Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سازمان اوقاف و امور خیریه در این اطلاعیه که روز یکشنبه منتشر کرده است، افزود: مع الاسف بدون تحقیق و تدقیق و رعایت جوانب حرفه‌ای حوزه اطلاع رسانی، اخیرا خبری توسط برخی از رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه برشی از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف و امور خیریه ثبت شده است. این در حالی است که کوه دماوند جز اراضی انفال است و منطقا طبق قاعده فقهی لا وقف الا فی ملک قابلیت ملکیت و به تبع آن وقف شدن را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار این خبر مصداق بارز تشویش اذهان عمومی است که معمولا از سوی رسانه‌های ضد انقلاب به چنین اخبار کذبی دامن زده می‌شود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: ضمنا به منظور تنویر افکار عمومی یادآوری این نکته ضروری است که موقوفه ملار مربوط به قریه و مراتع ملار است که تاریخچه آن به حدود ۹۰ سال پیش بازمی‌گردد. به دلیل اینکه این موقوفه به تملک پهلوی اول درآمده بود در سال ۱۳۲۳ در دادگاه به وقفیت برگشته و در سال ۱۳۷۴ نیز در شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور وقفیت پلاک ۶۸و ۶۹ اصلی بخش ۷ لاریجان محرز گردیده و متعاقبا در سال ۱۳۸۴پس از طی تشریفات قانونی ثبت املاک، پلاک‌های فوق به نام موقوفه بر اساس قوانین موضوعه کشور تثبیت شده است لذا این موقوفه مربوط به یک قریه و مراتع آن در اطراف کوه دماوند است و به هیچ وجه شامل خود کوه دماوند نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، به تازگی گزارشی در رسانه‌ها مبنی بر صدور سند وقف یک برش از کوه دماوند به نام سازمان اوقاف خبر داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران بهروز بوچانی عملیات مرصاد کوه دماوند سازمان اوقاف وقف کوه دماوند سند کوه دماوند مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران بهروز بوچانی عملیات مرصاد کوه دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس