Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار غلامرضا علاماتی رییس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سالگرد عملیات غرور آفرین مرصاد  امروز یکشنبه به خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب مجاهدین خلق به دنبال سهم خواهی بودند بنابراین از همان ابتدا به مبارزه با مردم برخاستند و کارنامه سیاسی از خود به جا گذاشتند و در کارنامه سیاه خود بیش از ۱۷ هزار شهید ترور ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار علاماتی افزود: در خرداد سال ۱۳۶۰ بعد از آنکه بنی صدر از ریاست جمهوری برکنار شد منافقین قیام مسلحانه انجام دادند که به خواست خدا توسط مردم سرکوب شدند و در نتیجه متاسفانه به خارج متواری شدند و بعد از مدتی به عراق رفتند و در خدمت صدام و بیگانان به کشور خیانت کردند.

وی یادآورشد: این نقشی بود که آنها داشتند و حضرت امام (ره) خوب دست آنها را خوانده بود و از همان ابتدا که همه کسانی که شعار می دادند ارتش باید منحل شود حضرت امام (ره) فرمودند کسانی که می گویند ارتش باید منحل شود منافق هستند به همین دلیل نام منافق برازنده آنها شد و مجاهدین خلق تبدیل به منافقین شدند.

رییس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: این اوج سرسپردگی آنها بود که همراه و همگام با صدام و رژیم بعث عراق شدند که به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

سردار علاماتی ادامه داد: زمانی که قعطنامه ۵۹۸ در ۲۷ تیرماه ۶۷ توسط امام (ره) پذیرفته شد عراقی‌ها که می خواستند در مذاکرات دست برتر را داشته باشند تصمیم گرفتند که به ایران دوباره حمله کنند و در واقع از قعطنامه سو استفاده کرند و متاسفانه در منطقه جنوب کشور اقدام به حمله کردند و تا جاده اهواز- خرمشهر پیشروی کردند، اینجا بود که پیام امام (ه) که فرمودند؛  اینجا نهایت کفر و ایمان است دوباره رزمندگان اسلام آنها را تا مرزها به عقب راندند.

وی اضافه کرد: در منطقه غرب نیز همزمان عراقی‌ها مقداری به داخل مرزهای ایران پیشروی کرده بودند به همین دلیل سرکرده منافقین با توجه به این پیشروی ها پیش صدام می‌رود و آنجا خطاب اینطوری می کند که آقا و مولای من، من در خدمت شما هستم که اگر اجازه بدهید من با تمام نیروهایی که دارم و پشتیبانی شما ظرف چند ساعت خودم را از غرب به تهران می رسانم و شکست ایرانی ها حتمی است. صدام فریب این صحبت‌ها را می‌خورد و پیش خود می گوید که بهتر از این نمی‌شود بنابراین قول داد که پشتیبانی‌های زیادی چه از لحاظ هوایی، لجستیک و زرهی از گروهک منافق برای حمله به کشور و تسخیر چند روزه تهران را انجام دهد.

رییس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به انجام رژه نیروهای منانقین در مقابل صدام، گفت: آنها برنامه داشتند که ۳ مردادماه حرکتی را آغاز کنند و طبق نقشه و خیال خودشان و فضایی که در ذهنشان داشتند این بود که ۴ صبح بیدارباش می زنند، ساعت ۸ از مرز عبور خواهند کرد و ظرف ۴۸ ساعت خودشان را به تهران می رسانند.

 سردار علاماتی افزود: در آن زمان منافقین فکر می کردند که جبهه ها آشفته است و می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند که البته زهی خیال باطل که مردم ایران علیرغم این که شرایط مناسبی در جبهه‌ها وجود نداشت اما با یک پیام امام (ره) جوانان ایران اسلامی باردیگر به جبهه ها سرازیر شدند به طوری که فرماندهان آن زمان گفتند دیگر کسی برای اعزام به جبهه نیاید.

وی ادامه داد: از طرف دیگر منافقین فکر می کردند که مردم ایران از جنگ خسته شده اند و آنها را خواهند پذیرفت که این شرایطی بود که آنها در ذهن خودشان می پروراندند اما مردم آنقدر حرف امام خودشان را قبول داشتند که با یک پیام همه به جبهه‌ها آمدند و در مقابل منافقین ایستادگی کردند.

رییس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: منافقین حرکت خود را به سمت ایران آغاز کردند از مرز عبور کرده و به قصرشیرین، سرپل ذهاب و کرند و اسلام آباد رسیدند.  مابین اسلام آباد و کرمانشاه دو گردنه حسن آباد و چارزبر وجود داشت که بیش از ۱۰۰۰ دستگاه تانک و دیگر ادوات زرهی را آوردند در این تنگه‌ها که رزمندگان توانستند آنها را در این دو تنگه غافلگیر کنند و جلوی پیشروی آنها را بگیرند.

سردار علاماتی گفت: روز بعد از آن منافقین با تمام تلاش‌هایی که داشتند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند و رزمندگان با پشتیبانی توپخانه و به خصوص نیروی هوانیروز به فرماندهی شخص سردار سپهبد صیاد شیرازی توانست با یک هدایت، طراحی و سازماندهی خوب، عملیات «فروغ جاویدان» را درهم بشکند و منافقین را به درک واصل کند.  در واقع با رشادت رزمندگان هم در زمین و هم در هوا و پشتیبانی توپخانه ای در اصل آرزوی آنها به گور برده شد.

رییس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه با تاکید بر این که منافقین از دشمنان بیش از پیش پلیدتر هستند گفت: برای اینکه آنها ناجوانمردانه دست به ترور می زدند و دنبال ناامن کردن فضای داخل کشور بودند. بیش از ۱۷ هزار شهید ترور آمار کمی نیست که بدست این مزدوران وطن فروش اتفاق افتاده است.

سردارعلاماتی گفت: پیام پیروزی در عملیات مرصاد این بود که هرجا لازم باشد که دفاع کنیم تا سرحد جان از امام خودمان تبعیت می کنیم و از ولایتمان تبعیت می کنیم و به دشمنان می گوییم که  پشتیبان ولایت‌مان هستیم و اگر کسی قرار باشد تجاوزی کند و دست پلیدش بیرون بیاید ملت ایران بیدار و هوشیار است و آن دست را قطع می کند و دوم این که استکبار جهانی باید بداند ما در هر جایی لازم باشد تا پای جان در مقابل دشمنانی که قصد دارند به اسلام ضربه بزنند می ایستیم.

وی درباره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: نسل های آینده باید بدانند که برای حفظ این کشور چه خون‌هایی ریخته شده است. چه ایثارگری‌هایی شده است که این نظام بتواند روی پای خود بایستد. باید این ارزش‌ها حفظ شود و امروز الگو و سمبلی که جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار جهانی نشان می‌دهد نمونه‌ای از کارهایی است که در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاده است بنابراین باید دفاع مقدس و رشادتهایی که اتفاق افتاده را ترویج کنیم.

عملیات مرصاد پنجم مردادماه سال ۶۷ با رمز یا علی ابن ابیطالب (ع) به منظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه انجام گرفت.  

در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب‌ اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان از سه محور چهار زبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد - پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند.  

در عملیات مرصاد، بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۲۴۰ قبضه خمپاره انداز ۶۰ و ۸۰ میلیمتری و ۳۰ عراده توپ ۱۰۶ میلیمتری دشمن منهدم شدند. همچنین بیش از ۲۰ تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته و زخمی‌های دشمن از مرز چهار هزار و ۸۰۰ تن گذشت.  

در این عملیات، نزدیک به هزار قبضه آر. پی. جی هفت، ۷۰۰ قبضه تیربار و کلاشینکوف، ده‌ها دستگاه خودرو، ده‌ها دستگاه تانک و نفربر، تعدادی تجهیزات پیشترفته الکترونیکی و مخابراتی و مقادیری اسناد درون گروهی منافقین به دست رزمندگان ایران افتاد.

برچسب‌ها منافقین عملیات مرصاد دفاع مقدس علی صیاد شیرازی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منافقین عملیات مرصاد دفاع مقدس علی صیاد شیرازی کرمانشاه منافقین عملیات مرصاد دفاع مقدس علی صیاد شیرازی کرمانشاه سردار علاماتی عملیات مرصاد اسلام آباد جبهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است

امیر سرتیپ دادرس، گفت: آنچه امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی - مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره‌ هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره‌ هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه‌ فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روزها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی- مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زندانی شدن یک معلم به‌خاطر تشابه اسمی با یک فرمانده
  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • این مرد بخاطر شباهت اسمی با یک فرمانده سپاه، ۳ سال در زندان انفرادی بود
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها