Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از یک تن و 300 کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سردار محمد ملاشاهی در تشریح این خبر گفت: در راستای کنترل، حراست و مراقبت از مرزها، همچنین مبارزه بی‌امان با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر و معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران و به جهت پوشش و انسداد کامل نوار مرز، مرزداران این فرماندهی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی مورتان شهرستان سرباز مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار عملیاتی مرزداران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص گردید و مرزداران دلاور هنگ مرزی جکیگور پس از هماهنگی با مقام قضایی در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به هوشیاری و اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی مناسب توسط مرزداران، سوداگران مرگ که توان مقابله با مأمورین را نداشتند و خود را در محاصره می‌دیدند سعی در متواری شدن از منطقه را داشته که مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح به سمت قاچاقچیان تیراندازی کرده و توانستند ضمن دستگیری یک نفر قاچاقچی و توقیف یک دستگاه خودروی حامل موادمخدر، مقدار یک تن و 349 کیلو و 500 گرم انواع موادمخدر شامل: یک تن و 240 کیلو و 700 گرم تریاک، 89 کیلو و 200 گرم شیشه و 19 کیلو 600 گرم حشیش را کشف کنند.

این مقام ارشد در فرماندهی مرزبانی استان در پایان با بیان اینکه عملکرد سوداگران مرگ و قاچاقچیان سلامت، بنیان خانواده و اقتصاد جامعه را به مخاطره می‌اندازند، خاطرنشان کرد: تلاش مرزبانان جهت مبارزه با اشرار، قاچاقچیان و اخلالگران اقتصادی با قوت و بیش از پیش ادامه خواهد داشت و اجازه نمی‌دهند قاچاقچیان به راحتی نقشه‌های شوم خود را عملی کنند.

انتهای پیام/3139/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان مواد مخدر سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساخت سد کهیر از وارد شدن خسارت و زیر آب رفتن کنارک، کهیر و ۳۰ روستای اطراف آن جلوگیری کرد.

محمد کرمی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) در بازدید از سد کهیر و مناطق سیل‌زده جنوب استان، بیان کرد: ساخت سدهای پیشین، زیردان، شیکلک، خیرآباد، ماشکیل اولیا و کهیر در جنوب سیستان و بلوچستان نقش اساسی در کنترل سیلاب‌ها داشتند.

وی تاکید کرد: سیل‌بندها، بندسارها و هوتک‌هایی که در این مدت ایجاد شد، کمک زیادی در مهار کنترل سیلاب‌ها در جنوب این استان کردند.

او با اشاره به نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب‌ها، اظهار کرد: حجم بارندگی بی‌سابقه و بیش از ۲۷۰ میلی‌متر در زمانی کوتاه بود که  البته کمترین مشکلات و خسارت‌ها را در جنوب سیستان و بلوچستان دیدیم.

کرمی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی و جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم، بخشی از ظرفیت این سدها تخلیه شده بود و آمادگی لازم را برای کنترل سیلاب داشتیم.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۷۵ میلیون مترمکعبی سد پیشین و ۲۱۷ میلیون مترمکعبی سد زیردان، گفت: براساس پیش‌بینی انجام‌شده بخش عمده این سدها تخلیه و در کنار سیل‌بندها و بندسارها آمادگی کنترل سیلاب ایجاد شده بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آبگیری سد کهیر در سال گذشته، ادامه داد: این سد کمترین حجم آب حدود ۵۰ میلیون مترمکعب را دارد و با توجه به ظرفیت ۳۸۰ میلیون مترمکعبی این سد و با شروع و شدت بارندگی و حجم ورودی آب که بیش از ۹۳۰۰ مترمکعب بود کنترل  شد، اما به سرعت ظرفیت سد تکمیل و سرریز شد.

وی افزود: با توجه به حجم سنگین آب بخش‌های کشاورزی، سیل‌بندها و بندسارها دچار مشکل و خسارت‌های سنگینی شدند و اگر سد کهیر نبود این خسارت‌ها چند برابر پیش‌بینی می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان و بلوچستان
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان