Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در بازدید از مرکز نقاهتگاهی بیماران کرونایی گفت: در موج اول بیماری حدود ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی در مشهد و ۵ هزار تخت در برخی شهرستان‌های استان پیش‌بینی شد که خوشبختانه با رعایت مردم استان طی عبور از موج اول با کمترین خسارت جانی، از این ظرفیت‌های پیش‌بینی شده استفاده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در حال حاضر شرایط مناسبی وجود ندارد و علیرغم اینکه تاکید شد که مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، اما در تیر ماه این مراقبت‌ها از سوی مردم کاهش یافت و همین امر باعث شد که امروز بالاترین سطح بستری بیماران استان را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با تصمیم مدیریت عالی استان مراکز نقاهتگاهی که از گذشته پیش‌بینی شده بود را مجددا راه‌اندازی کردیم و در یکی از این مراکز پذیرش بیمار انجام شده است.

براتی با اشاره به چگونگی پذیرش افراد در مراکز نقاهتگاهی بیان کرد: افرادی که وضعیت جسمانی مناسبی دارند و نیازی به مراقبت‌های بیمارستانی ندارند، اما تست آن‌ها مثبت است و علائم بیماری در آن‌ها وجود دارد به این مراکز مراجعه می‌کنند و پس از گذراندن دوران نقاهت و بهبودی کامل از این مراکز خارج می‌شوند، به همین منظور گروه دوم افرادی هستند که در بیمارستان‌ها از خدمات درمانی استفاده کرده و شرایط مناسبی پیدا کرده‌اند و به دلیل محدودیت تخت‌های بیمارستانی به این مراکز برای ادامه روند بهبودی هدایت می‌شوند تا مقداری از فشار مراکز درمانی کاسته شود.

او تصریح کرد: مردم همچون روز‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و سعی کنند بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر در مجامعی که ضرورتا حضور پیدا می‌کنند به افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر دهند.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی نقاهتگاه بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وزیر بهداشت گفت: رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا ۷ سال در مراکز پزشکی دولتی یک سرمایه گذاری برای سلامت کشور در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن خدمات درمان برای کودکان تا سن 7 سال در مراکز پزشکی دولتی گفت: در حوزه سلامت در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که ما باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری‌های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می‌‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری شود، فرد در سنین بزرگسالی دیگر درگیر درمان این بیماری‌ها نخواهد شد. 

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول عمر او ایجاد می‌شود. بنابراین هر حادثه‌ای به ویژه در 7 سال اول زندگی کودکان می‌تواند پایدار شود. برهمین اساس با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که صورت گرفت در نهایت، رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان تا سن 7 سالگی در مراکز پزشکی دولتی در هیئت دولت به تصویب رسید.  این طرح مایه افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم همه مشکلات و تحریم‌ها خدمات پزشکی به کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی رایگان اعلام کند. 

عین اللهی گفت: این مسئله در واقع یک سرمایه گذاری برای آینده کشور است و ممکن است نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود ولی در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد و کشور را از نظر سلامت بیمه می‌کند.

خبر در حال تکمیل است...

 

دیگر خبرها

  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند