Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه متوسط حریق مراتع همدان طی چهار سال اخیراستان ۱۵۰ هکتار است، گفت: امسال حدود ۵۵ هکتار از پوشش گیاهی مراتع استان با ۱۸ مورد حریق از بین رفت.

خزائی با بیان اینکه زاگرس از بحرانی‌ترین مناطق کشور در آتش‌سوزی مراتع است، اظهار کرد: مراتع ۱۱ استان زاگرس‌نشین به‌ خاطر پوشش گیاهی، نوع بارندگی‌ها و کاهش بارندگی در فصل خشک  مستعد حریق می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر اینکه میزان تولید علوفه در مراتع استان نشان‌دهنده وضعیت مناسب پوشش گیاهی در همدان است، افزود: افزایش بارندگی های امسال باعث بالا رفتن پوشش گیاهی مراتع شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: در مراتع درجه یک که عشایر مستقر هستند، طی امسال هیچ‌گونه حریقی در این مراتع نداشتیم که نشان از نتیجه‌بخشی ارائه آموزش‌ها به مرتع‌داران دارد.

خزائی به وجود ۱۰۰ هکتار آتش‌بر در مراتع استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد حریق در مراتع منشا انسانی دارد.

خزایی با توصیه به کشاورزان و باغ‌داران، تصریح کرد: کشاورزان و باغ‌داران به‌ هیچ‌ وجه پسماند‌های مزارع و داخل باغات خود را آتش نزنند، چراکه در صورت سرایت حریق به مراتع، این افراد مشمول مجازات خواهند شد و با همکاری جهاد کشاورزی هیچ‌گونه خدماتی به این افراد ارائه نمی‌شود.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و ابخیزداری حریق در مراتع مراتع استان پوشش گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد

سروان وفادار گفت: به دنبال اطلاع از آتش گرفتن یک دستگاه کامیون در محور فهرج ـ زاهدان، آتش‌نشانی، عوامل راهداری و پلیس راه فهرج به محل وقوع حادثه اعزام شدند که بدین ترتیب آتش پس از چند دقیقه مهار شد و از خسارت به خودرو‌های عبوری و انسداد مسیر جلوگیری شد.

وی افزود: در این حادثه کانتینر کامیون به همراه بار آن که بیسکویت بود بطور کامل در آتش سوخت؛ ولی خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت.

رئیس پلیس راه فهرج ـ زاهدان تصریح کرد: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران