Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:48:28 GMT

معرفی اعضای جدید دو شورای سینمایی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۷۴۰۲

اعضای جدید شوراهای ساخت و نمایش آثار سینمایی و غیر سینمایی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در پی بخشنامه رییس سازمان سینمایی و غیبت و استعفا برخی از از اعضای شوراهای ساخت و نمایش، حسین انتظامی در احکامی اعضای جدید را معرفی کرد.

محمد جعفر صافی و سید حسین حقگو در شورای ساخت آثار سینمایی، مجید مغنیان، مسعود سفلایی، رضا خوشدل راد و عباس اکبری در شورای ساخت آثار غیر سینمایی و محمد مهدی یادگاری در شورای نمایش آثار غیر سینمایی اعضای جدید این شوراها هستند که جایگزین مسعود نقاش زاده، اکبر نبوی، امیر آشتیانی، فرید فرخنده کیش، رحمان سیفی آزاد، حامد عنقا، بهروز مفید و مجید رضا بالا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چندی پیش رییس سازمان سینمایی در بخشنامهای به معاونت ارزشیابی و نظارت مقرر کرد نظر به ضرورت صیانت از حقوق پدیدآورندگان، مقتضی است چنانچه هر یک از اعضای شورای پروانه ساخت یا نمایش در حیطه کاری خود (سینمایی یا غیر سینمایی) تقاضای پروانه ساخت ارائه دادند با صاحب نظری دیگر جایگزین شوند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: غیر سینمایی اعضای جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، فیروز اسوار کاریکاتوریست اردبیلی چهره معلم و مربی را در چند قطعه از آثار خویش نمایان کرده است که در یکی از آنها معلم با برافروختن شمعی درصدد روشنایی بخشیدن به عالم است و به نوعی عظمت کار معلم و تاثیر نور آگاهی در منور شدن تاریکی مجهولات و رفع جهل و نادانی را نشان می‌دهد.
روشنای علم حتی اگر ابتدا به اندازه جرقه‌ای باشد، در ظلمت نادانی قابل مشاهده است و توان مشتعل کردن سایر برافروختنی‌ها و نورانی ساختن جهانی را دارد و بیراه نیست که معرفت و علم را بهترین داشته و سرمایه و عالم و اندیشمند را بالاترین جایگاه برای بشر متصور شده‌اند.
اسوار در آثار دیگری که به بهانه روز و روزگار معلم خلق کرده، به مشکلات و موانع معمولی زندگی معلمان شریف نیز نقبی زده و نقدی وارد کرده است و در یکی از این کاریکاتورها، معلمی را نشان می‌دهد که با وجود استقبال از دانش‌آموز و دسته گلش به مناسبت روز معلم، دغدغه‌هایی از جنس معاش و معیشت در ذهن دارد، اما دانش‌آموز کم‌خبر از مشکلات معلم، با تبسم و با تمام وجود از مربی خود قدردانی می‌کند.
کاریکاتور دیگری که از اسوار در این روز‌ها در اردبیل به نمایش در آمده است، تصویرگر شغل دوم برخی معلمان عزیز است که اغلب بعد از بازنشستگی به مشاغلی همچون رانندگی تاکسی با سایر شغل‌ها مبادرت می‌ورزند تا کمک حالی برای امرار معاش آنها باشد.
این هنرمند می‌گوید: آثاری در موضوع تنظیف شهری و نقش شهروندان و شهرداری‌ها در آن را به شکل کاریکاتور آفریده است و به زودی برای فرهنگ‌سازی در این رابطه در نمایشگاهی در اردبیل به نمایش گذاشته خواهد شد.
اسوار افزود: متولد ۱۳۵۰ در روستای قره داغلو شهرستان پارس‌آباد هستم و از دانشکده علمی و کاربردی خبر اردبیل در رشته کارشناسی روابط عمومی و امور رسانه فارغ‌التحصیل شده‌ام، شغلم آزاد است و از سال ۷۰ کاریکاتور می‌کشم و درآمدی از این هنر ندارم بلکه به خاطر تعلق خاطر و عشق به این هنر به آن می‌پردازم.
وی بیشتر سوژه‌های اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری کار می‌کند و آثارش در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل و نشریات استانی بار‌ها منعکس شده است و پیشتر، آثاری از او با موضوع «اعدام نتانیاهو در آینده‌ای نزدیک» متاثر از جنایات و کشتار وحشیانه اسرائیل در غزه و فلسطین و همچنین کاریکاتوری با مضمون «نتانیاهو در دسترس» که به عملیات وعده صادق و زهر چشم سپاهیان دلاور از رژیم غاصب اشاره داشت، منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی
  • به یاد آتیلا پسیانی و لحظه‌های ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمی‌کیا و بهروز افخمی |‌ ببینید
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری