Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع نظامی وحشت رژیم صهیونیستی از واکنش احتمالی حزب‌الله به عملیات در سوریه را محور اصلی سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به تل‌آویو ارزیابی می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری المیادین در گزارشی با اشاره به نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در خصوص واکنش احتمالی حزب‌الله لبنان به تجاوز اخیر صورت گرفته در سوریه و شهادت یکی از رزمندگان حزب الله و سفر ناگهانی رئیس ستاد ارتش آمریکا به تل آویو و همچنین اعزام دو ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه به بررسی اهداف و سیگنالهای این اتفاقات پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌نویسد که واکنشی که رژیم صهیونیستی انتظار آن را می کشد، باعث شده سرکردگان این رژیم از سکوت خود خارج شوند و ارتش اسرائیل آمادگی‌های جدی را قبل از ضربه احتمالی آینده در پیش بگیرد. در همین راستا بنی گانتس وزیر امنیت رژیم صهیونیستی مدعی شده است که لبنان و سوریه مسئولیت مستقیم عملیات صورت گرفته در اراضی این کشور(سوریه) را برعهده دارند. با این وجود ارتش اسرائیل نیروهای خود را در مناطق مرزی کاهش داده تا از تلفات احتمالی عملیات حزب الله بکاهد. ارتش همچنین آماده باش در سرزمین‌های اشغالی را افزایش داده است.

در همین راستا سفر ناگهانی مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی و دیدار وی با تعدادی از مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی حائز اهمیت بود. این در حالی بود که خبرنگار المیادین در سرزمین‌های اشغالی گزارش داد که این رژیم از طریق سازمان ملل متحد به حزب الله لبنان پیام داده که در زمان تجاوز اخیر از وجود شهید علی کامل محسن در محل عملیات اطلاع نداشته و نمی‌خواست او را بکشد.

سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین‌های اشغالیاسرائیل از ترس پاسخ انتقامجویانه حزب‌الله دست به دامان سازمان ملل شد

ألون بن دیوید تحلیلگر مسائل نظامی شبکه 13 رژیم صهیونیستی در این خصوص می‌گوید: این موضوع نگران کننده است، چرا که حزب الله لبنان واکنش خود را نشان خواهد داد و ما همچنان برای بررسی نتیجه این واکنش معلق و سرگردان هستیم. البته من اعتقاد دارم که نصرالله به دنبال درگیری گسترده نیست.

وی به سفر مارک میلی به سرزمین‌های اشغالی اشاره و تاکید کرد که این سفر نیز بسیار مهم است. او در یک سفر چند ساعته به اسرائیل(مناطق اشغالی) آمده و با رئیس ستاد ارتش اسرائیل و وزیر امنیت رژیم صهیونیستی و رئیس موساد دیدار کرده است.

اورهیلر تحلیلگر مسائل نظامی همین شبکه تلویزیونی می گوید که ارتش اسرائیل نیروهای خود را در خطوط مقدم کاهش داده و نظامیان و تجهیزات غیرضروری را به پشت جبهه‌ها منتقل کرده تا در نقاط خطرناک قرار نگیرند. اسرائیل همچنین پیامهایی را به فرماندهی منطقه شمالی خود مخابره کرده مبنی بر این که مراقب باشند و در معرض حملات حزب الله لبنان قرار نگیرند.

سرتیپ محمد عباس کارشناس مسائل نظامی در گفتگو با المیادین تاکید کرد که تل‌آویو همواره نمی‌خواهد تسلیم قواعد درگیری شود و سعی دارد این قوانین را تغییر دهد. برخی ارزیابی‌ها در سرزمین های اشغالی وجود دارد مبنی بر اینکه مقاومت لبنان بر اساس شرایط کنونی در این کشور دست به واکنش نخواهد زد. البته تل‌آویو تمایل دارد که آمریکا را به جنگ منطقه‌ای بکشاند، چرا که موجودیت آمریکا در منطقه مایه حمایت اسرائیل در هر جنگ احتمالی آینده خواهد بود.

سعید عریقات دیگر کارشناس مسائل داخلی آمریکا می‌گوید که هر تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی در ضمن هماهنگی با آمریکا شکل خواهد گرفت. وی ادامه داد که شاید سفر ناگهانی رئیس ستاد ارتش آمریکا به تل‌آویو در چارچوب افزایش تنش در منطقه شکل گرفته است، علاوه بر اینکه آمریکا موجودیت خود را در دریای مدیترانه را با اعزام ناوهای هواپیمابر بیشتر تقویت کرده و این موضوع می تواند پیامی برای دوستان و دشمنان آمریکا باشد.

عماد ابو عواد تحلیلگر مسائل داخلی رژیم‌صهیونیستی معتقد است که اسرائیلی‌ها به این نتیجه رسیدند که واکنش حزب‌الله لبنان صرف نظر از زمان انجام عملیات احتمالی آن قطعی خواهد بود. با این وجود تل‌آویو منافع خود را در عدم حضور نیروهای قدرتمند منطقه‌ای نظیر ترکیه یا ایران در منطقه می‌داند.

ابو عواد اظهار داشت که تل آویو از وقوع درگیری نظامی بین ترکیه و مصر یا اتیوپی و مصر استقبال می‌کند، چرا که این درگیری افزایش موجودیت آمریکا در منطقه را به دنبال دارد و حضور آمریکا برای حفظ منافع اسرائیل مفید است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... اسرائیل از ترس پاسخ انتقامجویانه حزب‌الله دست به دامان سازمان ملل شد سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین‌های اشغالی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اسرائیل از ترس پاسخ انتقامجویانه حزب‌الله دست به دامان سازمان ملل شد سفر غیرمنتظره رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین‌های اشغالی واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران ۲ اسرائیل از ترس پاسخ انتقامجویانه حزب‌الله دست به دامان سازمان ملل شد ۳ عراق|نبرد شجاعانه حشد شعبی حمله سنگین داعشی‌ها در استان دیالی را دفع کرد ۴ رژیم اسرائیل|افشاگری بادیگارد مخصوص بنیامین نتانیاهو درباره وی ۵ اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ماهان/ نقاب واژه بر قانون جنگل ۶ تهدید سوریه و لبنان از سوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۷ یونان واکسیناسیون کرونایی کهنسالان را در اولویت قرار می‌دهد ۸ مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران: طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به‌دست خود نابود خواهد شد مهمترین اخبار بین الملل گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت سی‌ان‌ان: اقدامات مأموران امنیتی آمریکا صحنه‌های غیرقابل‌باوری در خیابان‌ها به‌وجود آورده است مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران: طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به‌دست خود نابود خواهد شد المیادین بررسی کرد: تجاوز آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران از منظر حقوق بین‌الملل مهمترین اخبار تسنیم پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران: طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به‌دست خود نابود خواهد شد سی‌ان‌ان: اقدامات مأموران امنیتی آمریکا صحنه‌های غیرقابل‌باوری در خیابان‌ها به‌وجود آورده است بوشهر| وزیر نیرو: ۴۱ پروژه از طرح‌های پویش "الف ــ ب ــ ایران" افتتاح شده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اخبار آمریکا اسرائیل اخبار آمریکا رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ارتش آمریکا به تل آویو سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان ارتش اسرائیل بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، این روزنامه انگلیسی در مطلبی با عنوان «اگر دیوان بین المللی کیفری نتانیاهو را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟» با اشاره به حکم احتمالی دادگاه بین المللی کیفری در لاهه علیه نتانیاهو و تعدادی از مقامات کابینه صهیونیستی نوشت: کریم خان دادستان کل دیوان بین المللی کیفری احتمالا سیاست نتانیاهو برای جلوگیری از دسترسی غیرنظامیان فلسطینی به غذا در غزه را هدف قرار خواهد داد زیرا کابینه صهیونیستی به کارکنان این دیوان اجازه نداد به غزه وارد شوند.

در این مطلب به قلم کِنِت راث (Kenneth Roth‌) مدیر اجرایی سابق دیده بان حقوق بشر آمده است: اگرچه تکمیل تحقیقات برای اثبات سایر جنایت های جنگی رژیم اسرائیل از جمله بمباران مناطق غیرنظامی و هدف قرار دادن مراکز نظامی با پیامدهای غیرنظامی نامتناسب قابل پیش بینی زمانبر خواهد بود، اما حقایق درباره مانع تراشی رژیم اسرائیل برای انتقال کمک های بشردوستانه به غزه در دسترس و مهیا هستند.

خان در دو سفر اخیر خود به منطقه تاکید کرد بر اساس قوانین بشردوستانه بین المللی، غیرنظامیان فلسطینی در غزه «باید بدون تاخیر بیشتر و با سرعت به غذا، آب و تجهیزات پزشکی که به شدت مورد نیاز هستند، دسترسی داشته باشند».

وی به رژیم اسرائیل هشدار داد: اگر این کار را انجام ندهید، نباید زمانی که دفتر من اقدام می کند، شکایتی داشته باشید.

استانداردهایی که این مقام بین المللی به آنها اشاره کرده است تقریبا مورد تایید دولت های جهان از جمله، انگلیس، آمریکا و فلسطین به عنوان عضو ناظر سازمان ملل هستند.

مقامات صهیونیستی هر کسی را به جز خود در محرومیت فلسطینی های غزه از دسترسی به مواد غذایی مقصر می دانند اما بیشتر شواهد نشان می دهند کابینه نتانیاهو در این زمینه مقصر بوده است.

رژیم صهیونیستی به بهانه قاچاق سلاح به غزه مانع از انتقال کامیون های حامل کمک شده است و کامیون ها در یک فرآیند زمان بر که معمولا سه هفته طول می کشد اغلب به دلیل حتی کالاهای غیرمهمی که به زعم رژیم صهیونیستی دارای ارزش نظامی است، بازگردانده می شوند.

اقلامی که رژیم اسرائیل اجازه ورود آنها را نمی دهد عبارتند از داروهای بیهوشی، کاتترهای قلبی، کیت های آزمایش کیفیت آب شیمیایی، عصا، کیت های زایمان، سیلندرهای اکسیژن، ابزار جراحی، تجهیزات سونوگرافی، صندلی چرخدار و دستگاه های اشعه ایکس.

بنابراین جای تعجب نیست که بر اساس گزارش ها، دادستان دیوان لاهه ابتدا نتانیاهو و یوآور گالانت وزیر جنگ و هرزی هالوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل را به «گرسنگی دادن عامدانه فلسطینی ها در غزه» متهم کند.

گاردین افزود: نتانیاهو در دفاع از خود در شبکه پیام رسان ایکس نوشت: «هرگز هیچ تلاشی از سوی دیوان بین المللی کیفری را برای تضعیف حق ذاتی خود در «دفاع» از خود نمی پذیرد».

نویسنده این مقاله این ادعای نتانیاهو را مزخرف توصیف کرده و نوشت: اتهامات دیوان هیچ ارتباطی با حق دفاع از خود ندارد و در عوض بر شیوه ای که کابینه نتانیاهو برای (به اصطلاح) از این دفاع از خود انتخاب کرده تمرکز خواهد کرد.

نتانیاهو ممکن است چنین توجیه کند که در هفته های اخیر امکان کمک رسانی به غزه را فراهم کرده است.

در واقع، پس از کشته شدن هفت کارمند سازمان آشپزخانه مرکزی در اول آوریل، جو بایدن تلویحاً تهدید کرد که کمک های نظامی و فروش تسلیحات آینده ایالات متحده را به کاهش موانع اسرائیل برای کمک های بشردوستانه مشروط می کند. نتانیاهو بعد این تهدید به بایدن قول داد که یک گذرگاه مرزی دیگر را باز کند و اجازه داد کمک های بیشتر به غزه برسد. از آن زمان، ارسال کمک‌های بشردوستانه افزایش یافته است، اما بنا بر گزارش‌ها هنوز کافی نیست.

اما این تغییر موضع نتانیاهو بر اساس فشار آمریکا نه تنها عمدی بودن استراتژی گرسنگی دادن به ساکنان غزه را تاکید می کند بلکه تسهیل آن استفاده از آن را در چندین ماه گذشته توجیه نمی کند.

گاردین نوشت: کابینه اسرائیل ممکن است چنین استدلال کند که از آنجایی که عضو این دیوان نیست مقامات اسرائیل نباید تحت پیگرد قرار گیرند اما طبق اساسنامه رم که به ایجاد این دادگاه منجر شد این دیوان می تواند نه تنها دولت های عضو، بلکه جنایات مرتکب شده در اراضی اعضایش را تحت پیگرد قرار دهد. فلسطین عضو این دادگاه است و صلاحیت رسیدگی به جنایات در اراضی اشغالی خود – کرانه باختری، شرق بین المقدس و غزه را به آن اعطا کرده است.

نویسنده افزود: علاوه بر این، هرگونه تلاش برای مداخله در روند پیگرد قضایی این دیوان، مانند استناد به «قانون حفاظت از اعضای سرویس‌های آمریکایی» که اغلب به عنوان «قانون تهاجم لاهه» نامیده می‌شوند و حتی اقدام نظامی برای محافظت از متحدان ایالات متحده در برابر تعقیب کیفری بین‌المللی کیفری را مجاز می‌سازد –احتمالا اعتراضات زیادی را در آمریکا در پی خواهد داشت و چشم انداز انتخاب مجدد بایدن را به خطر می اندازد.

آیا اتهامات جنایت جنگی می تواند تفاوتی ایجاد کند؟ رژیم اسرائیل قصد ندارد نتانیاهو یا معاونانش را برای محاکمه تسلیم کند. اما سفر آنها ناگهان محدود خواهد شد. دولت های اروپایی عضو این دادگاه هستند و این بدان معنا خواهد بود که ناگهان سفر به اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر جهان برای کسانی که متهم شده اند محدود خواهد شد. همچنین تظاهر به اینکه تجهیز مداوم ارتش رژیم صهیونیستی به جنایات جنگی کمک نمی کند، برای واشنگتن و لندن دشوارتر خواهد شد.

این گزارش نتیجه گرفت که حمله احتمالی نتانیاهو به رفح این نگرانی را برای نتانیاهو ایجاد خواهد کرد که آیا دادستان دیوان لاهه تحقیقات درباره حملات نامتناسب آن علیه غیرنظامیان را تشدید خواهد کرد یا خیر.

بنابراین دیوان بین المللی کیفری نه تنها باید به وعده خود در باره اجرای عدالت عمل کند بلکه مانع جنایات جنگی بیشتر در آینده شود.

کد خبر 848432 منبع: ایرنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو دادگاه لاهه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند