Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:07:00 GMT

نخستین گفتگوی اینستاگرامی ظریف با مخاطبان خارجی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۵۵۴۰

نخستین گفتگوی اینستاگرامی ظریف با مخاطبان خارجی

به گزارش  تابناک، ظریف در اینستاگرامش نوشت:
دوستان سلام
یکی از سؤالاتی که ذهن سیاستمداران، متفکرین و مردم سراسر جهان را به خود مشغول کرده، سمت و سوی تحولات جهانی است. دنیا به چه سمتی می‌رود؟ حدود سی سال پیش نظام دوقطبی که چندین دهه در جهان حاکم بود، فروپاشید و دوران گذار آغاز شد. تلاش‌ها و رقابت‌های شدید برای شکل دادن به نظم جدید هنوز هم ادامه دارد و با ویروس کرونا روندهای قبلی شدت بیشتری گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رقابت‌ها فقط در حوزه عملیاتی و نظامی نیست. بلکه حتی تصویر سازی های رقیب از نظم جهانی و تلاش برای شکل‌دهی مفهومی به واقعیت‌ها و جهان آینده به شدت در جریان است. تنوع روایت‌های رقیب از نظم جهانی پس از دوره گذار همچون تک‌قطبی، تک- چندقطبی، چندقطبی، بین قطبی، غیرقطبی یا بی قطبی، دوقطبی جدید، پساآمریکایی، پساغربی و مانند آن تنها تلاشی برای تبیین واقعیت‌ها و پیش‌بینی نظم آینده نیستند، بلکه مهمتر از آن تلاشی برای شکل دادن به این نظم هستند.  
در دوران گذار سی سال گذشته، اشتباهات محاسباتی خسارات فراوانی بر دنیا تحمیل کرده است. توهم آمریکاییِ نظم نوین جهانی، چندین جنگ و خرابی برای دنیا به همراه داشته و 7 هزار میلیارد دلار به مردم آمریکا خسارت زده است. اما سوء محاسبات دیگران مانند صدام و قذافی و میلوسویچ به نابودی خودشان و حتی کشورشان منجر شده است. در مقابل شناخت دقیق متغیرها و فرصت‌ها باعث افزایش کنشگران هوشمند شده است. ایران در دوران‌های گذار گذشته خسارات فراوانی از فقدان شناخت و شجاعت متحمل شده و لذا شناخت درست و واقع‌بینانه تحولات و روندهای دوره گذار کنونی برای ما حیاتی است.

تغییرات عینی مانند جهانی شدن فرصت‌ها و تهدیدها از تروریسم تا کرونا، متکثر شدن منابع قدرت از فن‌آوری تا تسخیر قلب‌ها و مغزها، نقش پیدا کردن افراد در صحنه جهانی، کاهش نسبی قدرت کنشگران سنتی و افزایش نسبی قدرت کنشگران نوظهور، پایان نقش آفرینی انحصاری قدرت های بزرگ، پایان هژمونی و تحول در جغرافیای قدرت، بازگشت جهان غیر غربی به مدار تاریخ و ده‌ها پدیده جدید دیگر باید واقع‌گرایانه ارزیابی شده و بهترین ابزارها و فرصت‌ها برای پیشبرد منافع ملی و تضمین صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی شناسایی گردند.

برای طرح بحث و گشودن باب گفتگو و مفاهمه، دانشکده مطالعات جهانِ دانشگاه تهران فرصتی فراهم کرده تا در چند جلسه یک دیدگاه در این زمینه را مطرح و در معرض بحث و نقد قرار دهم. ارائه بحث‌ها فعلا برای مخاطبان بین المللی به زبان انگلیسی است و نخستین جلسه این دوشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۷:۴۵ برگزار می‌شود.
از طریق لایو اینستاگرام دانشکده در خدمت شما خواهم بودلازم به ذکر است  نشانی اینستاگرامی نشست مجازی وزیر محترم امور خارجه به شرح زیر است:https://www.instagram.com/iranian_studies_ut/

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران بهروز بوچانی ظریف اینستاگرام ویروس کرونا مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران بهروز بوچانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، دولت فدرال استرالیا و دولت ایالت کویینزلند حدود یک میلیارد دلار استرالیایی (۶۰۰ میلیون دلار آمریکایی) در یک استارت آپ رایانش کوانتومی به نام PsiQuantum سرمایه گذاری کرده اند تا نخستین رایانه کوانتومی مفید و کاربردی جهان را بسازند.

رایانش کوانتومی تاکنون به طور کلی فعالیتی مخصوص بخش خصوصی بوده که شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، آی بی ام، مایکروسافت میلیون ها دلار در توسعه آن سرمایه گذاری کرده اند. جرمی اوبراین و تری رودلف محققان استرالیایی PsiQuantum را تاسیس کرده اند.

هرچند شرکت های درگیر ساخت رایانه های کوانتومی معتقدند نسل جدید این فناوری می تواند به سرعت مشکلات را حل کند اما تلاش های اولیه آنها برای نشان دادن عملکرد آن کاملاً با مشکلات دنیای واقعی فاصله دارد.

کتی فولی محقق ارشد این پروژه در این باره می گوید: رایانه های کوانتومی به زودی می توانند به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شوند و شیوه حل مشکلات مانند یافتن مسیرهای حمل ونقل، سازماندهی بنادر یا کنترل لجستیک برای المپیک ۲۰۳۲ بریزبن را دگرگون کند.

PsiQuantum اعلام کرده نخستین رایانه کوانتومی خطاپذیر جهان را می سازد که بدون خطا و برخلاف رایانه های کوانتومی فعلی است. این امر سبب می شود رایانه های کوانتومی برای مقاصد تحقیقات دفاعی و صنعتی کارآمد باشد.

PsiQuantum به جای استفاده از ابررساناها برای ساخت رایانه های کوانتومی، از روش همجوشی محور استفاده می کند که در آن فوتون ها به عنوان کیوبیت عمل می کنند و مانند رایانه های امروزی، روی تراشه های نیمه رسانا پردازش می شوند.

قرار است نخستین رایانه کوانتومی در مقیاس کاربردی یک میلیون کیوبیت فیزیکی داشته باشد و با استفاده از یک خنک کننده برودتی عمل می کند.

یکی از بنیانگذاران این استارت آپ اعلام کرد محققان کویینزلند از ۲۵ سال قبل روی درک فرایندهای فیزیکی رایانش کوانتومی تمرکز کرده اند. اما در دهه قبل این مشکلات قابل حل شدند.

کد خبر 6094041 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه پرتاب شد
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به چه معناست؟
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان