Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان می‌خواهند از آجرهای تولید شده به وسیله چاپگرهای سه‌بعدی برای ترمیم بافت‌های بدن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشمندان به تازگی نوعی مکعب‌های کوچک به شکل آجر را تولید کرده‌اند که می‌توان از آن‌ها برای ترمیم استخوان‌های شکسته و بافت‌های آسیب دیده بدن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آجرهای کاربردی به وسیله چاپگر سه‌بعدی تولید شده و امیدواری‌ها برای تولید اندام‌های مصنوعی در آزمایشگاه را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: پای چاپگر سه‌بُعدی به ماه باز شد

مساحت این آجرهای کوچک برابر 1.5 میلی‌متر مکعب است و برای تولید آن‌ها از لگوهای بازی کودکان الگوبرداری شده است. از آجرهای سه‌بعدی برای ایجاد داربست و ستون‌های نگهدارنده در بافت‌ها و استخوان‌های درحال ترمیم استفاده می‌شود. ستون‌های آجری، استخوان‌های در حال ترمیم را در بهترین حالت ممکن نگه داشته و شرایط لازم برای تشکیل استخوانی صاف و بدون زاویه‌ را فراهم می‌سازند.

هر تعداد از آجرهای مکعب شکل به دقت در کنار هم قرار گرفته و به دلیل نوع ساختارشان هیچ مزاحمتی برای سایر اعضای بدن و بافت در حال تشکیل ایجاد نمی‌کنند. چاپگر سه‌بعدی در زمان تولید این مکعب‌ها حفره‌های ریزی در اطراف آن‌ها ایجاد کرده تا پزشکان برای استحکام بیشتر آجرها، آن‌ها را با پیچ و مهره به هم متصل کنند.

با اینکه ساختار این مکعب‌های کاربردی به گونه‌ای نیست که برای بیمار ایجاد مزاحمت و درد کند ولی بازهم پزشکان پیش از کارگذاشتن آن‌ها از ژل‌های مخصوصی در اطراف آجرها استفاده می‌کنند. آزمایش‌های اولیه روی موش‌ها نشان داده است پس از کارگذاشتن این آجرها بافت در حال ترمیم این حیوان تا 3 برابر رشد می‌کند و از لحاظ فضای رشد با هیچ مشکلی مواجه نیست. آنچه در مورد استفاده از این آجرهای سه‌بعدی اهمیت دارد افزایش رشد و ترمیم بافت‌های آسیب دیده از قرارگیری مکعب‌های سه‌بعدی است.

انتهای پیام/4144/

 

 

منبع: آنا

کلیدواژه: چاپگر سه بعدی بافت های بدن سه بعدی استخوان ها مکعب ها بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند