Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:44:29 GMT

افزایش 15درصدی ترازیت خارجی از گمرک نوردوز در سال 98

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۷۴۵۰

افزایش 15درصدی ترازیت خارجی از گمرک نوردوز در سال 98

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارزش ریالی ترانزیت خارجی از گمرک نوردوز در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۹۸ با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

محسن نریمان، ارزش ارزی صادرات از گمرک نوردوز را در سال 97 حدود 240 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در سال 98 ارزش ارزی صادرات گمرک نوردوز با ۱۵ درصد افزایش به 275 میلیون دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، از افزایش بیش از 450 درصدی ترازیت از نوردوز به منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: درحالی که در سال 97 بالغ بر 2272 تن کالا به ارزش یک میلیون و 400هزار دلار از نوردوز به منطقه آزاد ارس ترازیت شده بود، این رقم در سال 98 با افزایش بیش از 450درصدی به عدد هفت میلیون و 680هزار دلار رسید

وی افزود: از لحاظ وزنی نیز در سال 98 شاهد افزایش 87 درصدی ترازیت کالا از نورودوز به منطقه آزاد ارس بودیم.

نریمان در بخش دیگر سخنانش، صادرات چمدانی را از دیگر کارکردهای گمرک نوردوز برشمرد و گفت: در سال گذشته 3425 تن کالا به ارزش 197 میلیون دلار، از این گمرک به شکل چمدانی صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش ورود مسافران خارجی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷، بیان کرد: در سال ۹۸ بیش از ۱۹۱ هزار تبعه خارجی از گمرک نوردوز وارد کشور شدند که با توجه به ورود ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۷، شاهد افزایش ۱۶ درصدی در این رابطه بودیم.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی اضافه کرد: در زمینه مسافران خروجی نیز روند رو به رشد داشتیم و در سال گذشته ۱۱۳ هزار مسافر ایرانی و ۱۹۰ هزار مسافر خارجی از گمرک نوردوز خارج شده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ۹۷ برابر با ۷۷ هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی و ۱۶۲ هزار مسافر خارجی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تجارت خارجی روابط بین المللی صادرات صادرات غيرنفتي منطقه آزاد ارس مرز نوردوز آذربايجان شرقي منطقه آزاد ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک