Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@06:24:10 GMT

اخذ عوارض از ۵ پروژه بزرگراهی کشور

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۴۹۷۲

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گفت و گویی تلویزیونی گفت: در سال ۹۹ برای اولین بار در انقلاب اسلامی، مجلس این فرصت را فراهم کرد که برای ساخت بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم چرا که اگر قرار باشد تنها از منابع عمومی استفاده کنیم کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

او ادامه داد: این بزرگراه‌ها از بار ترافیکی لازم برخوردار هستند و با توجه به فرصتی که فراهم شده در بند ۶،۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ اولویت اصلی را بر روی کمربندی شهر‌ها قرار داده ایم.غفاری بیان کرد: به طور تقریبی کمربندی ۱۰‌ شهر تکمیل نشده است در حالی که آزادراه‌ها و بزرگراه‌های آن‌ها تکمیل شده و این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در این بخش شده است.
 

او افزود: به طور تقریبی بسیاری از ترافیک‌ها از آزادراه‌ها، راه‌های اصلی و راه‌های فرعی به داخل شهر‌ها می‌رسد و این خود باعث ایجاد ترافیک در درون شهر‌ها می‌شود.او بیان کرد: ورود این ترافیک‌ها باعث کاهش ایمنی و رفت و آمد شدید در مسیر داخلی شهر‌ها می‌شود، بنابراین باید از فرصت حضور بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این بخش‌ها استفاده کنیم.
 

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: در یک دوره مشخص و در قالب تعیین دوره احداث که سه ساله تعیین شده، این کمربندی‌ها احداث می‌شود. همچنین در دوره بهره برداری اصل و سود از طریق عوارض باز می گردد.غفاری گفت: در دوره بهره برداری سرمایه گذاران مجاز هستند از کارگزاران عوارض دریافت کنند.
 

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون گزارش پروژه‌ها  و واگذاری آن‌ها در کارگروه واگذاری تعیین و تکلیف شده است گفت: این پروژه‌ها آماده فراخوان و واگذاری برای بخش خصوصی است.او تاکید کرد: به محض انعقاد قرارداد این پروژه‌ها وارد مرحله فاز اجرایی می‌شوند که امیدواریم تا دو ماه آینده این اقدامات انجام شود.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بزرگراه عوارض اقتصاد جام نیوز وزارت راه و شهرسازی شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد

عملیات احداث طرح زیرگذر روستای پرتردد سرخون ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع 54 نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید کرد و ادامه‌ داد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود، همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می کنیم.

به گزارش تسنیم، این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان بناست ظرف مدت 4 ماه احداث شده و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی