Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه کسی را در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم که با حجت‌الاسلام صلواتی و خطبه‌های آتشین او آشنا نباشد او که بیش از همه ائمه جمعه استان مطالبه‌گیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج محرومیت در همه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان به رغم خدمات بی‌نظیر جمهوری اسلامی در 40 سال اخیر دیده می‌شود و برخی نقاط به دلیل محرومیت تاریخی و مضاعفی که وجود داشته رنگ توسعه واقعی را به چشم ندیده‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطقی همچون چاروسا، دیشموک، زیلایی و سیلاب کلوار که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا رنگ محرومیت از چهره آن‌ها زدوده شود.

در این بین چاروسا و قلعه‌رئیسی مرکز آن با داشتن نیروی انسانی خلاق و توسعه یافته همچنان از توسعه نایافتگی رنج می‌برند اما کسانی هم بوده‌اند که فریاد مظلومیت مردم این مناطق را از تریبون‌های مختلف به گوش مسوولان رسانده‌اند که یکی از آن‌ها حجت‌الاسلام والمسلین اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر قلعه‌رئیسی بوده است.

امروزه کسی را در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم که با حجت‌الاسلام صلواتی و خطبه‌های غرا و آتشین او آشنا نباشد چرا که بیش از همه ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطالبه‌گیری کرده است.

در طول سال‌هایی که خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی را از تریبون خبرگزاری فارس منتشر می‌کنیم هفته‌ای نبوده که صلواتی از تریبون نماز جمعه چانه‌زنی مردم این بخش محروم را نداشته باشد خطیبی که به صراحت لهجه و شفافیت معروف شده و برای گرفتن حق مردم چاروسا و شهر قلعه‌رئیسی تعارف با کسی ندارد.

به گزارش فارس؛ به مناسبت 5 مرداد روز برگزاری اولین نماز جمعه در ایران بعد از انقلاب به امامت آیت‌الله سید محمود طالقاتی به سراغ حجت‌الاسلام صلواتی رفتیم و با وی از هر دری سخن گفتیم.

صلواتی در این گفت‌‌وگو اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه من از ابتدای حضور در شهر قلعه‌رئیسی به عنوان امام جمعه رفع محرومیت بوده و تا آخر همین رویه را ادامه می‌دهم.

امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: در گذشته و در اولین روزهایی که وارد این شهر شدیم از بسیاری امکانات اولیه محروم بود و تمام تلاش و دغدغه من در این خلاصه می‌شد که کمبودهای منطقه را احصا کرده و به گوش مسوولان استان و مرکز برسانم.

وی گفت: وضعیت به گونه‌ای بود که زندگی با نفت برای مردم عادی شده بود و تنها 3 شبکه تلویزیونی در منطقه وجود داشت و در زمینه آب آشامیدنی به شدت مشکل داشتیم.

صلواتی با بیان برخی مشکلات اساسی دیگر در شهر قلعه‌رئیسی و منطقه چاروسا بیان کرد: نمونه آخری که بر آن پافشاری کردم موضوع ورزشگاه قلعه‌رئیسی بود تنها شهری در ایران که از نبود ورزشگاه رنج می‌برد و جوانان در حسرت رفتن به ورزشگاه هستند و به همین خاطر نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نوشتم.

وی به روزهای تلخ و شیرینی که در مدت امامت جمعه شهر قلعه‌رئیسی داشته اشاره کرد و گفت: بدترین روزهای من وقتی بوده که نماز میت بر بالین جوانانی خوانده‌ام که از سر فقر و نداری و مشکلات زندگی و منطقه جان خود را از دست داده‌‌اند که اگر بخش ما در آن روزها امکاناتی مثل پزشک و مراکز درمانی مجهز داشت و شغلی برای امرار معاش داشتند جان جوانان این گونه از دست نمی‌رفت.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با قدردانی از بنیاد برکت و نهادهای حمایتی و سایر دستگاه‌هایی که زمینه‌ساز مشاغل زیادی در این بخش شدند گفت: شرایط اکنون بسیار بهتر از گذشته شده در شهری که هیچ گونه زیرساخت فرهنگی نبود اکنون وسعت و زیربنای مسجد جامع قلعه‌رئیسی از 150 متر به 1000 متر رسیده است و در شهرمان مصلای 1000 متری داریم در حال حاضر تعداد 60 مسجد در حال بهره‌برداری در بخش چاروسا داریم و کارهای بزرگ دیگری که در دست اقدام است.

صلواتی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به بهترین خاطرات خود در قلعه‌رئیسی و در کسوت امامت جمعه از روزی به یاد ماندنی گفت از روزی که قرار بود شهدای گمنام را با پیگیری‌های انجام شده به این شهر بیاورند مردم چنان استقبالی کردند که در تاریخ این دیار به یادگار خواهد ماند.

وی گفت: مردم قلعه‌رئیسی و بخش چاروسا از ته دل به اسلام و انقلاب ایمان دارند به نحوی که وقتی قرار بود حاج صادق آهنگران در یادواره شهدا حضور پیدا کند مردم این بخش همانند روزهای دفاع مقدس حضور حماسی داشتند.

امام جمعه قلعه‌رئیسی به روز بزرگ دیگری در قلعه‌رئیسی اشاره کرد که بعد از قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا مردم این شهر یک به یک لباس سبز سپاه بر تن کردند و این گونه بر دهان یاوه‌گوی آمریکا زدند.

وی از زیباترین لحظات دیگر در بخش چاروسا و قلعه‌رئیسی را پهن کردن سفره افطار چند هزار نفره ذکر کرد و گفت: امسال نیز سفره 12 هزار نفره افطاری در این شهر برپا شد که جلوه و زیبایی خاصی داشت.

وی در ادامه با ذکر نام افراد و دستگاه‌هایی که در این سال‌ها برای محرومیت‌زدایی از چهره چاروسا به سنگر نماز جمعه کمک کرده‌‌اند اشاره کرد و گفت: باید از برادر ارزشی و خط‌شکن جناب حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان به عنوان تکیه‌گاه خودمان در سنگر نماز جمعه یادی کنم که در صف اول حمایت‌ها قرار داشته است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: نمایندگان ولی‌فقیه در استان چه در گذشته و چه حال و در ادامه فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان سردار خرمدل و بسیج حمایت‌های زیادی داشته‌اند.

صلواتی سپس به همکاری رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها کمک زیادی به رفع محرومیت از چهره چاروسا و همراهی با ما در این سال‌ها جهت مطالبه‌گری داشته‌ا‌ند که در راس آن‌ها باید از خبرگزاری فارس قدردانی کنم و صدا و سیما هم در این راستا برای بیان واقعیت محرومیت این بخش سنگ تمام گذاشته است.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی محرومیت توسعه نماز جمعه امام جمعه قلعه رئیسی کهگیلویه و بویراحمد شهر قلعه رئیسی حجت الاسلام نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم) وقتی کشاورزان اروپا را به هم می‌ریزند/ چرا و چگونه؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد