Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@19:59:03 GMT

سئو تکنیکال چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۶۳۷۲

سئو تکنیکال چیست؟

اگر به دنبال بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل هستند، بهتر است قبل از پیاده سازی استراتژی سئو خارجی مانند خرید رپورتاژ، لینک سازی و …، اطمینان حاصل کنید که سایت شما از لحاظ تکنیکال سئو، در وضعیت مناسبی قرار دارد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اگر به دنبال بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل هستند، بهتر است قبل از پیاده‌سازی استراتژی سئو خارجی مانند خرید رپورتاژ، لینک سازی و …، اطمینان حاصل کنید که سایت شما از لحاظ تکنیکال سئو، در وضعیت مناسبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سئو فنی یا همان Technical SEO ، یک گام بسیار مهم در کل فرایند سئو سایت است. در ادامه این مطلب با آموزش سئو تکنیکال، همراه ما باشید.

اگر قصد دارید از طریق راه‌اندازی سایت، کسب‌وکارتان را در فضای آنلاین توسعه داده و فروشتان را چند برابر کنید، بهتر است از یک متخصص در حوزه سئو کمک بگیرید. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از افراد تصور می‌کنند که درک درستی از سئو داشته و همه‌چیز را در مورد آن می‌دانند! درحالی‌که باید بدانید سئو فراتر از تولید محتوا جذاب و … در سایت‌های دیگر است! به عبارت دیگر، اگر وب سایت شما از لحاظ زیرساختار در وضعیت درستی قرار نداشته باشد، قطعاً هزینه و زمانی که برای دیگر برگ خریدهای سئو مانند لینک سازی داخلی یا خرجی صرف می‌کنید، نتیجه‌بخش نخواهد بود.

یکی از جالب‌ترین نکاتی که در خصوص سئو فنی سایت باید به آن اشاره کرد این است که کلیه اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شوند، اگر از همان ابتدا اصولی و درست اجرا شوند، نیازی به تکرار آن در آینده نخواهد بود. شاید به همین خاطر است که بسیاری از صاحبان سایت از همان ابتدا برای این بخش از سئو، اهمیتی قائل نمی‌شوند.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو فنی به فرآیند بهینه سازی وب سایت به منظور بهبود وضعیت ایندکس سایت و خزش خزنده های گوگل در سایت، گفته میشود. به عبارت دیگر، اگر به دنبال افزایش سرعت ایندکس مطالب سایت در گوگل هستید، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که وضعیت تکنیکال سئو سایتتان را بررسی کنید. با استفاده از سئو فنی ، می توانید به موتورهای جستجو جهت دسترسی، خزیدن، تفسیر و ایندکس سایت کمک ویژه ای کنید. دلیل آنکه نام Technical برای این نوع سئو در نظر گرفته شده، این است که هیچ ارتباطی به موضوع و یا محتوای سایت شما نداشته و همه چیز به زیرساختهای اصلی سایت مربوط است.

برای آنکه پاسخ بهتری در مورد سوال سئو تکنیکال چیست در اختیارتان قرار دهیم، اجازه دهید مروری مختصر به مفاهیم اولیه و پایه سئو داشته باشیم.

سئو چیست؟

قبل از هرچیز بهت است بگوییم که سئو چیست؟ ساده ترین تعریف این است که:

SEO فرایند بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. اما منظور از بهینه سازی چیست؟

اطمینان از اینکه موتورهای جستجو بدون هیچ مشکلی می توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و صفحات آن را ایندکس کنند.

تولید محتوای با کیفیت، متناسب با نیاز کاربر و استانداردهای گوگل و سایر موتورهای جستجو.

ارائه سیگنال های مناسب به خزنده ها برای کمک بهتر جهت درک موضوع سایت.

ارائه دلایل کافی به خزنده های گوگل در مورد اینکه چرا سایت شما به نسبت رقبایتان برتر است و باید جایگاه بهتری نسبت به آنها داشته باشد.

برای سئو سایت از کجا شروع کنیم؟

اگر در مورد موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آنها اطلاعات کافی داشته باشید، حتما میدانید برای اینکه در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شوید، باید شرایط لازم جهت ایندکس شدن را فراهم کرده باشید. خزنده های گوگل همواره به دنبال جدیدترین صفحات وب به منظور اضافه کردنشان به فهرست ایندکس هستند. این صفحات در پایگاه داده گوگل و سازماندهی میشوند. در نتیجه هر زمان که کاربر موضوعی را در گوگل جستجو کند، از طریق الگوریتمهای گوگل، از میان صفحات مرتبط با همان موضوع، نتایجی برای کاربر نمایش داده میشود.

سئو داخلی یا سئو On-Page، به فرآیندی گفته میشود که بیشتر در ارتباط با محتوا است، در حالی که سئو off-page (که عمدتا به لینک سازی شناخته میشود)، فرآیندی است که از طریق برند منشن یا دریافت لینک از دیگر سایتها، به بهبود اعتبار سایت کمک کرد.

حتما بخوانید : بروز رسانی محتوا و میزان اهمیت آن در سئو‌ سایت یک تصمیم داغ و حیاتی بهترین ترفندهای سئو تکنیکال

حال که پاسخ سوال سئو تکنیکال چیست را دریافت کرده و متوجه تفاوت آن با سئو داخلی و خارجی شدید، نوبت به یادگیری ترفندهای سئو فنی سایت میرسد.

دامنه اصلی سایت را مشخص کنید

یکی از مهمترین مواردی که هنگام راه اندازی سایت باید به آن توجه داشته باشید، تعیین آدرس یا دامنه اصلی سایت برای گوگل است. احتمالا میدانید که وضعیت www و http در دامنه، برای آدرس سایت ۴ حالت مختلف ایجاد میکنند. گرچه احتمالا کاربر سایت شما هیچ وقت متوجه تفاوت این مسئله نشود، اما گوگل به خوبی به این تفاوت توجه کرده و هر یک را مجزا از هم در نظر میگیرد. همین مسئله، یکی از رایج ترین دلایل ایجاد محتوای تکراری در سایت است. چرا که در بین آدرس های مختلف با محتوای یکسان، گوگل و خزنده هایش متوجه نخواهند شد که کدام یک اصلی است. یک وب سایت به طور پیش فرض با www و بدون www در مقابل نام دامنه در دسترس است. به عنوان مثال ، اگر دامنه شما example.com است ، می توانید به وب سایت توسط http://www.example.com و http://example.com (یعنی بدون www) دسترسی پیدا کنید. برای حل این مشکل ، شما باید دامنه اصلی خود را تعیین کرده و موتورهای جستجو را از انتخاب خود مطلع کنید. البته در صورتی که به هر دلیل از انتخاب خود منصرف شده و قصد تغییر آدرس سایت را داشتید، میتوانید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید.

با www یا بدون www؟

یکی از شایع ترین سوالاتی که بسیاری از صاحبان سایت برایشان مطرح میشود این است که باید آدرس سایت خود را با www یا بدون www تنظیم کنند. بر اساس بررسی هایی که تا کنون انجام شده است، وجود یا عدم وجود www هیچ تاثیر خاصی در سئو نداشته و تنها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

بهینه سازی فایل Robots.txt سایت

Robots.txt یکی از مهمترین فایلهای وب سایت شما است که از طریق آن دستورالعملهای لازم در اختیار خزنده های گوگل قرار میگیرد. همانطور که در مطلب “جلوگیری از ایندکس مطالب در گوگل” گفته شد، از فایل Robots.txt برای وضعیت ایندکس صفحات، استفاده میشود. ساختار این فایل بسیار ساده است و در بیشتر موارد، لازم نیست تغییراتی در آن ایجاد شود. تنها به خاطر داشته باشید که دسترسی خزنده ها به صفحات مهم این سایت را از طریق این فایل، مسدود نکنید.

جلوگیری از ایندکس کل سایت Disallow: / یک دایرکتوری به همراه محتوای آن Disallow: /sample-directory/ یک صفحه خاص از سایت Disallow: /private_file.html یک عکس خاص در Google Images

User-agent: Googlebot-Image

Disallow: /images/dogs.jpg

تمام عکسهای سایت در Google Images

User-agent: Googlebot-Image

Disallow: /

نوع خاصی از فایل

User-agent: Googlebot

Disallow: /*gif$

بهینه سازی ساختار URL سایت

بهینه سازی ساختار URL سایت، مورد بعدی در فهرست ترفندهای سئو فنی سایت است. مواردی که در خصوص URL باید به آن توجه داشته باشید، عبارت هستند از:

استفاده از حروف کوچک (اگر از URL انگلیسی استفاده میکنید.) استفاده از – برای جدا کردن کلمات کوتاه اما با معنی عدم استفاده از کاراکترهای غیر ضروری استفاده از کلمه کلیدی داخل URL، بدون کیورد استافینگ

انتخاب ساختار اصلی URL، در همان مراحل ابتدایی طراحی سایت، از طریق قالب انجام میشود. رعایت موارد گفته شده، زمان انتشار محتوای جدید الزامی است.

ناوبری و ساختار سایت

طبقه بندی و ساختار سایت، یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت است. به طور کلی، هرچه که کاربر زمان بیشتری در سایت شما صرف کند، به نفع شما خواهد بود. چرا که برای گوگل اینطور به نظر میرسد که همه اطلاعات لازم در اختیار کاربر قرار گفته و او جواب سوال خود را پیدا کرده است. اما متاسفانه یکی از اشتباهاتی که اکثر وبمستران مرتکب میشوند این است که ساختار طبقی بندی شده سایت را از چشم کاربر پنهان میکنند. در این صورت کاربر فقط به صدف هدف رسیده و سایر دسته بندیهای موجود در سایت را مشاهده نمیکند. جالب است بدانید که گوگل برای تعیین رتبه یک صفحه، به ساختار کلی سایت توجه ویژه ای دارد.

بر اساس اعلامیه رسمی گوگل، یکی از فاکتورهای مهم سئو تکنیکال، طبقه بندی و ساختار سایت است. وبمستران باید توجه داشته باشند که از این طریق میتوانند صفحات بااهمیت را برای گوگل تعیین کنند.

استفاده از منوی Breadcrumb در سایت

منوی Breadcrumb به منویی گفته میشود که علاوه بر منوی اصلی در صفحه سایت قرار گرفته و به کاربر این اجازه را میدهد به صفحه یا دسته بندی های قبلی دسترسی پیدا کند. نکته حائز اهمیت در خصوص منو Breadcrumb این است که نه تنها برای تجربه کاربری سایت، بلکه برای بهبود ساختار سایت از لحاظ سئو، ایده آل است. پس اطمینان حاصل کنید که این منو در سایت شما فعال است و اسکیما آن درست پیاده شده است.

استراکچرد دیتا و سئو (Structured Data)

استراکچرد دیتا یکی از دیگر از فاکتورهای مهم رتبه بندی سئو سایت از نظر گوگل است.

حتما بخوانید : لیست فروم های فارسی 400 فروم جهت لینک سازی استراکچرد دیتا چیست؟

استراکچرد دیتا در حالت ساده به قطعه کدی گفته میشود که در صفحات سایت قرار گرفته و به درک گوگل از محتوای سایت، کمک زیادی میکند. در واقع از طریق این قطعه کد، محتوایی که درون سایت شما قرار گرفته برای خزنده ها تفسیر میشود.

ارتباط استراکچرد دیتا و سئو تکنیکال چیست؟

گرچه از استراکچرد دیتا برای محتوای سایت استفاده میشود، اما با توجه به این که باید به کد سایت اضافه شود، بدون ارتباط با سئو فنی سایت نیست. یک بار استراکچرد دیتا را برای CMS تعیین و بهینه کرده و بعد از آن شاهد تاثیر شگفت انگیز آن در بهبود وضعیت سئو سایتتان باشید.

اهمیت استفاده از استراکچرد دیتا چیست؟

اهمیت استفاده از استراکچرد دیتا در سئو، با توجه به میزان افزایش نرخ کلیک مشخص میشود. با توجه به اینکه با استفاده از این قطعه، شیوه نمایش محتوا در زمینه های مختلف، مانند دستور پخت غذا، محصول و … تغییر میکند، احتمال افزایش درصد CTR افزایش پیدا میکند.

چه زمانی از استراکچرد دیتا استفاده کنیم؟

از استراکچرد دیتا در شرایط مختلفی میتوان استفاده کرد. بهتر است که از این تکنیک برای محتوای محصول، دستور العمل، رویداد و … استفاده کنید.

بررسی تگ های کنونیکال سایت

هر صفحه از وب سایت باید دارای نشانی اینترنتی متعارف باشد که با افزودن برچسب در نوشته ها و صفحات شما تعیین می شود. همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد، برای هر محتوایی باید یک آدرس در سایت شما وجود داشته باشد. در غیر این صورت مسئله محتوای تکراری (محتوای یکسان با چند آدرس) آسیب زیادی به سئو سایت وارد میکند. برای جلوگیری و یا رفع این مشکل، میتوان از تگ کنونیکال به صورت rel=”canonical” در آدرس سایت استفاده کرد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که استفاده نادرست از این تگ، نه تنها کمکی به سئو سایت نکرده، بلکه اثر مخربی هم دارد. پس از طریق افزونه ای مانند افزونه یوآست، اطمینان حاصل کنید که از این تگ به درستی استفاده کرده اید.

بهینه سازی صفحه خطای ۴۰۴ سایت

خطای ۴۰۴ زمانی ایجاد میشود که کاربر وارد صفحه ای شده که به هر دلیلی از سایت حذف شده یا آدرس توسط کاربر اشتباه وارد مرورگر شده است. گرچه خطای ۴۰۴ معمولا در سئو سایت اثر منفی دارد، اما اگر صفحه مربوط به این خطا، درست بهینه سازی شده باشد، میتوان از آن برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کرد! مهمترین نکاتی که هنگام طراحی و ساخت صفحه خطای ۴۰۴ باید به آنها توجه داشته باشید، عبارت هستند از:

استفاده از منوی اصلی و ناوبری در این صفحه استفاده از جملاتی کاربرپسند برای آنکه به آنها بگویید صفحه ای که به دنبالش هستند دیگر در دسترس نیست لینکهای مفید دیگری در اختیار کاربر قرار دهید. چگونه صفحه خطای ۴۰۴ سایتم را پیدا کنم؟

برای مشاهده صفحه ارور ۴۰۴ سایتتان، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرسی از سایتتان وارد کنید که وجود ندارد. نگاهی سریع به صفحه داشته باشید و مطمئن شوید کاربر بعد از مشاهده این صفحه، به سرعت سایت شما را ترک نمیکند.

بهینه سازی نقشه سایت

یکی از مهمترین عناصر تکنیکال سئو بهینه سازی نقشه سایت است. نقشه سایت یک فایل XML است که شامل اطلاعات کاملی در مورد تمام صفحات سایت در مورد تاریخ انتشار، به روز رسانی و … است. خزنده های گوگل زمانی که به یک سایت سر میزنند، از این فایل به عنوان راهنما استفاده میکنند.

چگونه می توان نقشه سایت را بهینه کرد؟

بهینه سازی نقشه سایت بسیار ساده است؛ فقط صفحات مهم وب سایت را در نقشه سایت خود وارد کنید. در اکثر موارد، این صفحات شامل پست ها و دسته بندی های سایت هستند. بهتر است صفحاتی مانند برچسبها، اطلاعات نویسنده در سایت و … را در این فایل قرار ندهید. اطمینان حاصل کنید اطلاعات جدید صفحات منتشر شده، در این فایل قرار گرفته و به روز میشوند.

استفاده از گواهینامه SSL (HTTPS)

گواهینامه SSL یکی از روشهایی است که از طریق آن میتوانید اعتماد کاربر را به خود جلب کنید. زمانی که این گواهینامه روی سرور سایت شما فعال باشد، تمام اطلاعات رد و بدل شده بین مرورگر و سرور، رمزگذاری میشوند. با استفاده از این گواهینامه، سایت شما با HTTPS در دسترس خواهد بود و نه HTTP. استفاده از این گواهینامه برای افرادی که سایت فروشگاهی دارند، الزامی است. در صورت فعال نبودن این گواهینامه، از وب سایتی که هاست خود را از آن خریداری کرده اید، بخواهید که آن را فعال کرده و ریدایرکتهای لازم را انجام دهد.

به خاطر داشته باشید که با فعال شدن گواهینامه SSL، آدرس سایت تغییر میکند. پس برای بهبود سئو تکنیکال سایت، به روند تغییر مسیر آدرس ها، دقت کنید.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: گوگل رپورتاژ اطمینان حاصل کنید موتورهای جستجو یکی از مهمترین ساختار سایت داشته باشید بهینه سازی گفته میشود توجه داشته باید به آن نقشه سایت لینک سازی آدرس سایت خزنده ها سایت شما سئو سایت خطای ۴۰۴ وب سایت بدون www

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ هفته ابتدایی اردیبهشت ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبری مربوط به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها آغاز شد. در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به ریاست عیسی زارع‌پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - آیین اعطای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات موسوم به UNSP به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت با هدف توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب‌و کارها برگزار شد.

زارع پور در این جلسه درباره پروژه فیبرنوری توضیح داد: در این پروژه بر اساس داشبوردی که به منظور ارایه گزارش آنلاین در معرض دید و قضاوت عمومی قرار گرفته (iranfttx.ir) تا امروز بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و به کاربران سرعت های هزار مگابیتی ارایه شده است و تلاش می شود عدد کنونی پوشش تا پایان سال دوبرابر شود. وی همچنین گفت امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌ شود، به طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین در هفته ای که گذشت بسته‌های اپراتور اول تلفن همراه ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد. هم زمان با فرارسیدن ایام حج ابراهیمی، مشترکان همراه اولی که قصد مسافرت به کشور عربستان سعودی را دارند، می‌توانند با همراه داشتن سیم‌کارت اپراتور اول تلفن همراه، ضمن برخورداری از تعرفه ترجیحی مناسبی که برای حجاج و عوامل ستادی حج تمتع ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است، از مزایای رومینگ، بدون دغدغه تهیه سیم‌کارت و پرداخت هزینه ارزی نیز بهره‌مند شوند. در این راستا، همراه اول سعی کرده است با طراحی بسته‌های متنوع رومینگ از لحاظ حجم بسته و مدت سفر که از منظر قیمتی قابلیت رقابت با سیم کارت‌های عربی را دارد، مانع از خروج ارز از کشور شود.

از دیگر خبرهای مهمی که در این هفته منتشر شد می‌توان به دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت در عرصه جهانی اشاره کرد. براساس اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، توسعه ظرفیت ترانزیت بین الملل به میزان حدود ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه و رشد ۱۰۰ درصدی فروش سرویس MPLS بین الملل از جمله دستاوردهای این شرکت در سال گذشته بود.

همچنین حضور در کریدورهای بین المللی، مذاکره با china telecom جهت فعال سازی کریدور BRI و مذاکره با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان با هدف فعال‌سازی کریدور ترانزیتی آسیا میانه - اروپا از مسیر ایران از دیگر اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیرسات در این زمینه بوده است.

علاوه بر موارد گفته رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی خبر داد. محمد خوانساری- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: پنجره واحد زمین با استفاده از هوش مصنوعی و گردآوری داده‌ها، علاوه بر پایش اراضی، با برقراری ارتباط میان ۲۰ دستگاه متولی و صدور مجوزهای مورد تقاضای مردم، نقش قابل توجهی را در زمینه جهش تولید با مشارکت مردم ایفا می‌کند.

وی سامانه زمین را از جمله پروژه‌هایی دانست که در آن از هوش مصنوعی برای حل مشکل مردم استفاده شده است و در تبیین بیشتر این مهم توضیح داد سامانه زمین در عمل مشکلاتی نظیر تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف را با زیرسامانه درگاه متقاضیان مردمی حل کرد و در زیرسامانه پایش اراضی نیز با استقرار در ۳۱ استان کشور و پوشش ۵ پهنه آسیب‌پذیر به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات رسیده است.

نسخه ۶ آی پی (IPv۶) آخرین نسخه از پروتکل اینترنت بوده و با نسخه رایج ۴ (IPv۴) تفاوت بسیاری دارد؛ در ورژن ۶، طول آدرس‌ها ۱۲۸ بیت بوده و دامنه بسیار گسترده‌ای را پشتیبانی می‌کند و در سطح بین‌المللی طی سال‌های گذشته تلاش‌های متعددی در حوزه گذر به IPV۶ صورت گرفته است.

از جمله مزایای نظام آدرس دهی ورژن ۶ در سند راهبردی گذر به این نظام می‌توان به افزایش فضای آدرس دهی، پیگر بندی خودکار، امنیت بالاتر و سایر موارد اشاره کرد. در این راستا محمدرضا نوروزی- سرپرست معاونت خدمات پایه و دارایی‌های دیجیتال سازمان فناوری اطلاعات ایران- در گفت و گو با ایسنا، تکمیل و به‌روزرسانی سامانه مدیریت منابع و آدرس‌های IP، ثبت مراکز داده، افزایش ضریب نفوذ IPv۶ و ایجاد شبکه مستقل IPv۶ را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته دانست و اظهار کرد که گذار از IPv۴ به IPv۶ یک ضرورت است و در حال حاضر کشور ایران رتبه ۱۳ را در رده‌بندی مرکز جهانی هماهنگی شبکه‌های پیشرفته رایپ (RIPE NCC) و رتبه ۲۳ در رده بندی جهانی در بین تمامی RIR ها به خود اختصاص داده است.

با نزدیک شدن به پایان هفته عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی خبر داد و گفت این موضوع یکی از دستورکارهای گروه تعیین مصادق مجرمانه است.

وی درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.

کد خبر 847193 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات خبر مهم فيلترينگ

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • فناوری در خدمت جنایت
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله