Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: امیر حسین، ولی وند زمانی فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اعلام اینکه رزمایش مشترک روی نقشه ناهمطراز ویژه دانشجویان دوره ۳۰ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز در این دانشگاه آغاز شد، اظهار داشت: رزمایش مشترک روی نقشه ناهمطراز ذوالفقار دانشجویان دوره ۳۰ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مدت پنج روز و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی دانشجویان و آشنایی بیشتر آنان با ترتیب و توالی اعمال فرماندهی و ستاد در محیط عملیاتی ناهمطراز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رزمایش روی نقشه یکی از مهم‌ترین انواع تمرینات تاکتیکی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش نظامی جهان بوده و عبارت است از ارائه یک وضعیت نظامی در روی نقشه یا کالک عملیاتی و خواسته‌هایی که مستلزم تهیه برآوردها، اخذ تصمیمات، تهیه طرح‌ها و صدور دستورات مقتضی توسط فرماندهان یا افسران ستاد است.

امیر، ولی وند افزود: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در راستای اوامر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این رزمایش و ارائه الگو‌هایی از تاکتیک‌ها و ابزار‌های نبرد ناهمطراز در پی آن است که دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد را با نحوه مقابله با نیرو‌های فرامنطقه‌ای آشنا و زمینه ارتقاء دانش عملیاتی آن‌ها را در به‌کارگیری روش‌های نوین نبرد فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح توان دانشجویان با طرح ریزی و اجرای عملیات در محیط ناهمطراز، آشنایی با اقدامات فرماندهی و ستاد در مراحل مختلف عملیات در محیط ناهمطراز، آشنایی با نحوه تعامل و همکاری با سایر نیروها، ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای نقش در مسئولیت‌های واگذاری، تقویت حس اعتماد به نفس و خلاقیت ذهنی دانشجویان، کاربردی کردن مفاهیم آموزشی ارائه شده به‌صورت تئوری و مشخص کردن مشکلات احتمالی با اجرای کار عملی توسط دانشجویان در نقش فرمانده به طوری که بتوانند در یک نبرد حقیقی وضعیت‌های ایجاد شده را تمرین کنند از اهداف برگزاری این رزمایش است.

رزمایش روی نقشه، حقیقی‌ترین طریقه نمایش آشنایی با رزم را برای دانشجویان به‌وجود می‌آورد که با حضور و راهنمایی فرماندهان و اساتید پیشکسوت سال‌های دفاع مقدس انجام می‌شود. این رزمایش با بیان الگو‌هایی از تاکتیک و ابزار نبرد در پی آن است که بتواند اذهان دانشجویان دوره فرماندهی و ستاد ارتش را با نحوه مقابله با نیرو‌های متجاوز آشنا و زمینه ارتقاء آن‌ها در به‌کارگیری روش‌های جدید نبرد به‌صورت ناهمطراز را فراهم کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: رزمایش تاکتیکی ذوالفقار ستاد ارتش دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش دانشجویان دوره روی نقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال مس رفسنجان تمرینات خود را برای دیدار با گل‌گهر سیرجان پشت سر می‌گذارد و مباحث تاکتیکی و فنی را زیر نظر محرم نویدکیا دنبال می‌کنند.

بازیکنان مس رفسنجان زیر نظر کادرفنی این تیم ابتدا به گرم کردن بدن‌های خود پرداختند و پس از آن با کاورهای رنگی به کارهای تاکتیکی پرداختند.

محرم نویدکیا و دستیارانش عملکرد بازیکنان را با دقت زیادی دنبال می‌کردند و نکات فنی را به آنها گوشزد می‌کردند.

بازیکنان این تیم با انگیزه بالایی که دارند و نتایج خوبی که کسب کردند تمرین با نشاطی را پشت سرگذاشتند و با شرایط خوبی که دارند آماده دربی حساس کرمان می‌شوند.

در ادامه تصاویری از تمرین مس رفسنجان را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه های آمریکا
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت