Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:20:31 GMT

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در فارس افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۷۵۹۹

پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در فارس افتتاح شد

گروه استان‌ها- پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در استان فارس و سه استان دیگر به صورت همزمان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر اقتصاد افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، عصر امروز پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر اقتصاد افتتاح شد که قرار است با افتتاح این پنجره، صدور مجوزهای شروع فعالیت‌های اقتصادی از 72 روز به 72 ساعت کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط ویدئو کنفرانسی عنوان شد که ایران در بین 195 کشور جهان در حوزه کسب و کار در رتبه 178 قرار دارد که با راه‌اندازی این پنجره واحد قرار است رتبه کسب و کار ایران در سطح جهان دو رقمی شود و به زیر 100 برسد.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، در این مراسم اظهار داشت: بعد از اینکه پیشنهاد افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار از طرف وزیر اقتصاد مطرح شد استان فارس دومین استانی بود که اقدام به راه‌اندازی این پنجره واحد کرد و در حال حاضر این پنجره واحد در اتاق بازرگانی فارس شروع به کار کرده است.

وی با بیان اینکه استان فارس در چند سال گذشته در حوزه بهبود فضای کسب و کار وضعیت خوبی داشته و رتبه کشوری فارس در این زمینه 20 پله ارتقا یافته است، افزود: امید است که برای تسهیل بیشتر امور این پنجره واحد شروع کسب و کار به سمت الکترونیکی شدن برود.

رحیمی پیشنهاد داد که با کمک هر سه قوه علاوه بر راه‌اندازی این پنجره واحد فیزیکی که سبب کاهش بروکراسی اداری از 72 روز به 72 ساعت می‌شود اقداماتی انجام شود که 72 ساعت نیز به یک روز و حتی کمتر کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند که تحت فشار اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه هستیم اما امید است که در انتقال ارز، کاهش نرخ ریسک سرمایه‌گذاری، بهبود وضعیت اقتصادی قدم‌های مثبتی برداشته شود.

وزیر اقتصاد: پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب کار در کشور راه‌اندازی می‌شودپنجره واحد الکترونیکی در کرمان استقرار یافتافتتاح پنجره واحد، بزرگترین اقدام در راستای قانون بهبود کسب و کار است

جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه بخش خصوصی در شرایط اقتصادی کنونی کشور همواره تلاش کرده که نقش خود را به عنوان فعال اقتصادی ایفا کند، اظهار داشت: یکی از معظلات اصلی ما طولانی بودن روند اخذ مجوزها است و سازمان‌هایی مانند تامین اجتماعی و امور مالیاتی برای اخذ مجوزها روند طولانی دارند.

وی با بیان اینکه با وجود تصویب قانون بهبود کسب و کار در سال 90 اما این قانون به طور کامل اجرا نشده است عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به تورم، رکود و نوسانات بازار ارز، صادرات می‌تواند برای گذار از این شرایط سخت کمک بزرگی به اقتصاد کشور بکند اما در حال حاضر صادرات با بخشنامه‌های دست و پاگیر با شرایط سختی رو به‌رو شده است.

رازقی با بیان اینکه پیمان سپاری ارزی اهرمی است که بانک مرکزی برای جبران منابع ارزی به کار برده است و اگر صادر کننده‌ای ارز خود را برنگرداند کارت بازرگانی‌اش ابطال می‌شود، عنوان کرد: این چنین رویه‌ای شایسته نیست و بانک مرکزی مسیر درستی را انتخاب نکرده است.

رازقی با تاکید بر کاهش بروکراسی اداری برای شروع کسب و کار از 72 ساعت به یک ساعت، اظهار داشت: من به عنوان فعال بخش خصوصی برای تامین ماشین آلات خود در دو کشور شرکت ثبت کرده‌ام که در کشور اروپایی این فرایند یک ساعت و در کشور عمان یک روز طو ل کشید.

وی تاکید کرد: کاهش بروکراسی اداری شروع کسب و کار سبب توسعه شرکت‌های سهامی خاص و تسهیل امور ثبت شرکت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/422/ ع

R7533/P1494/S6,61/CT11 بیشتر بخوانید... پنجره واحد کسب و کار از امروز راه‌اندازی می شود راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در اتاق بازرگانی تهران از فردا راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد؛ دغدغه رونق تولید داریم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پنجره واحد کسب و کار از امروز راه‌اندازی می شود راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در اتاق بازرگانی تهران از فردا راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد؛ دغدغه رونق تولید داریم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر ۳ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۴ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۵ ‌بی‌اخلاقی‌، نزاع و ضرب و شتم در بازی جنجالی بادران ـ گل ریحان / دیداری که ‌"فوتبال" نبود ۶ ریزش ‌معدن خاک نسوز باجیگران / حبس ‌کارگران در زیر آوار ‌صحت ندارد ۷ بوشهر| وزیر نیرو: ۴۱ پروژه از طرح‌های پویش "الف ــ ب ــ ایران" افتتاح شده است ۸ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با قدیمی‌ترین امام جمعه کشور/ روایت آیت‌الله نورمفیدی از ‌نخستین نماز جمعه گرگان‌ مهمترین اخبار استانها پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر بازخوانی سفر مقام معظم رهبری به اردبیل/ سفری که تا همیشه در ‌تاریخ ‌ماندگار شد + فیلم‌ آیت الله اعرافی: طلاب جوان حوزه علمیه آماده همکاری با هلال احمر برای امدادرسانی هستند نماز عید قربان در مصلی‌ها و مساجد گلستان اقامه نمی‌شود + فیلم مهمترین اخبار تسنیم پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر "نرگس محمدی "سرانجام به گفت‌وگو با فرزندش رضایت داد گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت وزیر اقتصاد: پنجره واحد الکترونیکی شروع کسب کار در کشور راه‌اندازی می‌شود ۲۳۵ میلیون دلار در نیما عرضه شد/ قیمت دلار نیمایی: ۱۸۵۰۰ تومان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار راه اندازی پنجره واحد راه اندازی می شود پنجره واحد اتاق بازرگانی کسب و کار کسب و کار وزیر اقتصاد ترین اخبار افتتاح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد