سازمان منافقین قابل درک است اما امروز که جمهوری اسلامی در اوج اقتدار امنیتی است و استان همدان دارای ثباتی بی نظیر است لزوم شناساندن زمینه و بستر شکل گیری جریان ها و گروهک هایی که بر روی برادران خود آتش گشودند و در عاقبت به نوکری ابرقدرتها در آمدند یک ضرورت است.

از طرف دیگر با توجه به جایگاه بلند و رفیع شهدا و مجاهدان این استان در درگیری با سازمان منافقین و سایر گروهک های معاند نظیر عملیات مرصاد و درگیری های شهری معرفی این شهدا و گروهک های عامل شهادت شهدا به مردم یک امر حیاتی است.

شناخت واقعیت های تاریخی قطعا موجب استحکام و بقای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی خواهد شد. مردم با شناخت تاریخ به مظلومیت و رشادت شهدایی نظیر شهید مسگریان، افتخاری و بسیاری دیگر که با گلوگله جریان نفاق جان شیرین خود را به انقلاب اسلامی و امنیت مردم تقدیم کردند به این انقلاب مومن تر خواهند بود.

حبیب میرزایی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان منافقین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست های در محضر در تاریخ پنجم و ششم اردیبهشت ماه با محوریت آیت‌الله درچه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم عمرانی از برگزاری دومین نشست از سلسله نشست‌های در محضر در تاریخ پنجم و ششم اردیبهشت ماه با محوریت آیت الله درچه‌ای خبر داد و اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های سرزمین تخت فولاد را وجود مشاهیر و علمای برجسته است و در این راستا بیش ۱۲۰۰ شخصیت شاخص شامل علما و بزرگان دینی، عرفا و فلاسفه، وعاظ، روزنامه نگاران و هنرمندان در این سرزمین آرمیده‌اند.

وی افزود: هرکدام دارای یک مکتب هستند و می‌توانند برای جامعه امروزی الگویی مؤثر باشند و بر همین اساس هفته فرهنگی اصفهان بهانه‌ای برای معرفی و بررسی ابعاد شخصیتی یکی از شاخص‌ترین شخصیت‌های آرمیده در تخت فولاد شده است.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اعلام کرد: دومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی در محضر ویژه شخصیت گرانمایه آیت الله درچه‌ای خواهد بود که با توجه به ابعاد شخصیتی، سیاسی، کلامی و اجتماعی وی در قالب دو میز گفت‌وگو با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

عمرانی ادامه داد: نشست اول بررسی ابعاد سیاسی اجتماعی آیت الله درچه‌ای است که در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد، همچنین نشست دوم با رویکرد بررسی ابعاد کلامی اعتقادی آیت الله سید محمد باقر درچه ای در تاریخ ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در مدرسه علمیه نیم آورد برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت ثبت نام و شرکت در نشست‌ها می‌توانند با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۶ تماس حاصل فرمایند.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیّد محمّدباقر دُرچه‌ای (۱۲۶۴-۱۳۴۲ ق)، فقیه شیعه و از اساتید حوزه علمیه اصفهان است؛ او در نجف نزد میرزای شیرازی و میرزا حبیب‌الله رشتی و در اصفهان نزد سید محمدباقر خوانساری شاگردی کرد. سید ابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله بروجردی، میرزا علی آقا شیرازی و حاج آقا رحیم ارباب نزد ایشان شاگردی کرده‌اند.

کد خبر 747082

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • ببینید | آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد