Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران کشور درباره ظرفیت هتل‌ها در استان‌های شمالی کشور اظهار داشت: علی‌رغم اینکه برخی مسؤولین اعلام کرده‌اند هتل‌ها در استان مازندران و گیلان مملو از جمعیت است، آمارهای ما کاملا متفاوت بوده و این موضوع را تأیید نمی‌کند.

وی گفت:‌با وجود تخفیف‌های ۵۰ تا ۶۰ درصدی، در حال حاضر میانگین مراجعه به هتل‌های مازندران و گیلان کمتر از ۱۵ درصد و در سایر هتل‌های کشور کمتر از ۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جامعه هتل‌داران کشور ادامه داد: مسافرانی که در حال حاضر با وجود شیوع کرونا به استان‌های ساحلی در شمال کشور سفر کرده‌اند اکثرا دارای ویلاهای شخصی هستند یا به جای هتل به ویلاهای روستایی مراجعه می‌کنند و گمان می‌کنند از طریق این نوع اقامت مبتلا به کرونا نمی‌شوند.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه دولت صنعت هتل‌داری و گردشگری را در شرایط کرونا فراموش کرده است، گفت: دولت مدتی پیش اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا تسهیلاتی را برای هتل‌داران در نظر می‌گیرد که ما بارها اعلام کرده‌ایم این تسهیلات به هیچ عنوان به کار هتل‌داران نمی‌آید، اعتراض‌هایی هم داشته‌ایم ولی موثر واقع نشده است.

وی گفت: جلساتی نیز نمایندگان هتل‌داران با رئیس‌جمهور و وزیر مربوطه داشته‌اند و همچنان خواستار این مسأله هستیم که مشکلات فعالین گردشگری به فراموشی سپرده نشود.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود مسافران خارجی در صورت سفر به کشور ۱۴ روز باید در برخی از هتل‌ها قرنطینه شوند، گفت:‌در حال حاضر مسافر خارجی در کشور نداریم و حتی از کشورهای همسایه هم در حال حاضر به دلیل کرونا به ایران سفر نمی‌کنند. البته موارد محدودی ورود مسافر خارجی گزارش شده که این افراد احتمالا خودشان محل اقامت در کشور دارند.

حمزه‌زاده گفت: در مورد ۱۴ روز قرنطینه اجباری مسافران خارجی در برخی از هتل‌ها هیچ‌گونه ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا به جامعه هتل‌داران نشده است.

کد خبر 534458 برچسب‌ها سفر - هتل و هتلداری كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران جامعه هتل داران حال حاضر هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • هشدار به مسافران شمال؛ این جاده ۳ روز مسدود است
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!