Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در پیک دوم خود هر روز در آمار مبتلایان و جان باختگان رکورد می‌زند. این ویروس با سرعت غیر قابل تصوری منتشر می‌شود و می‌توان گفت تقریبا کسی از حمله آن در امان نیست. ویروس کرونا از راه‌های مختلفی از جمله سرفه و عطسه فرد مبتلا و مهمتر از همه لمس سطوح آلوده منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو دانشمندان و متخصصان تا پیدا کردن راه درمان، تلاش می‌کنند تا از طریق رعایت شیوه نامه بهداشتی از شیوع ویروس جلوگیری کنند.

هوش مصنوعی شیوع ویروس کورونای جدید را پیش‌بینی کرده بود

در همین رابطه محققان دانشگاه کمبریج صفحه نمایشی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از هوش مصنوعی قصد کاربر را قبل از رسیدن دستش به صفحه نمایش پیش بینی می‌کند. 

در واقع این صفحه نمایش برای استفاده در خودروهای هوشمند طراحی شده بود، اما مهندسانی که آن را طراحی کرده‌اند، ادعا می‌کنند صفحه نمایش فوق به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند در طی یک بیماری همه گیر نیز کاربردهای گسترده‌ای داشته باشد.

فناوری "پیش بینی لمس" می‌تواند به نمایشگرهای موجود تغییر یابد و از آن می‌توان برای جلوگیری از شیوع پاتوژن‌ها در صفحه لمسی در ایستگاه‌های بازرسی، سوپرمارکت‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های بلیط در ایستگاه‌های راه آهن استفاده کرد.

مطالعات نشان داده‌اند که ویروس کرونا می‌تواند بین دو ساعت تا یک هفته در هر نقطه بر روی پلاستیک و شیشه باقی بماند، بنابراین برای جلوگیری از انتقال ویروس، لزوم استفاده از این صفحه نمایش در اماکن عمومی افزایش می‌یابد.

به گفته یکی از مهندسان، صفحه نمایش لمسی و سایر نمایشگرهای تعاملی به شکلی هستند که اکثر افراد در روز چند بار از آن‌ها استفاده می‌کنند. این فناوری با ترکیبی از هوش مصنوعی و سنسورها و با ردیابی اطلاعات متنی مانند مشخصات کاربر، شرایط محیطی و یک ردیاب چشمی، حرکت دست کاربر را پیش بینی می‌کند.

دکتر بشار احمد رهبر در این باره گفت: "فناوری ما دارای مزایای بی شماری نسبت به تکنیک‌های اساسی‌تر تعامل بین هوا یا تشخیص حرکت معمولی است، زیرا از تعامل بصری با طرح‌های رابط پشتیبانی می‌کند و نیازی به یادگیری از طرف کاربر ندارد.

این صفحه نمایش به سیستم تکیه می‌کند تا آنچه کاربر قصد دارد و می‌تواند در هر دو صفحه لمسی جدید و موجود و سایر فناوری‌های نمایش تعاملی را که در آن گنجانده می‌شود، به سیستم متکی کند.

کد خبر 534391 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ویروس کرونا صفحه نمایش هوش مصنوعی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی پدهای اپل رونمایی شدند/تراشه نوین اپل متمرکز بر هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، اپل در مراسمی که دیروز برگزار شد از آی پد جدید خود رونمایی کرد. آی پد پرو جدید اپل نخستین دستگاهی است که تراشه M۴ در آن رونمایی شده است. همچنین آی پد ایر ارتقا یافته نیز در ۲ اندازه ۱۱ و ۱۳ اینچ رونمایی شد. در کنار این موارد چند اکسسوری جدید نیز رونمایی شدند که یکی از آنها اپل پنسل بود.

از مدت ها قبل تصور می شد نسخه جدید آی پد پرو مجهز به تراشهM۳ باشد اما اپل فراتر از انتظارت عمل کرد و تراشه جدید M۴ را در دستگاه به کار گرفت. به این ترتیب عملکرد آی پد پرو جدید ۵۰ درصد سریع تر از نسخه آن با تراشه M۲ است.

همچنین اپل برای نخستین بار در دستگاه های آی پد، پشتیبانی از حافظه پنهان پویا( dynamic caching)، ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری را در آی پد پرو M۴ ارائه کرده است.

از سوی دیگر در بخش مصرف انرژی نیز صرفه جویی شده است. اپل مدعی است تراشه M۴ می تواند عملکرد M۲ را با نصف انرژی مصرفی ارائه کند. اگر کاربر از تبلت برای فعالیت هایی استفاده کند که چندان پیچیده نیستند، عمر باتری طولانی تر می شود.

دیگر به روزرسانی های مهم در آی پد پرو فناوری جدید نمایشگر است که Tandem OLED نامیده می شود. همانطور که از نام آن پیدا است، فناوری مذکور شامل ۲ پنل او ال ای دی است که رویهم قرار گرفته اند. این بدان معنا است که تبلیت رنگ ها را درخشان تر نشان می دهد. دستگاه با وجود دو لایه پنل او ال ای دی همچنان نازک تر از پنل ال سی دی است. در کنار این موارد دوربین سلفی دستگاه نیز یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولتراوای است. قیمت این دستگاه برای مدل ۱۱ اینچی ۹۹۹و برای مدل ۱۳ اینچی ۱۲۹۹ دلاراست. حافظه ذخیره هر دو ۲۵۶گیگابایت است.

تراشه نوین اپل متمرکز بر هوش مصنوعی

چیپ ست M۴ جدید اپل موتور عصبی دارد که روی یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی متمرکز است. اپل مدعی است موتور عصبی مذکور می تواند ۳۸ هزار عملیات در ثانیه را ان جام دهد که ۶۰ بار سریع تر از موتورهای عصبی اولیه رونمایی شده در تراشه A۱۱است. ویژگی های هوش مصنوعی که M۴ محهز به آنها است شامل قابلیتLive Caption، ویژگی ایزوله سازی موضوع اصلی و حذف کردن پس زمینه ویدئو در Final Cut Pro و غیره است.

عرضه آی پد ایر با ۲ سایز

دستگاه آی پد ایر جدید نیز مجهز به تراشه M۲ است. این دستگاه در ۲ سایز ۱۱ و ۱۳ اینچ عرضه می شود. به همین دلیل ایر به صرفه ترین آی پد با نمایشگر بزرگ است. اپل ظرفیت حافظه دستگاه را به ۱۲۸ گیگابایت ارتقا داده است. قیمت پایه مدل ۱۱ اینچی ۵۹۹ و نسخه ۱۳ اینچی ۷۹۹ دلار است. در صورتیکه دستگاه به فناوری ۵Gمجهز باشد، ۱۵۰ دلار به قیمت دستگاه اضافه می شود.

کد خبر 6100129 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • انتشار بیانیه توسط شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ایران  
  • انتشار نسخه جدید همراه بانک دی؛ «دی‌جت پرو»
  • آی پدهای اپل رونمایی شدند/تراشه نوین اپل متمرکز بر هوش مصنوعی
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۱۸ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است
  • هوش مصنوعی ناشناخته‌های کیهان را کشف می‌کند
  • چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از قاچاق چوب + فیلم
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!