Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر در سطح بیش از 5 هزار هکتاراز اراضی شهرستان دهلران جنگلکاری دست کاشت صورت گرفته که آمار قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از دهلران، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: خوشبختانه در سال های اخیر اقدhمات خوبی در حوزه های مختلف در منابع طبیعی شهرستان دهلران اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«رضا احمدی» در ارتباط زنده به صورت ویدئو کنفرانس با مجید عسگری، فرماندار شهرستان دهلران اظهار کرد: باتوجه به گستردگی شهرستان دهلران نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب در شهرستان هستیم.

 

 وی بیان داشت: با توجه به نام گذاری امسال از سوی رهبری فرزانه به نام سال جهش تولید تلاش خواهیم کرد با تخصیص اعتبارت ملی به شهرستان دهلران در بحث توسعه بیابان زایی، حوزه آبخیزداری و جنگل کاری اقدمات بیشتری صورت بگیرد.

 

 مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر بیش از 5 هزار هکتاراز اراضی شهرستان دهلران  جنگلکاری دست کاشت صورت گرفته که آمار قابل توجهی است.

 

احمدی افزود: در بحث کاداستر برای 270هزار هکتار از این اراضی سد تک برگ صادر شده است و در استان ایلام اقدماتی خوبی در این راستا انجام شده است و در تلاش هستیم تا پایان سال کاداستر شهرستان دهلران تکمیل شود.

 

وی افزود: قطعا با گرفتن سند تک برگ بنام دولت مشکلات حقوقی در استان بخصوص شهرستان با شهروندان کمتر خواهد شد و این کار از منابع ملی که متعلق به دولت است می تواند به خوبی حفاظت کرد.

 

تحولات انجام شده درحوزه منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان دهلران قابل قبول است

فرماندار دهلران گفت: تحولات حوزه منابع طبیعی و آبخیز داری در این شهرستان علی رغم وسعت و گستردگی با سال های گذشته متفاوت است و این اقدامات را می توان در حوزه جنگل کاری، بیابان زایی و حوزه آبخیزداری مشاهده کرد.

 

مجید عسگری تصریح کرد: در سنوات گذشته مشکلاتی در حوزه منابع طبیعی شهرستان وجود داشته ولی خوشخبتانه در دو سال اخیر ضمن رفع مشکلات شاهد پایدار بودن محیط زیست و منابع طبیعی در شهرستان هستیم.

 

فرماندار دهلران گفت:در سال جهش تولید انتظار است همانند سنوات گذشته توجه ویژه در حوزه آبخیزداری در بخش های میمه و زرین آباد با توجه به سیلابی بودن این بخش با تخصیص اعتبار مناسب و اجرای پروژه های ابخیزداری باشیم  تا زمینه جلوگیری از گسترش سیلاب در این دو بخش فراهم شود.

 

عسگری با اشاره به اینکه در سال های گذشته و زمان به  مراتع و جنگل های شهرستان آسیب های فروانی وارد شده است، افزود: امروز با اقدامات بیابان زایی و قرق مراتع شاهد توسعه مراتع و جنگل های شهرستان هستیم که ادامه این روند نیازمند نگاه ویژه و اختصاص اعتبارات می باشد.

 

وی گفت: یکی از اقداماتی که در دشت عباس و چم هندی و ابوغویر با توجه به حضور عشایر کوچرو بومی و غیربومی شاهد آن هستیم فقر مراتع و توسعه بیابان در این مناطق است که  اقدامات خوبی انجام و در دست اقدامات است که نیازمند توجه ویژه می باشد.

 

فرماندار دهلران تصریح کرد: در سال گذشته اعتبارات مناسبی در بحث منابع طبیعی شهرستان اختصاص و امسال علی رغم محدودیت های منابع 25میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان برای پروژه های منابع طبیعی شهرستان پیش بینی شده است.

 

وی با اشاره به  مدیریت مناسب از سوی منابع طبیعی شهرستان در بحث مقابله با آتش سوزی ها در سال جاری افزود:مردم عزیر در بحث جلوگیری و مهار اتش سوزی مراتع نهایت همکاری  با منابع طبیعی در خصوص داشه باشند.

 

عسگری افزود: با توجه با استقرار بخشدار در دشت عباس و از طرفی وسعت شهرستان ایجاد پاسگاه و تکمیل ساختمان دشت عباس و تجهیزات و امکانات و تامین نیروی آن نیازمند عنایت ویژه است که امیدواریم این مشکل نیز مرتفع شود.

 

صدور سند تک برگ برای 270هزار هکتار از اراضی ملی در شهرستان دهلران

 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران هم با اشاره به 670هزار هکتار وسعت اراضی ملی شهرستان گفت:در بحث کاداستر برای 270هزار هکتار از این اراضی سد تک برگ صادر شده است.

 

«نصراله پارسه» افزود: 180هزار هکتار دیگر از این اراضی برای صدور سند به اداره ثبت شهرستان ارجاع شد.

 

وی گفت: صدور سند واقدامات لازم برای 220هکتار باقی مانده از این اراضی در دست اقدام می باشد.

 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران به 45میلیار ریال اعتبار در سال گذشته برای 8 پروژه آبخیزداری این شهرستان از محل اعتبارات ملی هم اشاره و افزود: از این تعداد 6 پروزه تکمیل و 2 پروژه در بخش های زرین آباد و میمه در دست اقدام هستند.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: حفاظت از منابع طبیعی استان ایلام منابع طبیعی منابع طبیعی شهرستان شهرستان دهلران منابع طبیعی تک برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها

سرهنگ ستاد علی ملکی آهنگران در جمع تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی فارس با اشاره به کمبود منابع، تجهیزات و نیروی حفاظتی در صیانت از اراضی ملی گفت: حفاظت از عرصه‌های پهناور منابع طبیعی با این تعداد نیروی حفاظتی بسیار اندک امکان پذیر نیست و به همین دلیل ناگزیر به استفاده از فناوری‌های جدید از جمله پهپادها، ریزپرنده‌ها و دوربین‌های با برد طولانی هستیم.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تأمین تجهیزات و امکانات اطفای حریق از جمله خریداری ۵۸ دستگاه خودرو امدادی یگان حفاظت و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای پایش مناطق جنگلی و صیانت از اراضی ملی گفت: این تجهیزات برای نصب در مکان‌ها و نقاط بحرانی و به منظور حفظ و صیانت از این عرصه‌ها واگذار و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر در سایر کشور‌ها برای صیانت از اراضی جنگلی توانسته‌اند از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی، پهپاد‌ها و ریز پرنده‌ها در مناطق حساس بهره بگیرند، برای مثال در کشور روسیه برای حفاظت از جنگلهایشان با بیش از ۱۳۴ دستگاه هواپیمای پهن پیکر و ۵ هزار خلبان موفق عمل کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به عرصه ۱۲۰ میلیون هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی کشور گفت: حفاظت از این عرصه‌ها از تعهدات یگان حفاظت است و این امر وظیفه‌ای بزرگ و پرافتخار است و به منظور حفاظت از این عرصه‌ها علاوه بر ابزارها، تجهیزات و امکانات بویژه در زمان حریق، نیازمند همراهی و همدلی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی هستیم.

در این نشست سرهنگ سید محمد صدرائی نژاد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده به منظور ارتقا و سطح آمادگی در برابر آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گفت: اطلاعیه‌های هشداردهنده برای پیشگیری از وقوع حریق در کنار برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی در مناطق بحرانی جنگلی، شناسایی کانون‌های پرخطر و مستعد آتش‌سوزی، برقراری مستمر گشت کنترل، اخذ تعهد از مرتعداران عرصه‌های جنگلی و مرتعی از جمله این اقدامات است.

صدرائی نژاد با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع بر ضرورت همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف به ویژه تشکل‌ها و سمن‌های حوزه منابع طبیعی در پیشگیری و اطفای به موقع حریق تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی