Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش انصار الله یمن با انتقاد شدید از سازمان ملل متحد و نماینده ویژه آن در امور یمن، سازمان را به عدم بی طرفی و بی تفاوتی نسبت به مشارکت جدی در تلاش های احراز صلح متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،محمد عبدالسلام سخنگوی گروه انصار الله و رئیس هیئت ملی مذاکره کننده دولت یمن در صنعاء در گفتگویی که با روزنامه 26 سپتامبر یمن داشت اعلام کرد سازمان ملل متحد و کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان تعامل مثبتی با هیچ نوع ابتکار صلحی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد آنها خواهان صلح عادلانه نبوده بلکه هدف آنها فقط تسلیم شدن انصار الله است.

عبدالسلام در ادامه تاکید کرد : انصار الله در ابتدا امیدوار بود که گریفیتس قادر به طرح یک راه حل سیاسی از طریق تحرکات واقعی و بالفعلی با هدف پایان دادن به محاصره ظالمانه ملت یمن باشد ، اما سازمان ملل متحد درفشار بر ائتلاف جهت مجبور کردن آن به اجرای تعهدات مورد توافق قرار گرفته در نشست مشورتی سوئد ناکام مانده است.

این مسئول انصار الله به شدت از اظهار نظر گریفیتس که این گروه را مسئول به تاخیر افتادن پرداخت حقوق کارمندان کرده ، انتقاد و آن را افتراهایی بی پایه و اساس و تهمتی واهی توصیف کرد.

این مسئول دولت مشروع یمن در صنعاء موضع فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و دچار شدن او به چنین اشتباه بزرگی را امری منفی و نامعمول دانست ، زیرا به گفته او گریفیتس با چنین اقدامی در واقع در محاصره یمن مشارکت کرده و پوششی برای این تحیم و محاصره ایجاد می کند.

به گفته عبدالسلام، گریفیتس به شدت به دنبال محکوم کردن هر نوع اقدام نظامی صورت گرفته توسط انصار الله برآمده است در حالی که محکومیتی از سوی وی برای کشتار ده ها غیر نظامی که بر اثر حملات هوایی نیروهای ائتلاف شهید شدند، شنیده نشده است.

این رهبر انصار الله تاکید کرد : اگر نماینده ویژه سازمان ملل به این رفتار خود ادامه دهد به زودی شاهد بسته شدن پرونده فعالیت او خواهیم بود ، بعید هم نمی دانیم که او در آخرین روزهای حضور خود تصمیم به جانبداری آن هم به این شکل گرفته باشد چون درگذشته نیز افراد دیگری در آخرین روزهای حضور خود در چنین پست هایی تلاش کردند تا موضع خود را نسبت به کشورهای متجاوز بهبود بخشند به این امید که در آینده بتوانند به جایگاه های سیاسی یا دیگر امتیازات دست پیدا کنند.

در همین حال ، عبدالسلام خبر داد که فرصتی نیز برای فرستاده ویژه سازمان ملل وجود دارد او می تواند فرصت موجود را مغتنم شمرده و با طرح ابتکاری واقعی برای توقف تجاوز و پایان دادن به محاصره و فراهم کردن زمینه ورود کمک های انسان دوستانه ، این عملکرد خود را بهبود ببخشد.

عبدالسلام در پایان تاکید کرد گروه انصار الله از گریفیتس خواهان انجام عمل غیر ممکن نیست بلکه تنها موضع واضحی در قبال اوضاع را از وی خواستار هستند.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران ۲ اسرائیل از ترس پاسخ انتقامجویانه حزب‌الله دست به دامان سازمان ملل شد ۳ سی‌ان‌ان: اقدامات مأموران امنیتی آمریکا صحنه‌های غیرقابل‌باوری در خیابان‌ها به‌وجود آورده است ۴ یونان واکسیناسیون کرونایی کهنسالان را در اولویت قرار می‌دهد ۵ تهدید سوریه و لبنان از سوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۶ عید قربان در قرقیزستان "عزای ملی" اعلام شد/ ارسال کمک‌های پزشکی روسیه به بیشکک ۷ مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران: طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به‌دست خود نابود خواهد شد ۸ عراق|نبرد شجاعانه حشد شعبی حمله سنگین داعشی‌ها در استان دیالی را دفع کرد مهمترین اخبار بین الملل گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت مصاحبه| حطیط: پیگرد بین‌المللی آمریکا به خاطر تعرض به هواپیمای مسافربری ایران ضروری است زارعی: نقش ایران، تقویت استقلال سیاسی عراق است سی‌ان‌ان: اقدامات مأموران امنیتی آمریکا صحنه‌های غیرقابل‌باوری در خیابان‌ها به‌وجود آورده است مهمترین اخبار تسنیم پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت وزیر اقتصاد: پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب کار در کشور راه‌اندازی می‌شود آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته+ نمودار مصاحبه| نماینده جنبش امل در تهران: طرح‌های دشمنان علیه مقاومت راه به جایی نمی‌برد/ اسرائیل به‌دست خود نابود خواهد شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل متحد انصار الله بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است

سفیر و نماینده ویژه ایران در افغانستان با اظهار اینکه تروریسم تهدیدی مشترک برای دو کشور است، تصریح کرد افغانستان را شریک ایران در مبارزه با تروریسم می‌دانیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

کاظمی قمی: کشورهای منطقه برابر تروریسم متحدانه عمل کنندصلاحیت‌های نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان مشخص باشدافغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر قوه تشخیص و شناخت مردم است
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • دانشگاه کلمبیا در محاصره نیرو‌های پلیس + فیلم
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • (ویدئو) اعترافات عضو بازداشت شده گروهک انصار الفرقان