Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اعتراضات ضدنژادپرستی در تگزاس یک معترض به ضرب گلوله کشته شد و در سیاتل معترضان با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شنبه شب نا آرام آمریکا، یک معترض در ایالت تگزاس به ضرب گلوله کشته شد و درگیری بین معترضان و نیروهای پلیس در سیاتل بالا گرفت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، شنبه شب یک خودروی شخصی با ورود به تجمع معترضان علیه نژادپرستی در خیابان کنگره شهر «آستین» تگزاس، تلاش کرد معترضان را زیر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو پس از برخورد با مانعی در کنار خیابان متوقف شد و راننده آن یکی از معترضان را که به سمت خودرو وی می‌آمد  با سلاح گرم مجروح کرد.

به گفته پلیس این راننده مورد بازداشت قرار گرفته و فرد مجروح نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

 

همچنین در شهر «آرورا» در ایالت کلرادو یک خودرو جیپ با سرعت زیاد وارد جمعیت معترضان شد اما به کسی آسیب نرسید.

از سوی دیگر در شهر سیاتل، هزاران معترض به‌طور مسالمت‌آمیز در حمایت از اعتراضات شهر پورتلند با در دست گرفتن پلاکاردهایی نظیر «نیروهای فدرال به خانه بروید» و «در ایستگاه پلیس زندگی می‌کنیم» دست به تجمع زدند.

نیروهای پلیس با پرتاب نارنجک صوتی و اسپری فلفل تلاش کردند معترضان را متفرق کنند و از سوی دیگر شماری از معترضان شروع به شکستن شیشه ساختما‌ن‌های اطراف و پرتاب بطری و سنگ و مواد آتش‌زا به سمت مأموران کردند.

به گفته پلیس تعدادی از معترضان محوطه ساخت‌وساز مجاور یک مرکز بازپروری جوانان را به آتش کشیدند و در پی این درگیری‌ها یک مأمور با پای شکسته روانه بیمارستان شد.

 

در شهر «لوئیسویل» ایالت کنتاکی، صدها شبه‌نظامی سیاه‌پوست در حالی که سلاح‌های نیمه‌خودکار در دست داشتند، خواستار اجرای عدالت در پرونده قتل یک زن ۲۶ ساله سیاه‌پوست توسط نیروهای پلیس در ماه مارس (فروردین) شدند.

 

قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست این کشور، هفته‌هاست که اعتراضات سراسری در آمریکا و حتی در کشورهای غربی دیگر را علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی به همراه داشته است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مخالفت با این اعتراضات، افراد شرکت‌کننده را به برخورد شدید و تحمل حبس تهدید کرده است. وی طرحی را ارائه داده و خواستار اعزام مأموران پلیس فدرال به شهرهای مختلف برای کمک به نیروهای محلی پلیس است. اعلام این طرح در شرایطی صورت گرفت که در روزهای گذشته حمایت ترامپ از اعزام نیروهای پلیس فدرال به شهرها با مخالفت‌های روبرو شده بود.

دولت آمریکا اخیراً در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در این کشور، شماری از این مأموران را روانه شهر «پورتلند» کرده است. این در حالی است که هفته‌‌نامه «نیشن» چندی پیش گزارش داد مأموران پلیس‌های فدرال در شهر «پورتلند» ایالت «اورگان» با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا پلیس درگیری نژادپرستی نیروهای پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد بزرگ اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ دانشگاه‌ها امتیاز دادند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا تظاهرات دانشجویی حامیان فلسطین در برخی نقاط آمریکا با توافق مسؤولان دانشگاه‌ها با دانشجویان به پایان رسیده است.

مسؤولان برخی دانشگاه‌ها از جمله «براون»، «نورث‌وسترن» و «راتگرز» برای جلوگیری از اختلال در آزمون‌های نهایی و مراسم‌ فارغ‌التحصیلی دانشجویان، با معترضان توافق کرده‌اند تا دانشگاه‌ها بتوانند فعالیت خود را از سر گیرند.

از ۱۷ آوریل تا امروز دانشجویان در ۴۶ دانشگاه و کالج آمریکا در اعتراض به هم‌دستی واشنگتن و دانشگاه‌های خود با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تجمعات اعتراضی برپا کرده‌اند؛ تجمعاتی که با برخورد پلیس مواجه شده و تا کنون بیش از ۲۴۰۰ شرکت‌کننده بازداشت شده‌اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، بعضی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود وعده داده‌اند که در سرمایه‌گذاری‌ و روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کرده و درخواست دانشجویان برای توقف روابط تجاری با این رژیم را به رسمیت بشناسند. بسیاری از دانشجویان معترض در خواسته‌های خود، روابط دانشگاه‌های آمریکا با ارتش رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌اند.

گرچه دانشگاه‌ها تنها وعده بررسی خواسته دانشجویان، عدم تنبیه دانشجویان معترض و اختصاص بودجه به مطالعات خاورمیانه را مطرح کرده‌اند و در عمل وعده‌ای برای قطع سرمایه‌گذاری‌های خود در رژیم صهیونیستی نداده‌اند، اما این امتیازها برای جریانات حامی فلسطین در ایالات متحده دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، زیرا حامیان رژیم صهیونیستی در این کشور هر مخالفتی با اقدامات این رژیم را مصداق «یهودستیزی» دانسته و معترضان را مجازات می‌کنند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902709

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • دستاورد بزرگ اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ دانشگاه‌ها امتیاز دادند
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • روایت سیاوش اردلان از حضور اپوزیسیون کنار نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • اعتراضات ضد جنگ؛ خط و نشان پلیس آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین