Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین برنامه «هریکشنبه-یک افتتاح» در فضایی کاملاً مجازی برگزار شد. این سلسله برنامه‌ها که به افتتاح پروژه‌های شهری اختصاص دارد تحت تأثیر ویروس منحوس قرار گرفته است. این برنامه که از «شبکه شهر» به صورت زنده پخش می‌شد به آغاز رونمایی از خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در جهت هوشمندسازی شهر اصفهان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه تاکنون طرح‌های پرداخت الکترونیک در سیستم تاکسیرانی شهری ناکام مانده اما با ازسرگذراندن تجربه شهروندان اصفهانی در پرداخت الکترونیکی تاکسی‌های اینترنتی این طرح با عنوان «اصکیف» می‌تواند به چالش دائمی پول خرد بین مسافر و راننده پایان دهد.

اپلیکیشن «اصکیف» در جهت هوشمندسازی شهری گام برمی دارد

در برنامه امروز، پنجم مردادماه، «هر یکشنبه- یک افتتاح»، پورمحمد شریعتی نیا که مسیر پل خواجو تا ساختمان شورای شهر را با تاکسی طی کرد، با اشاره به یکی از اولویت‌های شورای اسلامی پنجم کلانشهر اصفهان اظهار داشت: پرداخت هوشمند کرایه تاکسی از طریقQR code و اپلیکیشن «اصکیف» در جهت تسهیل زندگی شهروندان قدم برمی دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر هوشمندسازی شهری گفت: اگرچه زیرساخت‌های شهر هوشمند فرایندی است که زحمت دارد و در ابتدای کار هر فرایند جدیدی با مقاومت همراه است؛ اما با شیوع بیماری کرونا، پرداخت هوشمند کرایه تاکسی می‌تواند علاوه بر حفظ سلامت رانندگان و مسافران شهری زمینه ساز توسعه شهر هوشمند را فراهم کند.

یک هزار تاکسی زردرنگ به اصکیف مجهز می‌شوند

شهردار اصفهان هم با گریزی به برنامه‌های «هریکشنبه-یک افتتاح» رونمایی از خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان را به فال نیک گرفت و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از ابزارهای نوین مدد گرفتیم تا با حفظ سلامت شهروندان به عنوان بهره برداران اصلی پروژه‌های شهری، درهر یکشنبه افتتاح جدیدی را نوید دهیم.

قدرت الله نوروزی با تاکید بر هوشمندسازی شهری تصریح کرد: امروز بالغ بر یک هزار تاکسی زردرنگ شهری به پرداخت هوشمند از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» مجهز خواهند شد تا ضمن مبادلات امن پولی بتوان گام مؤثری در جهت شهر هوشمند برداشت.

پرداخت سریع و ایمن در حفظ سلامتی از مزایای «اصکیف» است

در ادامه، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان هم به مزایای پرداخت کرایه تاکسی از طریق بارکد پرداخت و اظهار داشت: پرداخت سریع و راحت کرایه تاکسی بدون همراه داشتن پول نقد از طریق بارکد و اطمینان از پرداخت کرایه مطابق تعرفه تاکسیرانی و ارائه خدمات سامانه بدون دریافت هزینه و به صورت کاملاً رایگان از مزایای پرداخت هوشمند از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» است.

هادی منوچهری با اشاره به پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی با پرداخت الکترونیک هزینه تاکسی گفت: جلوگیری از اتلاف وقتو ایجاد راه بندان برای تأمین پول خرد و استفاده از سایر خدمات قابل ارائه بر روی بستر سامانه «اصکیف» از مزایای دیگر این طرح است.

وی با اشاره به تاریخچه طرح‌های هوشمندسازی ناوگان تاکسی رانی شهرداری اصفهان از سال ۱۳۸۹ عنوان داشت: اگرچه دغدغه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی نزدیک به یک دهه سابقه دارد اما در طرح جدید با آسیب شناسی طرح‌های گذشته سعی شده تا راهکار فنی و اجرایی آن با کمترین نقص توأم شود.

منوچهری در گام نخست، پرداخت هوشمند از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» را به بالغ بر هزار دستگاه خودروتاکسی زردرنگ در کلانشهر اصفهان محدود کرد و افزود: لازم است شهروندان اپلیکیشن«اصکیف» را بر روی تلفن همراه نصب کنند و یا عدد سه را به سامانه ۳۰۰۰۱۷۳۰۳۰ ارسال کنند؛ مسافران به محض آنکه سفر درون شهری خود را آغاز کردند از بارکدی که بر روی داشبورد و پشت صندلی است اسکن کرده و اطلاعات هزینه سفر را از طریق وارد کردن شماره کارت و رمز پویا پرداخت کنند.

وی به دلنگرانی رانندگان تاکسی برای مدت زمان واریزی پایان داد و افزود: در طول شبانه روز هر ۸ ساعت یکبار مبلغ دریافتی به حساب رانندگان تاکسی واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پرداخت هوشمند از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» را عملیاتی پرداختی دانست و گفت: از طریق این نرم افزار نمی‌توان مسافت را محاسبه کرد بلکه اطلاعات پرداختی بر اساس کورس تعریف شده و یا برچسب چسبیده به شیشه، تعیین می‌شود؛ چنانچه مسافری درخواست تاکسی دربست داشت می‌تواند مبلغ به توافق رسیده با راننده را وارد کند.

وی اهمیت اپلیکیشن «اصکیف» را در مدیریت تعداد سفرهای درون شهری توسط رانندگان تاکسی برشمرد و افزود: در تمام کشور طرح‌های مشابه پرداخت کرایه تاکسی از طریق بارکد انجام شده است اما آنچه اپلیکیشن «اصکیف» را متمایز می‌کند زیرساخت‌های مناسبی است که توسط اصفهان کارت با تعریف بارکد یکسان و بهره وری بالا، فتح الباب شهر هوشمند تعریف شده است.

۷۰ درصد تاکسی‌های اصفهان تا پایان سال به «اصکیف» مجهز می‌شوند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان هم با اشاره به رونمایی از پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان در جهت رفاه و آسایش بیشتر است و در جهت تحقق این امر خدماتی آسان و روان برای شهروندان برنامه ریزی شد.

امیراحمد زندآور با تاکید بر اینکه دستورالعمل اولیه شورای اسلامی شهر در دوره پنجم بر شهر هوشمند پایه ریزی شده است، تصریح کرد: شهروندان با روش‌ها و فنون جدید می‌توانند به سمت توسعه شهری و توانمندسازی شهری گام بردارند که کلانشهر اصفهان در هوشمندسازی چهارراه‌ها و خیابان جایگاه نخست و دوم را در کشور دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود تا پایان سال بالغ بر ۷۰ درصد تاکسی‌های کلانشهر اصفهان از خدمات الکترونیک سامان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برای پرداخت هوشمند کرایه تاکسی از طریق QRcode و اپلیکیشن «اصکیف» بهره مند شوند.

کد خبر 4983819

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی هوشمندسازی تاکسیرانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا بیرجند ازدواج مجلس شورای اسلامی مسکن پرداخت هوشمند کرایه تاکسی تاکسیرانی شهرداری اصفهان کرایه تاکسی از طریق سازمان تاکسیرانی پرداخت الکترونیک شورای اسلامی شهر کلانشهر اصفهان هوشمندسازی شهر شهر هوشمند شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام این خبر افزود: اصلاحات مالی جامعی در صنعت برق با ابلاغیه وزیر نیرو در حال انجام است به طوری که حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع ماهانه تا ٢ هزار میلیارد تومان و به صورت هفتگی شارژ خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سال جاری از طریق بورس بخش مهمی از بدهی‌های صنعت برق پرداخت شود، خاطرنشان کرد: در گذشته مشترکان بالای ٥ مگاوات ملزم به تأمین برق مورد نیاز خود از بورس بودند و در سال گذشته هم الزام خرید برق مورد نیاز از بورس به مشترکان بالای یک مگاوات ابلاغ و در مجموع سال گذشته ٣ تراوات ساعت برق کشور از طریق بورس یا قراردادهای دوجانبه تأمین شد.

وی هدف گذاری انجام شده برای تأمین برق مورد نیاز از بورس را در برنامه هفتم توسعه تا ٦٠ درصد مجموع برق کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس هدف گذاری مقرر شده که ٢١٠ تراوات ساعت از برق کشور از طریق بورس یا قراردادهای دوجانبه تأمین شود به طوری که در سال اول برنامه هفتم تا ٣٠ درصد و در سال پایانی این میزان به ٦٠ درصد از مجموع برق مصرفی کشور خواهد رسید.

سخنگوی صنعت برق این اقدام را گامی مهم در جهت اصلاح اقتصاد برق و توقف موتور تولید بدهی در این صنعت دانست و تصریح کرد: با این اقدام ارتباط مستقیم میان خریدار و فروشنده برقرار می‌شود و نقش دولت در این بازار به حداقل خواهد رسید و به توسعه رقابت، شفافیت قیمت، توسعه و رونق نیروگاه‌ها به دلیل دریافت نقدی پول از بورس و… کمک خواهد کرد. از سوی دیگر این اقدام به استقلال مالی شرکت‌های توزیع نیز کمک خواهد کرد که امیدواریم در ٦ ماه دوم امسال از طریق اخذ مصوبات لازم، این هدف محقق شود.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه بر اساس قانون مانع زدایی از صنعت برق مطالبات بخش خصوصی باید در طول ٣ سال پرداخت شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق به پرداخت ٣٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق شدیم، اما هنوز هم حدود ١٠٠ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران، سازندگان و… بدهی داریم، اما امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تعریف شده، بتوانیم این مطالبات را پرداخت و موتور تولید بدهی را نیز با تغییرات انجام شده، متوقف کنیم.

کد خبر 6091042 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد