Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:47:09 GMT

معمای سقوط از سی‌وسه‌پلِ محصور

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۴۰۴۰

معمای سقوط از سی‌وسه‌پلِ محصور

ایسنا/اصفهان ده دقیقه مانده بود به ساعتِ ششِ صبح روز چهارم مرداد که یک دختر ۱۷ ساله از سی‌وسه‌پل سقوط کرد و بروز چنین حادثه‌ای، آن هم مدت‌ها بعدازآنکه دهانه‌های سی‌وسه‌پل برای جلوگیری از رخ دادن همین اتفاقات با حفاظِ کابلی محصورشده، کمی عجیب بود.

آن‌طور که فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان طی گفتگویی اعلام کرده: «بعد از حضور گروه امدادی مشخص‌شده که مصدوم، خانم جوانی حدوداً ۱۷ ساله است که از یکی از دهانه‌های سی‌وسه‌پل سقوط کرده و از ناحیه پا، کمر و گردن دچار شکستگی و آسیب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او بر اساس سخن مصدوم، علت حادثه را لیز خوردن بیان کرده و گفته: «در آن قسمت دهانه پل، فنس و سیم بُکسل هم وجود داشته است و ازآنجاکه احتمال غرق شدن به علت میزان کم آب در آن قسمت از رودخانه وجود نداشته، مصدوم روی یکی از لبه‌های بتونی داخل زاینده‌رود سقوط کرده است.»

علی‌محمد فصیحی نائینی، مسئول پایش پل‌های تاریخی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال ایسنا که چرا با وجود حصارهای سی‌وسه‌پل، باز هم شاهد سقوط افراد از این پل تاریخی هستیم، گفت: از زمانی که سی‌وسه‌پل حصار کشی شده این اولین حادثۀ سقوطی است که گزارش می‌شود.

وی تصریح کرد: اساس حفاظ‌های نصب شده در سی‌وسه‌پل بر مبنای ضرورت و به منظور جلوگیری از سقوط بوده و از اداره کل میراث فرهنگی بیش از این نمی‌توان انتظاری داشت.

مسئول پایش پل‌های تاریخی استان اصفهان ادامه داد: به‌هرحال این ماجرا ساعت ۵:۵۰ دقیقۀ صبح رخ‌داده و ازآنجاکه مصدوم زنده است می‌تواند توضیح بدهد که ماجرا به چه شکل بوده است. هرگونه اظهارنظری دربارۀ چرایی این مسئله نیز پس از بررسی همۀ جانبه از سوی دستگاه‌های مرتبط امکان‌پذیر است.

مرتضی فرشته نژاد، کارشناس ارشد معماری و مرمت که سال ۱۳۹۶ یکی از منتقدان نصب حفاظ برای سی‌وسه‌پل بود نیز به ایسنا گفت: «یک دختر ۱۷ ساله حداقل بیش از یک متر قد دارد و اینکه چطور باوجوداین حفاظ به پایین سقوط کرده مسئله‌ای جدی است که باید توسط نهادهای مرتبط قضایی و انتظامی مورد بررسی قرار بگیرد.»

ایسنا امیدوار است با بهبودی این دختر  و روشنگری دربارۀ آنچه صبح چهارم مردادماه در سی‌وسه‌پل بر او گذشته، پرده از این معما برداشته شود و در صورت لزوم، میزان کارآیی حفاظ‌های این پل تاریخی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سی وسه پل سقوط از پل سی وسه پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)

عصر ایران - در معمای تصویری زیر تعدادی پروانه دیده می شوند. الگوی روی بال های یکی از این پروانه ها منحصر به فرد است و مشابه دیگری ندارد. شما باید این پروانه متفاوت را پیدا کنید.

 

 

این قبیل سرگرمی های تصویری گزینه خوبی برای تقویت مهارت های مشاهده ای انسان هستند. با تعیین بازه های زمانی کوتاه مانند 20 ثانیه می توانید شرایط را چالش برانگیزتر کنید.

 

 

پاسخ در پایین صفحه ارائه شده است.

 

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

 

پاسخ: در تصویر زیر پروانه منحصر به فرد مشخص شده است.

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!

دیگر خبرها

  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • سقوط اتوبوس به دره‌ در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر