Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@03:06:50 GMT

نمایش پرسپولیس زیر ذره‌بین؛ در شب جاودانگی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۹۲۹۰

پرسپولیس که برای قطعی کردن قهرمانی لیگ به پیروزی در این بازی نیاز داشت، با ضربه سر علیپور در دقیقه 39 به گل اول رسید. در نیمه دوم مهدی عبدی موفق شد در دقیقه 58 گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند تا خیال یحیی گل محمدی تا حد زیادی از کسب پیروزی راحت باشد. در دقیقه 71 حسین ابراهیمی از روی نقطه پنالتی یکی از گل های پرسپولیس را پاسخ داد تا بازی در دقایق پایانی با هیجان زیادی دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش نفتی ها برای رسیدن به گل مساوی راه به جایی نبرد تا بازی با نتیجه 2-1 به سود پرسپولیس تمام شود و این تیم برای چهارمین بار پیاپی طعم قهرمانی در لیگ برتر را بچشد.

 

در این بازی پرسپولیس با آرایش 2-4-4 وارد زمین شد: بوژیدار رادوشویچ در درون دروازه، سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان در دفاع میانی، مهدی شیری در دفاع راست، وحید امیری در دفاع چپ، کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی به عنوان دو هافبک دفاعی، سیامک نعمتی به عنوان هافبک راست، بشار رسن به عنوان هافبک چپ، علی علیپور و مهدی عبدی به عنوان دو مهاجم. امید عالیشاه، احسان حسینی، سعید حسین پور و امیر روستایی بازیکنانی بودند که در نیمه دوم به عنوان تعویضی وارد زمین شدند. اکنون به بررسی عملکرد این بازیکنان میپردازیم:

 

بوژیدار رادوشویچ: دقیقه 25 بازی عکس العملی خوبی در مهار ضربه روپای احمد الجبوری داشت. در دقیقه 71 به خوبی توانست جهت ضربه پنالتی را تشخیص دهد اما در مهار کامل ضربه ناموفق بود. در 20 دقیقه پایانی بازی روی توپ های هوایی بازیکنان نفت آسیب پذیر نشان داد. محوطه 6 قدم متعلق به دروازه بان است و رادو وظیفه دارد با خروج از دروازه، مانع از شکل گیری موقعیت خطرناک برای حریف شود. کاری که بیرانوند در آن استاد بود.

 

سیدجلال حسینی: کاپیتان پرسپولیس در این بازی به خوبی دیدارهای گذشته ظاهر نشد. غفلت از عیدی و الجبوری در دقایق 9 و 25 می توانست منجر به گل خوردن پرسپولیس شود. دقیقه 71 در دفع سانتر ابراهیمی دچار اشتباه شد و با برخورد توپ به دست مرتکب خطای پنالتی شد. همچنین در دقیقه 90 محمدامین اسدی را درون محوطه شش قدم آزاد گذاشت تا این بازیکن به راحتی ضربه سر بزند و دروازه پرسپولیس را با خطر جدی مواجه کند. در سایر دقایق بازی عملکرد خوبی داشت تا در پایان بازی سیدجلال 38 ساله هشتمین قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر را جشن بگیرد.

 

محمدحسین کنعانی زادگان: پاس عمقی عالی کنعانی برای شیری در دقیقه 39 زمینه ساز گل اول پرسپولیس شد. در لحظات پایانی نیمه اول روی سانتر رسن موفق به گلزنی شد اما کمک داور بازی این گل را آفساید اعلام کرد. در نیمه دوم و خصوصا دقایق پایانی به خوبی توانست توپ های ارسالی بازیکنان نفت را دفع کند تا عملکرد موفقی را در کل بازی از خود ثبت کرده باشد.

 

مهدی شیری: شایعات نقل و انتقالاتی پیرامون جذب رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی فر باعث شد تا شیری برای اثبات خود با تمام توان وارد میدان شود! نفوذ سریع در دقیقه 39 و سانتر عالی با پای چپ برای گلزنی علیپور، موفق ترین حرکت شیری در فاز هجومی بود. در بقیه دقایق بازی چند نفوذ دیگر داشت که راه به جایی نبرد. در فاز دفاعی هم عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشت تا یکی از درخشان ترین بازی های شیری در این فصل رقم بخورد.

 

وحید امیری: بازی در پست غیر تخصصی دفاع چپ باعث کاهش کیفیت امیری در این بازی شده بود. پاس اشتباه در دقیقه 9 و غفلت از الجبوری در دقیقه 25 می توانست باعث باز شدن دروازه پرسپولیس شود. در دقیقه 71 در مهار ابراهیمی ناکام بود تا این بازیکن با حرکت و سانتر خود پنالتی منجر به گل نفت را بگیرد. امیری در فاز هجومی هم نفوذ موفقی نداشت تا یکی از نمایش های ناموفق او را در این فصل شاهد باشیم.

 

کمال کامیابی نیا: کنترل کردن بازی با پاس های کوتاه، جلوگیری از ضدحملات بازیکنان نفت و قطع پاس های حریف وظایف کمال در این بازی بود که تا دقیقه 70 به خوبی از عهده شان برآمد. در دقایق پایانی در یکی دو نبرد تن به تن ناموفق بود که باعث شوتزنی نفتی ها از پشت محوطه جریمه شد. عملکرد کلی کامیابی نیا نسبت به هفته های گذشته پیشرفت داشت.

 

احمد نوراللهی: شماره 8 پرسپولیس که در این بازی بیشتر به کارهای دفاعی مشغول بود، با دوندگی و پرس بازیکنان نفت سعی در بازپس گیری توپ داشت. همچنین کار انتقال توپ از دفاع به حمله را به خوبی انجام داد. هر چند نوراللهی هم مانند کمال در لحظات پایانی بازی یکی دو اشتباه داشت، اما در کل شب موفقی را در مسجدسلیمان پشت سر گذاشت.

 

سیامک نعمتی: بازیکنی که در جدال هفته قبل برابر فولاد تک گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند، در این بازی هم نمایش موفقی داشت. سانتر دقیق برای بشار رسن در دقیقه 3 و پاس گل زیبا برای عبدی در دقیقه 58 موفق ترین حرکات هجومی نعمتی در این بازی بودند. در فاز دفاعی هم به خوبی به شیری کمک کرد تا روند رو به رشد سیامک ادامه دار باشد.

 

بشار رسن: میتوانست خیلی زود دروازه نفت را باز کند که ضربه سر این بازیکن در دقیقه 3 از بالای دروازه به بیرون رفت. سانتر دقیق او برای کنعانی در لحظات پایانی نیمه اول منجر به گلزنی مدافع خوزستانی شد اما داور گل را مردود اعلام کرد. مهم ترین نکته در بازی بشار، استارت های سریع این بازیکن از زمین خودی بود که باعث عقب نشینی هافبک های نفت در طول بازی میشد. مطمئنا گل محمدی به هیچ عنوان نمیخواهد هافبک تاثیرگذار عراقی را در پایان فصل از دست بدهد.

 

علی علیپور: در دقیقه 39 با پروازی بلند توانست سانتر شیری را وارد دروازه نفت کند. در دقیقه 52 فرصت خوبی برای بازکردن دروازه داشت که ضربه زمینی او به بیرون رفت. همچنین با پرس کردن مدافعین مرکزی نفت سعی در بازپس گیری توپ داشت. عملکرد علیپور در این بازی بهتر از دیدارهای قبل بود اما همچنان از فرم ایده آل خود فاصله دارد. با دقت به بازی علیپور در بازی های اخیر، دو نکته منفی در سبک بازی این بازیکن به چشم میخورد: اول دوندگی بیش از حد و کنترل نشده در 60 دقیقه اول بازی که باعث خستگی مفرط این بازیکن در نیم ساعت پایانی بازی میشود، مورد دوم هم کندی علیپور در ارسال پاس که باعث بازگشت هافبک های حریف به فاز دفاعی میشود. گل محمدی اگر میخواهد در آسیا موفق شود باید ضعف های مهاجم اصلی خود را برطرف کند.

 

مهدی عبدی: حضور فعال در حملات، کمک کردن به دفاع و البته به ثمر رساندن گل دوم در موقعیت تک به تک در دقیقه 58... مجموع دقایق بازی عبدی در این فصل به شش بازی کامل هم نمیرسد، اما در همین زمان کوتاه موفق به زدن 4 گل برای پرسپولیس شده است. این در حالی است که جونیور، اوساگونا و استوکس که مجموع قراردادشان با پرسپولیس به حدود یک میلیون یورو میرسد، همگی با هم فقط یک پاس گل برای پرسپولیس داشته اند! ای کاش به بازیکنان جوان ایرانی بیشتر اعتماد شود.

 

امید عالیشاه: در دقیقه 74 به جای نعمتی وارد زمین شد و سعی در کنترل توپ داشت که چندان موفق نبود. عالیشاه به هیچ عنوان در حد و اندازه های پرسپولیس بازی نمیکند و با ادامه این روند ممکن است سال بعد او را در تیم دیگری ببینیم.

 

احسان حسینی: در دقیقه 86 به جای عبدی وارد زمین شد و سعی کرد به خط دفاعی پرسپولیس کمک کند. در دقیقه 90 بازی در مهار اسدی ناموفق بود که میتوانست منجر به خوردن گل مساوی شود.

 

سعید حسین پور و امیر روستایی: هر دو بازیکن در دقیقه 94 و به ترتیب به جای علیپور و رسن وارد زمین شدند و فرصت چندانی برای خودنمایی پیدا نکردند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیوز بازیکن یحیی گل محمدی پرسپولیس جام گزارش گل محمدی فوتبال جام نیوز بازیکنان نفت وارد زمین شد دقیقه 39 دقیقه 71

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال 3-0 کادیز: یک میلی‌متر فاصله تا قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، رئال امشب در برنابئو در حالی به میدان رفت ‏که می‌دانست در یک قدمی قهرمانی در لالیگا قرار دارد. پیروزی مقابل ‏کادیز باعث می‌شد در صورت پیروز نشدن بارسا در بازی مقابل خیرونا ‏قهرمانی رئال قطعی شود. شاگردان آنچلوتی با سه گل براهیم دیاز، ‏بلینگام و خوسلو 3-0 پیروز شدند تا در فاصله میلی‌متری با قهرمانی ‏قرار داشته باشند. ‏

بازی در حالی آغاز شد که رئال مادرید ترجیح می‌داد به سبک و ‏سنگین کردن حریف بپردازد. اولین موقعیت جدی در نیمه اول در ‏دقیقه 29 و با شوت محکم و از راه دور براهیم دیاز اتفاق افتاد که ‏دقت لازم را نداشت. ‏

چند دقیقه بعد روی تعلل ناچو و میلیتائو در خط دفاعی فرصتی پیش ‏آمد تا کورتوا اولین مهار خود را تجربه کند. او ضربه سوبرینو را دفع ‏کرد تا بازی بدون باز شدن دروازه رئال ادامه پیدا کند. ‏

در آخرین دقیقه نیمه اول پاس خوب کاماوینگا را خوسلو با سینه ‏کنترل کرد ولی ضربه‌اش دقت لازم را نداشت هر چند پرچم کمک داور ‏نشان داد او در آفساید بوده است. نیمه اول با تساوی بدون گل به ‏پایان رسید. ‏

درحالیکه در همان دقایق اولیه کورتوا یک موقعیت تک به تک را ‏مقابل کریس راموس مهار کرد دو دقیقه بعد رئال به گل رسید. یک ‏سوپرگل از براهیم دیاز. مودریچ پاس عمقی خوبی به براهیم سپرد و ‏او با کنترل توپ و چرخش شوتی مهارنشدنی به گوشه بالای دورازه ‏فرستاد تا رئال در این بازی پیش بیفتد.‏

در دقیقه 58 کورتوا بار دیگر ناجی دروازه رئال شد و یک بار دیگر ‏موقعیت تک به تک را از کریس راموس گرفت. ‏

جود بلینگام در دقیقه 66 به جای آردا گولر وارد زمین شد و دو دقیقه ‏بعد برای تیمش گلزنی کرد. یک پاس اشتباه از مدافعان کادیز کافی ‏بود تا بلینگام تازه‌نفس پشت محوطه جریمه صاحب توپ شود. او ‏مودریچ را چسبیده به خط محوطه پیدا کرد. لوکیتا در سمت راست ‏براهیم را دید و پاس عرضی او در میانه محوطه جریمه را بلینگام ‏سرضرب به تور چسباند. ‏

چند دقیقه بعد رئالی‌ها فریادزنان از داور می‌خواستند به دلیل خطای ‏ده‌فالی روی بلینگام اعلام پنالتی کند ولی او نظر دیگری داشت. ‏

در دقیقه 73 آنچلوتی ستاره تیمش در بازی امروز براهیم دیاز را ‏بیرون کشید و وینیسیوس جونیور را راهی میدان کرد.‏

سه دقیقه از وقتهای اضافه هم گذشته بود که رئال به گل سوم ‏رسید. وینیسیوس از نیمه زمین با سرعت سرسام‌آور به حرکت درآمد ‏و پاس رو به جلوی استثنایی برای ناچو که استارت زده بود فراهم ‏کرد. ناچو به زیبایی از مدافع کادیز که به سراغش آمده بود عبور کرد ‏و پاسی عرضی برای خوسلو در دهانه دروازه آماده کرد و خوسلو تنها ‏باید دروازه خالی را باز می‌کرد.‏

‏ در نهایت بازی با پیروزی ‌‎3‌‏-0 رئال به پایان رسید. ‏رئال با این پیروزی ‏بعد از 34 هفته 87 امتیازی است و در صدر ایستاده است. بارسا با ‌‏33 بازی و 73 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. در صورتی که بارسا امشب ‏مقابل خیرونا هر نتیجه‌ای به غیر از پیروزی به دست بیاورد رئال ‏مادرید قهرمان قطعی این فصل لالیگا خواهد بود. ‏

دیگر خبرها

  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان
  • سیتی با پوکر هالند به قهرمانی نزدیک شد
  • خیرونا 4-2 بارسا: امضای ژاوی زیر حکم قهرمانی رئال
  • سیتی ۵-۱ ولوز: با پوکر هالند، قهرمانی نزدیک شد
  • رئال 3-0 کادیز: یک میلی‌متر فاصله تا قهرمانی
  • دورتموند 5-1 آگزبورگ: پی‌اس‌جی دوباره لرزید!
  • این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!
  • آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز
  • رم ۰-۲ لورکوزن: ژابی در اروپا هم نمی‌بازد
  • نبوغ ستاره‌ اسپانیایی در خدمت مرد یونانی!