Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:23:35 GMT

میرمحمدی: شفافیت موجب افزایش اعتماد عمومی می شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۴۳۷۱

میرمحمدی: شفافیت موجب افزایش اعتماد عمومی می شود

نماینده مردم تفت با بیان اینکه شفافیت مطالبه مردم است، گفت: نباید با اجرای غلط شفافیت زمینه برای سواستفاده، اتهام افکنی و مقابله با خدمت رسانی صادقه باز شود. - اخبار سیاسی -

سید جلیل میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو‌ با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه شفافیت نه تنها در مجلس بلکه در همه مجموعه ها می تواند موجب کارآمدی بهتر شود، گفت: لابی گری های ناسالم و روابط ناسالم تنها در شرایطی توسعه پیدا می کند که مسائل شفاف نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که از امضاکنندگان طرح شفافیت است، افزود: شفافیت موجب افزایش اعتماد عمومی می شود و این افزایش اعتماد زمینه ای برای کارآمدی و صداقت در رفتار خواهد شد.

فیروزی: موضوع شفافیت را نباید در شفافیت آرا نمایندگان خلاصه کردانتظار مردم از این مجلس شفافیت و کمک به حل مشکلات استشفافیت آراء نمایندگان مجلس مطالبه عمومی مردم است

 

نماینده مردم تفت همچنین گفت: شفافیت باید به صورت دقیق مورد توجه باشد و نباید با اجرای غلط شفافیت زمینه برای سواستفاده، اتهام افکنی و مقابله با خدمت رسانی صادقه باز شود.

وی اضافه کرد: در مسئله شفافیت مجلس، برخی همکاران ما موافق و برخی دیگر مخالف هستند؛ برخی نمایندگان از تبعات طرح شفافیت در برخی موارد نگران هستند و معتقدند ممکن است این طرح مانع خدمت رسانی و نظارت صحیح آنها شود؛ لذا باید تمام موارد را در موضوع شفافیت در نظر گرفت.

انتهای پیام/

R31462/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط پرونده اقتصاد ایران و شفافیت نمایندگان مجلس دهم مجلس بیشتر بخوانید... فیروزی: موضوع شفافیت را نباید در شفافیت آرا نمایندگان خلاصه کرد برای نظارت بر دستگاه ها باید شفافیت از مجلس آغاز شود شفافیت آراء نمایندگان مجلس مطالبه عمومی مردم است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فیروزی: موضوع شفافیت را نباید در شفافیت آرا نمایندگان خلاصه کرد برای نظارت بر دستگاه ها باید شفافیت از مجلس آغاز شود شفافیت آراء نمایندگان مجلس مطالبه عمومی مردم است واژه های کاربردی مرتبط پرونده اقتصاد ایران و شفافیت نمایندگان مجلس دهم مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ سلیمی: آقای" روحانی"، علیه گران‌فروشی که اتفاقاً بخشی در دولت است اقدام کنید ۲ اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ماهان/ نقاب واژه بر قانون جنگل ۳ رئیس‌جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/ هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند ۴ حکم انتصاب قالیباف برای امیرعبداللهیان ۵ طرح دو فوریتی مجلس برای لغو کنکور ارشد در سال ۹۹ ۶ افشاگری نماینده مجلس درباره عدم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ۷ کارگران به خرید مسکن امیدوار شدند ۸ اعطای وام خود اشتغالی۵۰ میلیونی به فرزندان بازنشستگان نیروهای مسلح مهمترین اخبار سیاسی گفتگو| از تجربیات مجاهدین خلق در تشکیل داعش استفاده شد/ کارویژه منافقین مقابله رکیک با جمهوری اسلامی است بزک دموکرات‌ها توسط سازندگی/ بی‌عقلی سیاسی علیه منافع ملی رئیس‌جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/ هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند سلیمی: آقای" روحانی"، علیه گران‌فروشی که اتفاقاً بخشی در دولت است اقدام کنید مهمترین اخبار تسنیم پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور / ورود کشتی ۶۶ هزار تنی شکر مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران: طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به‌دست خود نابود خواهد شد سی‌ان‌ان: اقدامات ماموران امنیتی آمریکا صحنه‌های غیرقابل باوری در خیابان‌ها بوجود آورده است بوشهر| وزیر نیرو: ۴۱ پروژه از طرح‌های پویش "الف-ب-ایران" افتتاح شده است عراق| هشدار ائتلاف فتح درباره تلاش‌های عمدی آمریکا برای تأخیر در انجام دور دوم گفتگوها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس دهم مجلس نمایندگان مجلس دهم مجلس نمایندگان مجلس موضوع شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای 3گانه گفت: شورای نگهبان در رفع‌ و برگشت‌هایی که طرح شفافیت بین مجلس و این شورا داشت، ایرادات و ابهاماتی را به این طرح وارد کرده بود که در جلسه اخیر مجلس این ایرادات نیز مرتفع شد و بار دیگر طرح برای تعیین تکلیف به شورای نگهبان ارسال شد. 

طرح شفافیت قوای سه‌گانه اصلاح شد

 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد ابهام شورای نگهبان قرار داشت مربوط به بحث مصالح عالی نظام بود که برطرف شد. یکی دیگر از ابهامات درباره کارگروهی بود که ما آن را برای تشخیص دستگاه‌هایی که باید شفاف شوند، در طرح گنجانده بودیم. 

جوکار گفت: این کارگروه متشکل از نمایندگانی از قوای 3 گانه است که  تعیین می‌کنند شفاف شدن اطلاعات کدام دستگاه‌ها خلاف منافع  و امنیت ملی کشور است تا این دستگاه‌ها را از شفافیت مستثنی کنند. 

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد:  در این کارگروه دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضاییه، وزیر اطلاعات و معاون حقوقی رئیس‌جمهور به عنوان نمایندگان دولت و از مجلس نیز عضو ناظری تعیین می‌شود تا درباره امکان شفاف کردن اطلاعات دستگاه‌های مختلف تصمیم‌گیری کنند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود