Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، گفت: مطالعات و تحقیقات جامع بین المللی نشان می دهد، توسعه در کشورهایی که توجه به اکوسیستم و زیست بوم خاص کارآفرینی در راستای رشد، توسعه، نوآوری و خلاقیت داشته‌اند، روی داده ‌است.

کامران کلانی مهابادی امروز (یکشنبه- ۵ مرداد) در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری که در محل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار شد، اظهار کرد: اصول اولیه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر پایه اشتغال‌زایی و کارآفرینی خلاق بنا شده که در این راستا باید ظرفیت‌های توسعه‌ای و انسانی شهرستان شناسایی و نسبت به نیاز موجود اشتغال و کار تعریف شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، با بیان اینکه نرخ بیکاری سال ۹۸ نسبت به ۹۷ رویکرد کاهشی از ۱۲.۴ درصد به ۱۰.۳ درصد داشته، افزود: نباید با استناد به آمارها، فریب روند کاهشی را خورد، زیرا حدود ۲۷درصد از افرادی که بیکار شده‌اند دچار سرخوردگی و دلسردی شده و از ورود مجدد به بازار کار خودداری می‌کنند، که در صورت بازگشت به بازار کار، نرخ بیکاری با نرخ ۱۳.۶ درصد روند افزایشی خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، کلانی، با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی و وجود ۱۱ دانشگاه در شهرستان، افزود: تبدیل شهرستان شاهین‌شهر و میمه به مرکز کارآفرینی استان با بهره‌گیری از انتقال و امتداد کریدور فناوری از اصفهان و پتانسیل دانشگاه‌ها میسر است که تحولی شگرف در اشتغال زایی مناسب ایجاد خواهد کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، با تاکید بر تقسیم شهرستان‌ها به ۷ منطقه توسعه‌ اقتصادی، تصریح کرد: طبقه بندی شهرستان‌های استان، براساس شاخص های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در راستای تهیه شناسنامه‌ برای هر شهرستان با رویکرد ظرفیت‌های اقتصادی انجام شده که مبنای طرح های اشتغال در استان است.

کلانی، با اشاره به راه اندازی اکو سیستم کارآفرینی در استان، افزود: این اکوسیستم با همکاری کانون کارفرمایان استان راه اندازی و تکمیل شد و اکنون ۱۰۰ طرح کوچک و صنعتی آماده ورود به بازار سرمایه است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، با اشاره به تعدد و کثرت فرهنگی در شاهین ‌شهر و میمه، افزود: بهره‌گیری از این فرصت‌ها در شهرستان، می تواند زمینه ساز توسعه مرکز فناوری‌های فرهنگی و توسعه خلاق بوده و در سطح ملی شاهین‌شهر و میمه را به کانون ثروت آفرینی در حوزه فرهنگی تبدیل کند.

همچنین فرماندار شاهین شهر و میمه در کارگروه اشتغال شهرستان با تاکید بر ضرورت اشتغال و تامین معیشت خانوارها، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ و آثار غیرقابل اجتناب آن بر معیشت و اقتصاد، مسئولیت اجتماعی هر نهاد و سازمانی باید ایجاد اشتغال، تولید و تسهیل آن به شکل موثر و کارآمد باشد.

اسفندیار تاجمیری، شاهین‌شهر و میمه را یک شهرستان دارای پتانسیل و ظرفیت‌ بالا دانست و افزود: شاهین‌شهر و میمه علاو ه ‌بر موقعیت جغرافیایی مناسب ارتباطی با تهران و بهره مندی از آزادراه شمال به جنوب، دومین شهر استان از نظر شاخص توسعه منابع انسانی، رتبه دوم صنعت استان از لحاظ صنعتی بودن و ارزش افزوده صنعت، دومین شهر کشور از نظر شاخص باسوادی و رتبه‌های اول تا سوم کشاورزی در شاخص های متنوع را دارد.

وی با اشاره به ۸۵هزار نفر جمعیت آماده به کار و ۱۲هزار واحد صنفی در شهرستان، تصریح کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل ‌های موجود، شهرستان را در تراز اول توجهات استانی قرار می دهد، اما نگاه نظام بودجه‌ای و برنامه‌ای منسجم به شهرستان وجود ندارد.

تاجمیری، با تاکید بر نرخ نامناسب بیکاری ۱۷.۴ درصدی که جمعیت غالب آن را جوانان و بانوان تشکیل می دهد، افزود: نگاه واقع بینانه به ظرفیت‌ها و شاخص ها در حوزه تعاون و کار بیانگر وضعیت نامناسب شهرستان با توجه به وضعیت صنعت در شهرستان نیست، زیرا برخی از صنایع بزرگ واقع در شهرک های صنعتی شهرستان در راستای جذب نیرو و اشتغال نیازمند تخصص، توانایی و محدودیت‌هایی بوده و جامعه هدف کارگری آن‌ها صرفا از شهرستان تامین نمی‌شود.

فرماندار شاهین شهر و میمه، با تاکید بر امکان ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی، خاطرنشان کرد: همه نهادها و ادارات در راستای اشتغال پایدار مددجویان بهزیستی به این قشر نگاه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر ارتزاق چند هزار نفری از بخش صنایع دستی، افزود: صنایع دستی برند استان است و شهرستان نیز در سال های گذشته دستاوردهای مناسب و چشمگیری در حوزه اشتغال صنایع دستی داشته ‌است، که در راستای پایداری و برون رفت از مشکلات پیش آمده مخصوصا بحران کرونا نیازمند نگاه توسعه‌ای، تسهیلات مستقل کشوری و ایجاد بازارچه‌های مخصوص توزیع و فروش محصولات صنایع دستی است.

تاجمیری، با بیان این‌که شاهین شهر دارای رتبه ‌اول استان از شاخص رشد جمعیتی است، خاطرنشان کرد: شاخص رشد سالانه جمعیت استان  ۹۷ صدم درصد است و شهرستان شاهین‌شهر و میمه نرخ رشد جمعیت ۳.۶۱درصد و رتبه اول شهرنشینی در استان را دارد، که نیازمند نگاه درون شهرستانی برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش اشتغال کار و رفاه اجتماعی شاهین شهر و میمه اداره کل تعاون ایجاد اشتغال صنایع دستی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در استان کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال و کارآفرینی سند اشتغال با برش شهرستانی و دستگاهی تدوین شد.

وی افزود: بر اساس همین سند اشتغال ایجاد ۳۴ هزار و ۵۱۷ فرصت شغلی به‌صورت ناخالص برای استان تدوین شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت و ضبط می‌شود، خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۶۰ نفر (بیش از تعهد) در سامانه رصد شغل ثبت شده بود.

احمدی اضافه کرد: با صحت‌سنجی تدوین سند اشتغال، ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده ایجاد شده است.

وی هدف‌گذاری ایجاد اشتغال امسال را ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام و تصریح کرد: توجه امسال دولت بیشتر روی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، به نحوی که هر استان باید ۱۴.۴ درصد اشتغال سال ۱۴۰۳ را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهد.

کد خبر 750033

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت