Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@07:33:14 GMT

طرز تهیه ژله هندوانه

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۹۹۱۳

طرز تهیه ژله هندوانه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  ژله هندوانه یکی از انواع دسر‌های زیبا و خوشمزه است که به راحتی و با استفاده از ۳ نوع ژله و بستنی وانیلی تهیه می‌شود. شما می‌توانید این دسر خوشمزه را در اندازه‌های مختلف و با قالب‌های متفاوت تهیه کنید، اما در صورتی که بخواهید یک دسر به صورت برش‌های مثلثی (قاچ هندوانه) و تک نفره داشته باشید، بهتر است از قالب ناودانی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مواد لازم

ژله قرمز (آْلبالو، توت فرنگی یا هندوانه):۱ بسته
ژله سبز (لیمو، طالبی):۱ بسته
ژله آلوئه‌ورا:۱ بسته
بستنی وانیلی:۱- ۱.۵ پیمانه
شکلات چیپسی یا تخم شربتی: به میزان لازم
آب جوش:به میزان لازم

مراحل پخت

ابتدا ژله قرمز‌رنگ را با ۱.۵ لیوان آب جوش به روش بن ماری و روی بخار آب حل کنید.

سپس صبر کنید تا کمی خنک شود.

بعد از خنک‌شدن ژله قرمز، دو قاشق بستنی وانیلی آب‌شده به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

حالا ژله را داخل قالب ناودانی ریخته و داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.

بهتر است ارتفاع ژله قرمز حدود ۱.۵ سانت باشد.

وقتی ژله قرمز بست، همین کار را برای ژله آلوئه‌ورا انجام دهید یعنی؛ یک بسته ژله آلوئه‌ورا را با ۱ لیوان آب جوش به همان روش بن ماری حل کرده و بعد از سردشدن با نصف لیوان بستنی وانیلی آب‌شده ترکیب کنید.

از این ترکیب، به مقدار کمی روی ژله قرمز رنگ بریزید. این لایه قرار است قسمت سفیدرنگ بین هندوانه و پوست آن باشد.

بعد از نیم‌بند‌شدن ژله آلوئه ورا در یخچال، ژله سبز را با ۱.۵ لیوان آب جوش مخلوط کرده و باز هم به همان روش حل کنید و اجازه دهید خنک شود.

سپس یکی دو قاشق بستنی وانیلی ذوب‌شده و یا خامه به آن اضافه کنید تا کمی مات شود.

سپس ژله سبزرنگ را نیز به همین روش تهیه کرده و روی لایه سفید بریزید تا قالب پر شود، بعد دوباره قالب را داخل یخچال قرار دهید تا ببندد.

بعد از اینکه ژله هندوانه حدود ۳ ساعت داخل یخچال باقی ماند و کاملا بسته شد، کف قالب را حدود ۱۰-۲۰ ثانیه داخل آب گرم نگه دارید تا ژله از قالب جدا شود.

سپس ژله را درون سینی خیس‌شده برگردانید و با چاقوی خیس برش‌های یک سانتی بزنید.

برای تخمه‌های هندوانه نیز می‌توانید از شکلات چیپسی یا تخم شربتی استفاده کرده و آن‌ها را روی قسمت قرمز بچینید.

 

منبع: غذالند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه ژله آلوئه ورا بستنی وانیلی ژله قرمز آب جوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح

یاناس ویچیچ، مربی بدنساز لهستانی سابق تیم ملی والیبال ایران در گفت‌وگو با یک رسانه لهستانی درباره زندگی در ایران و شرایط تمرینی ملی‌پوشان صحبت کرده است. او در گفت و گو با رسانه Przegląd Sportowy Onet از پشت‌صحنه کارش و زندگی در ایران گفت.  

به گزارش ایسنا، یاناس ویچیچ یک شخصیت بسیار ارزشمند در جامعه والیبال لهستان است. او سال‌ها با تیم‌های ملی والیبال لهستان همکاری داشته است. او همچنین در پلاس لیگا کار کرده و در آنجا با تیم اسکرا به موفقیت دست یافت.

او در صحبت‌هایش درباره حضور در ایران گفت: از من استقبال خیلی خوبی شد همه چیز در ایران برای من خوب بود.  بعد از رسیدن تعجب کردم چون با وجود این‌که هوا بسیار گرم بود، نیمی از کشور سرسبزی زیبا داشت. کوه و دریا در ایران زیبایی را بیشتر کرده و غذاها در ایران نیز ساده اما بسیار خوشمزه هستند. 

او اعتراف کرد که بهترین هندوانه عمرش را در ایران خورده است. با این حال از خیارشور در بشقاب غذایش تعجب کرد چون در لهستان نیز همین‌گونه است. این تنها مشترکات لهستان و ایران از دید این مربی نیست. 

ویچیچ در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: من فکر می کنم که ایران و لهستان به عنوان دو کشور مشترکات زیادی دارند. درست مثل ما تا جایی که بتوانیم محبت می‌کنیم ولی به سرعت ممکن است از دست هم عصبانی شویم. 

اقامت او در ایران زیاد طول نکشید اما این حضور کوتاه خاطرات خوبی برای این مربی به جای گذاشت. پس از دو یا سه هفته آماده‌سازی، او همراه بازیکنان ایرانی به مسابقات و کشورهای مختلف رفت.

"انجام تمرینات صبحگاهی در ایران سخت است"

ایران تیمی است که سال‌ها در بین بهترین‌های جهان قرار دارد. همچنین استعدادهای جوان بسیاری دارد.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: بازیکنان جوان به سرعت در ایران "ستاره" می‌شوند. باید خیلی بیشتر روی جوانان کار شود. قطعا پتانسیل انسانی در ایران بیشتر است. همه بچه‌ها دوست دارند یا سمت فوتبال بروند یا والیبال. کشتی هم در رده سوم است. در مقایسه با لهستان، تعداد کودکان و نوجوانان مشتاق به والیبال بیشتر است. البته نباید تعجب کرد چون فقط بیش از ۱۲ میلیون نفر در پایتخت زندگی می‌کنند.

یاناس در پایان درباره تفاوت همکاری با بازیکنان لهستانی و ایرانی صحبت کرد و گفت: تفاوت اصلی این است که در ایران تمرین صبحگاهی سخت است. به دلیل هوا و گرما، زندگی در ایران از غروب شروع می‌شود و در اواخر شب به پایان می‌رسد.  به همین دلیل است که صبح‌ها بیدار شدن سخت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی