Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین با بیان اینکه جذب فقط ۱۰ درصد از تسهیلات کرونا در قزوین تاسف‌آور است، گفت: وظیفه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تا هفته آینده جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات حمایتی برای بنگاه‌های آسیب‌دیده از کروناست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سال جاری که ظهر امروز در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار داشت: با وجود آسانی کار با سامانه کارا و اینکه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا تا سقف 16 میلیون تومان وثیقه نمی‌خواهند، نباید وضعیت ما در جذب تسهیلات اینقدر بد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اینکه از 731 میلیارد تومان سهم استان قزوین در این حوزه فقط 69 میلیارد و 750 میلیون تومان را تا امروز جذب و به متقاضیان پرداخت کرده‌ایم، واقعا متاثرکننده و در حد فاجعه است و اگر وضعیت به همین شکل بماند، نمی‌‌دانیم چطوری جواب مسئولان عالی هیئت دولت را بدهیم.

کمیته بررسی مشکلات جذب تسهیلات کرونا از امروز تشکیل شود

استاندار قزوین با تاکید بر تشکیل کمیته بررسی مشکلات جذب تسهیلات کرونایی در استان گفت: این کمیته باید از امروز در معاونت اقتصادی استانداری و با حضور مدیران ادارات کل کار و صمت تشکیل شود و وظیفه آن است تا یک هفته آینده همه ثبت نام‌ها برای جذب تسهیلات کرونایی را کامل کرده و به نتیجه برساند.

جمالی‌پور ادامه داد: وظیفه کمیته یادشده این است که روزانه به ما گزارش دهد که اشکال کار جذب تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا کجاست؟ اگر مشکل در سامانه کاراست که باید معاونت اقتصادی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آن را رفع کنند و اگر اشکال در رفتارهای مدیریتی است، مدیران باید آن را اصلاح کنند.

این مقام مس با بیان اینکه در این شرایط وانفسای مالی دولت نباید یک ریال از سهم استان قزوین در حوزه تسهیلات کرونایی برگردد، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها در این زمینه ماموریت دارند و باید بقیه کارهای خود را در حوزه اقتصادی را کنار بگذارند و این موضوع را به نتیجه برسانند. بنابراین تا حل مشکل جذب تسهیلات کرونایی همه بازدیدها و جلسات اقتصادی استان قزوین تعطیل است.

جمالی‌پور اضافه کرد:‌ یکشنبه هفته آینده گزارش فعالیت‌ها در این حوزه را از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواهیم خواست و با مدیران کم‌کار برخورد می‌کنیم.

انتقاد استاندار قزوین از دخالت مدیران در وظایف یکدیگر / دستگاه‌ها در انجام وظایف ‌جا مانده‌اند‌استاندار قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: انتقال آب طالقان به 16 شهر استان قزوین از دوشنبه کلید می‌خوردفقط 6 درصد از تسهیلات کرونا در استان قزوین پرداخت شده است

زمان ثبت نام در سامانه کارا تمدید شود

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین هم در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از نحوه جذب تسهیلات حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا گفت:‌ با توجه به اینکه امروز آخرین مهلت ثبت نام در سامانه کارا بود، از وزیر کار خواستیم که زمان ثبت نام در سامانه را تا 15 مردادماه تمدید کنند.

رضا گروسی با اشاره به جاماندن برخی از کسب‌وکارها و رسته‌های شغلی از تسهیلات و وام‌های بانکی یادشده افزود: رسته‌های شغلی تولید پوشاک، کیف و کفش و چرم از جمله رسته‌هایی هستند که باید به فهرست مشاغل بیشتر آسیب‌دیده از کرونا باید اضافه شوند.

وی ادامه داد: از نظر میزان اعتبار و بودجه اختصاص شده در حوزه تسهیلات کرونایی استان قزوین در رتبه 18 کشور قرار دارد و 731 میلیارد تومان بودجه در این حوزه به استان اختصاص یافته است.

لزوم تشکیل گروه‌های کارشناسی برای پرداخت سریع تسهیلات

گروسی با تاکید بر ضرورت ایجاد و به‌کارگیری گروه‌های کارشناسی ویژه توسط دستگاه‌های اجرایی برای بررسی پرونده تسهیلات کرونا گفت:‌ دستگاه‌های اجرایی مرتبط با هر رسته شغلی باید به عنوان متولی و مرجع باید بلافاصله تشخیص دهند که صاحبان کدام شغل در زیرمجموعه رسته شغلی آسیب‌دیده‌اند تا پرونده صاحبان مشاغل برای پرداخت تسهیلات به بانک عامل برود.

وی تصریح کرد: انک‌ها برای یک‌بار هم شده که به دستورالعمل‌های هیات وزیران در مورد پرداخت سریع تسهیلات کرونایی توجه کنند؛ چرا که اگر این اتفاق نیفتد، بیشتر سهم استان قزوین از این اعتبار گسترده از دست خواهد رفت. آن هم اعتبارات و تسهیلاتی که در این شرایط بد اقتصادی می‌تواند جهش قابل ‌ملاحظه‌ و قابل قبولی در عرصه اقتصادی استان ایجاد کند.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین ویروس کرونا بیشتر بخوانید... انتقاد استاندار قزوین از دخالت مدیران در وظایف یکدیگر / دستگاه‌ها در انجام وظایف ‌جا مانده‌اند‌ استاندار قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: انتقال آب طالقان به ۱۶ شهر استان قزوین از دوشنبه کلید می‌خورد فقط ۶ درصد از تسهیلات کرونا در استان قزوین پرداخت شده است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انتقاد استاندار قزوین از دخالت مدیران در وظایف یکدیگر / دستگاه‌ها در انجام وظایف ‌جا مانده‌اند‌ استاندار قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: انتقال آب طالقان به ۱۶ شهر استان قزوین از دوشنبه کلید می‌خورد فقط ۶ درصد از تسهیلات کرونا در استان قزوین پرداخت شده است واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیات ماندگار مرصاد /‌ تنگه "چهارزبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟ ۳ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با قدیمی‌ترین امام جمعه کشور/ روایت آیت‌الله نورمفیدی از ‌نخستین نماز جمعه گرگان‌ ۴ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۵ آغاز برداشت برنج در گیلان؛ ۶۸درصد محصول امسال مکانیزه برداشت می‌شود ۶ اختصاصی|نحوه ورود و خروج عراقی‌ها به ایران اعلام شد ۷ پایان عملیات جست‌وجو برای یافتن "دختر گمشده" در جهان‌نما /‌ چه بر سر سها رضانژاد آمده است؟ ۸ عضو کمیسیون بودجه مجلس: ‌حقوق ۴ میلیونی هم کفاف یک زندگی را نمی‌دهد / مردم برای تامین معیشت ‌تحت فشار‌ند مهمترین اخبار استانها پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور / ورود کشتی ۶۶ هزار تنی شکر نایب رئیس ‌کمیسیون انرژی مجلس: برای انتصاب مدیران بومی در هیئت مدیره صنایع و پالایشگاه‌ها سنگ‌اندازی می‌شود ریزش ‌معدن خاک نسوز باجیگران / فقط یک کارگر جان باخت / حبس ‌کارگران در زیر آوار ‌صحت ندارد گزارش| روایت تسنیم از همسایگان شیخ اجل؛ محرومیت در محله سعدی بیداد می‌کند + تصاویر مهمترین اخبار تسنیم مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران: طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به‌دست خود نابود خواهد شد سی‌ان‌ان: اقدامات ماموران امنیتی آمریکا صحنه‌های غیرقابل باوری در خیابان‌ها بوجود آورده است دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن امروز نهایی می‌شود/ پرداخت وام از ۲ هفته آینده نماینده ویژه وزیر خارجه: ایران از صلح و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی حمایت می‌کند عراق|نبرد شجاعانه حشد شعبی حمله سنگین داعشی‌ها در استان دیالی را دفع کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا درصد از تسهیلات کرونا آسیب دیده از کرونا دستگاه های اجرایی جذب تسهیلات کرونا تسهیلات کرونایی استاندار قزوین استان قزوین دستگاه ها هفته آینده ترین اخبار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ ، پایان خرداد سال‌جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عباس برزگر با اشاره به اینکه پیگیری تأمین مسکن جامعه ایثارگری از جمله وظایف بنیاد شهید است، اظهار کرد: جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند و متقاضی تسهیلات مسکن هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه my.isaar.ir یا با مراجعه حضوری به بنیاد شهید محل پرونده خود نسبت به ثبت‌نام و تشکیل پرونده در جهت بهره‌مندی از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران ۲۰ ساله و با نرخ سود چهار درصد است، یادآور شد: پرداخت مابه‌التفاوت سود این تسهیلات بر عهده دولت است و در صورتی‌که ایثارگری قبلاً یک‌بار از این تسهیلات در سنوات گذشته بهره‌مند شده است و تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به تسویه اقدام کرده باشد، اما دارای دهک‌بندی زیر ۷ و فاقد مسکن و مستأجر باشد، می‌تواند مجدداً از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر اینکه مهلت معرفی به بانک جهت دریافت این تسهیلات تا پایان خرداد سال‌جاری است، ادامه داد: نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر، ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها، ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها، ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 751340

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد