Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن قاضی عسگر در کارگروه مشترک اشتغال، سرمایه گذاری و رفع موانع تولید شهرستان خوانسار اظهار داشت: سرمایه‌گذار باید سال‌ها بروکراسی اداری را طی کند تا بتواند واحد تولیدی ایجاد کند. این یکی از از معضلات استان اصفهان است.

وی افزود: برای ساماندهیِ وضعیت ایجاد سرمایه‌گذاری تصمیم گرفتیم طرح‌هایی که بیش از شش ماه طول کشیده به همراه دستگاه‌هایی که در صدور مجوزها همکاری نداشتند به ستاد راهوری اقتصاد مقاومتی استان دعوت کنیم تا پاسخگو باشند که چرا اجرای این طرح طول کشیده و برای سرعت زمان اجرای طرح چه باید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تأکید کرد: اگر در راستای بهبود و توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری روال‌ها پیگیری و فرآیندها اصلاح شود شاهد توسعه بیشتر و ریشه کنی بیکاری خواهیم بود چون بیکاری ام‌الفساد جامعه است، توجه به اقتصاد کشاورزی و صنایع تبدیلی در شهرستان خوانسار به یک فرهنگ باید تبدیل شود، تولید پوره سیب زمینی به آرد سیب زمینی تغییر شود تا به کشورهای آسیایی صادر کنیم.

۹۰ درصد بازار صادرات فرش را از دست داده ایم

وی گفت: حوزه گردشگری، اقتصاد سبز است و شهرستان خوانسار پیشرو باشد تا فعالان گردشگری راضی و خشنود باشند، معضل اساسی در صادرات صنعت فرش و صنایع دستی داریم که با مذاکره می‌خواهیم قانع کنیم تا فرش و صنایع دستی از بازگشت ارز معاف شود، از سال ۹۷ تاکنون بازار صادرات فرش ۹۰ درصد کاهش یافته است که علت اصلی مربوط به بیماری کرونا و در سطح بین‌المللی به دلیل بازگشت ارز است.

قاضی عسگر در رابطه با مشکلات بانکی گفت: وقتی مشکل سرمایه‌گذار با بانک در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و مصوب شد اگر بانک انجام نداد فرماندار شهرستان به کارگروه رفع موانع تولید استان اعلام کند تا کارگروه موضوع را به هیئت خبرگان بانک اعلام کند تا رئیس بانک به هیئت نظارت تخلفات بانکی و دادگستری معرفی شود.

وی با بیان اینکه جوانان شهرستان خوانسار برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان از ظرفیت شهرک صنعتی خوانسار استفاده کنند، تصریح کرد: سیاست کلی ما در حوزه نساجی این است که استان ارزش افزوده تولید در استان استفاده شود.

طرح «بانک زمان» در اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرک طلا و جواهر استان اصفهان پس از ۳۰ سال راه‌اندازی می‌شود، در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری طرح‌های تحول‌زا و نوآورانه و کار آفرینانه مطرح نه طرح‌های روتین شود.

وی افزود: در استان اصفهان طرح «بانک زمان» مطرح شد و سرمایه گذار حدود چهار میلیارد دلار هزینه کرده است، این طرح عمر و سرمایه زمان افراد را ذخیره می‌کند یعنی فردی که در طول روز شش ساعت کار می‌کند مابقی زمان شبانه روز وی در بانک ذخیره می‌شود تا بعداً از آن استفاده کند.

کد خبر 4983565

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال زایی بیماری کرونا تسهیلات بانکی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا بیرجند ازدواج مجلس شورای اسلامی مسکن شهرستان خوانسار استان اصفهان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد.

سیدفرامرز مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نور الشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی هستیم.

وی از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نور الشهدا خبر داد و افزود: این دو پروژه که به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم اجرا خواهد شد از مطالبات مهم شهروندان اراکی است که به مرحله عملیاتی نزدیک شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در سال جاری، عملیاتی کردن پروژه‌هایی است که در سال گذشته طرح‌ریزی و مقدمات آن فراهم شده است.

مهاجرانی گفت: راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نور الشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی در حال پیگیری است.

وی افزود: امید است با دستورات شهردار و حمایت اعضای شورای شهر اراک، به زودی شاهد اقدامات مهم و تأثیرگذاری برای رفاه حال شهروندان باشیم.

کد خبر 747760

دیگر خبرها

  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا اراک
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم