Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@11:22:57 GMT

تولید تجهیزات آزمایشگاهی نانو با قیمت پایین

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۳۷۵۹

تولید تجهیزات آزمایشگاهی نانو با قیمت پایین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، نانوفناوری یکی از حوزه‌های علمی است که چند سالی است با اتکا به توان داخلی روندی رو به رشد دارد. اما توسعه این حوزه فناورانه بدون تامین زیرساخت‌های آزمایشگاهی ممکن نیست. با یک تلاش دانش‌بنیانی این نیازها با یک چهارم قیمت خارجی تامین شد.

یک شرکت دانش‌بنیان، ۸ سالی است که در زمینه ساخت تجهیزات مرتبط با آزمایشگاه‌های میکرو و نانو فناوری فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت، مجموعه کاملی از زنجیره تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ساخت حسگرهای میکرو و نانو، کیت‌های میکروفلویدیک، لیتوگرافی و لایه‌نشانی را تولید می‌کند.

بنا به گفته علی‌اکبر وکیلی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، از جمله مهم‌ترین تجهیزات این شرکت می‌توان به اسپین‌کوتر، لیتوگرافی مسک‌الاینر، سلول‌های اچینگ، سیستم‌های لایه‌نشانی اسپاترینگ، پلاسما کلینر، گلاوباکس، کوره خلا و پمپ سرنگ اشاره کرد.

دیگر محصولات این شرکت شامل تجهیزات ایزولاسیون اتمسفری (گلاوباکس‌های مورد نیاز در صنعت باتری لیتیومی و سلول خورشیدی) و سیستم‌های تزریق خودکاری نانولیتری (پمپ های سرنگی) می‌شود.

پوشش دهی دورانی روشی رایج، در علوم و مهندسی، برای نشاندن لایه‌های نازک و یکنواخت مواد بر روی یک زیرساخت مسطح است. در این روش معمولا از یک ماده محلول مانند لاک نوری‌ برای لایه زنی استفاده می‌شود.

لیتوگرافی هم یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال الگو از ماسک به سطح زیرلایه است. در ساخت ادوات میکرو و یا نانو در برخی مواقع نیاز است که چندین لایه بر روی یک زیرلایه اضافه و یا حذف شود. سیستم لیتوگرافی با ماژول حرکتی ۵ درجه آزادی زیرلایه و دوربین نسبت به ماسک این امکان را فراهم می آورد. در این سیستم پس از همتراز کردن ماسک نسبت به زیرلایه توسط ماژول، نوردهی کنترل شده بر روی ماده حساس به نور صورت می گیرد.

پمپ سرنگ از جمله تجهیزاتی است که در یک آزمایشگاه برای تزریق مواد با نرخ مشخص به‌کار گرفته می شود، با قرارگیری سرنگ حاوی ماده مورد نظر در داخل دستگاه امکان تزریق خودکار مایع با نرخ مشخص و کنترل شده وجود خواهد داشت.

 این فعال دانش‌بنیان گفت:محصولات تولیدی این شرکت با یک چهارم قیمت‌های جهانی به بازار عرضه می‌شود که در صورت حمایت از خریداران و تامین بودجه می‌تواند مانع خروج میزان زیادی از منابع ارزی کشور شود.

این شرکت دانش‌بنیان از سال ۹۲ گواهی دانش‌بنیانی خود در زمینه ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته را دریافت و تاکنون ۳۵ محصول دانش‌بنیانی طراحی و تولید کرده است.

به گفته وی، تجهیزات پوشش‌دهی دورانی (اسپین کوتر) این شرکت، به دو کشور خارجی صادر شده است که در صورت رفع مشکلات صادراتی و تداوم فروش این محصولات به بازارهای جهانی، ارز زیادی به کشور تزریق می‌شود.

کد خبر 4983420 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان آزمایشگاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو ویروس کرونا تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو واکسن کرونا گوگل فناوری فضایی اینترنت امنیت اطلاعات امنیت سایبری ماهواره ایالات متحده آمریکا حاکمیت سایبری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2301 دلار و 74 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.04 درصدی به 2308 دلار و 60 سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها 175 هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از 243 هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با 315 هزار شغل بود.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/14

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از 3.8 تا 3.9 درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها 0.2 درصد بالا آمده است، در حالی که 0.3 درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و 87 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 0.25 درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر 2024 باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین 4.75 تا 5 درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.52 درصد کاهش به 26 دلار و 69 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.28 درصدی، 957 دلار و 44 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/65

 

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان