Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@14:42:28 GMT

مجید عقیلی، نقاش و گرافیست درگذشت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۳۸۴۸

مجید عقیلی، نقاش و گرافیست درگذشت

مجید عقیلی هنرمند نقاشی، گرافیست و استاد دانشگاه سپهر امروز (پنجم تیرماه) دافانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عقیلی گرافیست و نقاش بزرگ اصفهانی صبح امروز یکشنبه _پنجم تیرماه_ بر اثر سکته قلبی درگذشت. او برادر کوچک‌تر محمدحسن عقیلی (طراح پیشکسوت) بود و مدیریت گروه گرافیک دانشگاه سپهر اصفهان را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقیلی ۲۵ شهریور سال ۱۳۵۲ در اصفهان متولد شد و نشان درجه یک هنری (دکترا) در رشته گرافیک را از شورای ارزشیابی نویسندگان هنرمندان و شاعران کشور در سال ۱۳۹۳ اخذ کرد. عقیلی تحصیلات خود در رشته نقاشی را از هنرستان هنرهای زیبا اصفهان آغاز کرد و دوران کارشناسی را در دانشگاه هنر تهران گذارند. او همچنین هنرآموخته کلاس‌های انیمیشن انجمن سینمای جوانان اصفهان نیز بود.

این هنرمند اولین نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان "طراحی جلد"، در سال ۱۳۸۱ و در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار کرد. در سال ۱۳۸۷ نمایشگاهی با عنوان "نشانه‌های مجید عقیلی" در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد که در واقع منتخبی از آثار این هنرمند بود. عقیلی تاکنون بیش از ده‌ها نمایشگاه گروهی نیز داشته است.

پوستر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در سال ۱۳۶۹، پوستر جشنواره مطبوعات اصفهان در سال ۱۳۶۹، طراحی، نقاشی و مشارکت در تولید هشت فیلم کوتاه انیمیشن برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سیمای جمهوری اسلامی ایران، گرافیست مجله مرزداران و مسؤول واحد چاپ ژاندارمری جمهوری اسلامی ایران، مدرس رشته گرافیک هنرستان هنرهای زیبا، مدرس و بانی رشته گرافیک هنرستان هنرهای زیبا واحد دختران، اولین مدیر واحد تجسمی حوزه هنری اصفهان، عضویت در خانه هنرمندان اصفهان و مدرس گرافیک دانشگاه هنر اصفهان تنها بخشی از تجارت و فعالیت‌های حرفه‌ای این هنرمند است.

مهیار دولت‌خواه، استاد گروه عکاسی دانشگاه هنر اصفهان و فرید صلواتی، مدیر عمارت هنرمند اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درگذشت این هنرمند را تأیید کردند.

کد خبر 435649

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجید عقیلی هنرمندان خانه هنرمندان اصفهان دانشگاه هنر اصفهان دانشگاه هنر هنرستان هنرهای زیبا هنر گرافیک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجید عقیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول برگزاری رویداد خشتانه گفت: نخستین جشنواره معماری در دانشکده هنر و معماری واحد یزد درحال برگزاری است که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری رویداد خشتانه بود.   دکتر فهیمه السادات میرجلیلی اظهار داشت: این رویدادعلمی دانشجویی همزمان با هفته بزرگ داشت معماری به همت انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.   دکتر میرجلیلی در ادامه تصریح کرد: رویداد خشتانه می‌تواند علاوه بر تجربه ساخت عناصر معماری در قالب کوچک؛ دانشجویان علاقه‌مند با انجام کار‌های تیمی که یکی ازنیاز‌های رشته‌ی معماری می‌باشد آشنا شوند.    وی هدف این رویداد را انجام کار تیمی دانشجویی با مواد و مصالح جذاب (خشت‌های کوچک و ملات) عنوان کرد که با حضور ۱۵ نفر؛ در قالب سه گروه تیمی به رقابت پرداختند.    گفتنی است: نخستین دوره جشنواره معماری دانشگاه آزاد یزد همراه با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری سمینار‌های علمی با حضور اساتید صاحب نظر؛ بازدید از بافت تاریخی یزد و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی متناسب با رشته مهندسی معماری است.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود