Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد از طریق ویدئو کنفرانس پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در 4 کلان شهر را با همکاری اتاق بازرگانی افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ظهر امروز پنجره واحد فیزیکی کسب و کار در 4 کلان شهر اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد با همکاری اتاق بازرگانی ایران و این استان ها از طریق ویدئو کنفرانس توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم محمدعلی دهقان دهنوی معاون امور اقتصادی با بیان اینکه بهبود محیط کسب‌وکار با شاخص‌های مختلفی اندازه‌گیری می‌شود، اظهارداشت: از میان شاخص‌های بین‌المللی شاخص Ease of doing business که هرساله توسط بانک جهانی منتشر می‌شود به واسطه نوع روش، نظم، گستردگی و پوشش 190 کشور دنیا از یک سو و ذکر صریح در قوانین بالادستی از سوی دیگر حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: به منظور اجرای تکالیف قانونی محوله به وزارت امور اقتصادی و دارایی مبتنی بر تبصره ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و بند الف ماده 22 قانون برنامه ششم توسعه، مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب و کار هر ساله برنامه عملیاتی- اجرایی ارتقاء جایگاه ایران در شاخص سهولت انجام کسب و کار بانک جهانی را منطبق بر روش‌شناسی بانک و بررسی پرسشنامه‌های هریک از نماگرهای 10 گانه با انتشار آخرین گزارش بانک جهانی تهیه می شود، به گونه‌ای که اقدام هریک از دستگاه‌های اجرایی و میزان اثربخشی آن بر نماگر مرتبط و شاخص کل به طور شفاف بیان می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در راستای برنامه عملیاتی – اجرایی بهبود رتبه ایران برای نماگر اول شاخص DB پیشنهاد شده است، بیان داشت: از این ‌رو پنجره واحد مذکور کاملاً مبتنی بر روش‌شناسی شاخص طراحی و پس از جلسات کارشناسی متعدد و تصویب در هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار با کمک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در تاریخ 10 خردادماه در محل اتاق تهران افتتاح شد.

دهقان با بیان اینکه میانگین زمان انجام تمامی فرآیندها در این پنجره واحد 3 روز بوده و شان فعال اقتصادی کاملا رعایت شده است، تصریح کرد: هرچند بانک جهانی محاسبات خود را بر اساس شهر تهران انجام می‌دهد لیکن به منظور رعایت عدالت و تسهیل محیط کسب‌وکار در استان‌ها، ابتدا 4 شهر بزرگ متقاضی ایجاد این پنجره واحد شدند که با نامه آمادگی آقای شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و دستور وزیر اقتصاد وارد فاز اجرایی شد.

به گفته این معاون وزیر اقتصاد، علی‌رغم شرایط کرونا و عدم امکان بازدید و برگزاری جلسات حضوری، از طریق ویدئوکنفرانس ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و پیگیری‌های تلفنی همکارانم در مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار و هماهنگی ادارات کل استانی و همت اتاق‌های بازرگانی هر استان، اقدامات لازم انجام و فضا و تجهیزات فراهم شده و با مساعدت دستگاه‌های ذیربط، نمایندگان در محل مستقر شدند.

وی ادامه داد: به طور عملی دیروز شنبه مورخ 4 مرداد ماه سال 99 پنجره واحد هر 4 شهر کار خود را شروع کرده به طوری‌ که  در اصفهان منجر به ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود و شروع سایر فرایندهای تعریف‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان بانک جهانی محیط کسب وکار معاون اقتصادی وزیر اقتصاد شیراز پنجره واحد فیزیکی کسب و کار پنجره واحد فیزیکی اتاق بازرگانی وزیر اقتصاد کسب وکار بانک جهانی محیط کسب کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی گفت: در پی اعلام مراجع قضایی متهمه‌ای به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: این متهمه و شرکاء خود اقدام به ایجاد چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضا آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای ۱۰ درصد و اجرا نکردن تعهد، به وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری می کنند.

­

رئیس پلیس بین الملل گفت: این فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن پاسخگو نبودن به سرمایه گذاران قبلی، مجددا با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری کرده و به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از قربانیان اقدام کردند.

سردار کریمی افزود: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشور‌های منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشور‌های منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

­

این مقام انتظامی گفت: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد و امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی به کشور بازگردانده و برای ادامه رسیدگی به پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

دیگر خبرها

  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج