Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا فضل زرندی، سرپرست معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری در نشست توجیهی مدیران کل حقوقی دستگاه‌های اجرایی با معاونت حقوقی پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری در خصوص سامانه رای صحیح با اشاره به اینکه مدیران حقوقی دستگاه‌های اجرایی بیشترین ارتباط را با دیوان دارند، افزود: سامانه ساعد می‌تواند تعامل بهتری با دستگاه‌ها ایجاد کند و موجب سهولت در دسترسی به آراء باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین درباره سامانه رای صحیح (ساعد) و مزایای آن گفت: یکی از اشکالات اساسی در حوزه تصمیمات قضایی تفاوت آراء صادره است و یکی از سیاست‌های قوه قضاییه این است که آراء قضایی باید به نحوی قابل پیش بینی باشد یعنی مردم بدانند اگر راجع به یک موضوع مراجعه می‌کنند نهایتاً منجر به رای مشخصی می‌شود.

سرپرست معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری به اهمیت فوق العاده دریکسان سازی رویه‌های قضایی درشعب دیوان اشاره کرد و گفت: شناخت دستگاه‌های اجرایی از محتوای سامانه وتاثیر آن در ایجاد رویه‌های واحد، موجب کاهش ورودی پرونده به دیوان می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از بهترین برنامه تحولی در بخش مدیریت قضایی این است که موضوعاتی که موضوع شکایت است طبقه بندی شود و قوانین و مقررات، آراء هیات عمومی و نظرات مشورتی جمع بندی شود و با توجه به موضوعات و نوع شکایات، قاعده حقوقی حاکم بر آن موضوع در قالب نمونه رای‌هایی که به رد یا ورود آن شکایت است بارگذاری شود که این موارد در سامانه رای صحیح اعمال شده است.

زرندی در پایان با اشاره به اینکه سامانه ساعد نظارت قضایی پیشینی دیوان را افزایش می‌دهد، گفت: تاکنون ۵۰۰ رأی در سامانه رأی صحیح بارگذاری شده است و در آینده نزدیک تعداد آراء بیشتری در آن قرار می‌گیرد تا همه جامعه هدف این سامانه بتوانند از محتوای آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید

هیچ پرونده‌ای زیر میز نداریم/ بنای دستگاه قضایی برخورد بدون تبعیض با فساد است کاهش چشمگیر زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری سامانه رأی صحیح راه اندازی شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری قوه قضاییه دستگاه های اجرایی نظارت قضایی دیوان عدالت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد البرز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند.   طاهره شهبازی از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافتند و به ۴۵۰ مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.   او با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.   شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه