Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:17:06 GMT

تولید سالانه ۴۶‌ هزار تن محصول گلخانه‌ای در همدان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۶۵۴۶

تولید سالانه ۴۶‌ هزار تن محصول گلخانه‌ای در همدان

حجت الله شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح توسعه گلخانه ها و انتقال کشت از فضای باز به گلخانه ها موجب صرفه‌جویی مصرف آب می‌شود  که سالانه ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب با کشت گلخانه‌ای در استان صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس سند راهبردی تا پایان برنامه ششم توسعه ۲۱۰ هکتار گلخانه در این استان احداث می‌شود افزود: کشت‌های گلخانه‌ای یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع طبیعی است که با توجه به رشد روز افزون جمعیت، محدودیت منابع آب و خاک و ضرورت تامین مواد غذایی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تاکید بر اهمیت بهره گیری مناسب از منابع برای افزایش تولید مواد غذایی اظهار داشت: باتوجه به نقش بسیار مهم گلخانه ها در کاهش مصرف منابع آبی و خاکی و انرژی، توسعه گلخانه ها در استان اولویت است.

 شهبازی شرایط استان همدان را برای تولید محصولات گلخانه ای مناسب ارزیابی کرد و گفت: شرایط جغرافیایی، آب و هوایی و مرکزیت همدان در استان های غرب، مرکز و جنوب کشور از مهمترین مزیت های همدان است.

وی ادامه داد: روزهای خنک و شب های سرد این استان شرایط مناسبی را برای تولید محصولات گلخانه ای با کیفیت فراهم کرده است.

 مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: تا پایان سال گذشته ۱۳۲ هکتار گلخانه در سطح استان ایجاد شده که برای یک هزار و ۴۵۲ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

شهبازی با بیان اینکه هشت مجتمع گلخانه‌ای در همدان، ملایر، رزن، درگزین، نهاوند، تویسرکان، کبودراهنگ و اسدآباد وجود دارد بیان کرد: تولید خارج از فصل محصول، افزایش اشتغال و تثبیت اشتغال در تمام طول سال، افزایش کمی و کیفی محصول از مزایای توسعه گلخانه ها است.

وی ادامه داد:  در ۱۵ سال گذشته سالانه ۶.۷ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده،  اما سال ۹۸ حدود ۲۵ هکتار افزایش یافته که ۳۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گفتنی است سالانه ۶۷۰ هزار تن محصولات باغبانی در استان تولید می شود. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی همدان بازار محصولات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی همدان بازار محصولات وزارت جهاد کشاورزی همدان بازار محصولات گلخانه ای گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی دیروز همراه همسرش از خط تولید یک نوشیدنی هیدراته جدید دیدن کرد. 

ستاره اینتر میامی یکی از کسانی است که در تولید نوشیدنی هیدراتاسیون جدید از برند آنتونی برندز، نقش دارد. محصولی که در تابستان (16 ژوئن) رونمایی خواهد شد. شرکت معروف تولید کننده نوشیدنی که حالا لیونل مسی را نیز با خود دارد. مسی سال هاست که برای پپسی نیز تبلیغ می کند.

او با انتشار ویدیویی از خود در کارخانه نوشت: «ما سخت در حال آماده شدن برای راه اندازی نوشیدنی هیدراتاسیون جدید خود هستیم زیرا هیدراتاسیون برای همه بسیار مهم است و می خواهیم مطمئن شویم که آن را به درستی دریافت می کنیم. ما به تازگی از تأسیساتی که در آن پیشرفت پروژه مشخص بود، برگشتیم و به خوبی فهمیدیم که نسل بعدی نوشیدنی هیدراتاسیون من چگونه ساخته می شود.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان