Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@09:31:02 GMT

از خودگذشتگی به سبک دانشجویی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۰۲۴۰

از خودگذشتگی به سبک دانشجویی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، نیاز، عامل حرکت و سبب فعالیت و کوشش است، نیاز، محرومیتی است که سبب می شود فرد دست به تلاش بزند تا مشکلات آن را برطرف سازد و در نهایت موجب منزلت اجتماعی می شود، این ها همه تعاریفی از نیاز است که  با دسته بندی  آنها  سلسله مراتب تعریف کرده اند تا درنهایت  برآورده شدن تمام نیازهای فرد ، او غرق در خویشتن خویش شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما افرادی هم هستند که با برهم زدن همه این معادلات از خویشتن خویش عبور کرده اند و به جای اینکه دنبال نیاز های خویش باشند با از خود گذشتگی در پی برآوردن  نیازهای دیگران هستند.

زمانی که  غول  میکروسکوپی به نام کرونا در چین از بطری خارج شد و آرام آرام دنیا را گرفت از کشور ماهم سردرآورد، این ویروس موذی  نه تنها به جان افراد آسیب زد بلکه با تعطیل کردن کسب کارها به نان عده ای هم آسیب زد  و برخی از مردم ایران را  نیاز مند کمک کرد.

در این زمان بود که مردم ایران که رسم جوانمردی و  مرام مردانگی در تارک وجودشان تنیده شده و بارها گذشتن از خود و کمک به همنوع را به اثبات رسانده اند به جای توجه به نیازهای خود و پرداختن به  خویشتن  به فرمان رهبر حکیمشان وارد میدان شده و  با حرکت خودجوش و جهادی  و  راه اندازی پویش کمک مومنانه به یاری آسیب دیدگان شتافتند  و در حد توان به افراد کم بضاعت کمک کردند.

بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب یک رزمایش بسیار وسیع در کشور ایجاد شد که همه‌ی اقشار و طیف‌های جامعه برای پیوستن به این رزمایش از یکدیگر سبقت گرفتندو به   کمک مومنانه لبیک گفتند.

قشر فرهیخته جامعه  هم یکی از این اقشار بودند که با تمام توان به رزمایش همدلی پیوستند ،  دانشجویانی که تا دیروز با  سلاح   قلم وکاغذ با  فتنه و دشمن  مقابله می کردند حالا  در مقابله با  ویروس فتنه گر سلاح عوض کردند و هر چه در توان داشتند برای کمک به افراد نیازمند شتافتند.

دانشجویانی که داشتن درس و امتحان را مانعی برای  کمک مومنانه ندیدند و به گفته یکی از  آنها به برکت همین علم و سواد و درس اخلاقی که استادان در کلاس‌ها   یاد داده اند پا در میدان نهادند.

در دانشگاه اراک با یکی از این دانشجویان هم صحبت شدم و  انگیزه اش برای این کار را جویا شدم.

فرید قاسمی دانشجوی ترم ۴ رشته شیمی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، می‌گوید: بعد از اینکه متوجه شدم  بسیج دانشگاه می خواهد با کمک دانشجویان بسته‌های غذایی و معیشتی  آماده  کرده  و در بین نیازمندان توزیع کند آمادگی خودم را اعلام کردم و بسیار خوشحال شدم که دانشجو‌ها نسبت به وضع جامعه بی تفاوت نیستند و با بصیرت در این کار خداپسندانه شرکت کرده اند.

فرید اینگونه از شیرینی‌های کار می‌گوید: پس از اینکه برای کمک اعلام آمادگی کردم با من تماس گرفتند و روزی را مشخص کردند تا برای بسته بندی به کمک  بروم، وارد جمع با صفای گروه‌های جهادی شدم و تحت تاثیر ارتباط صمیمی آنها با هم  قرار گرفتم و خیلی سریع با بسیجی‌هایی که  کارمی کردند   دوست و رفیق شدم.

او از دستاورد‌ها و تاثیرات این کار در زندگی اش هم می‌گوید: بهترین اجر و پاداش من در این کار پیدا کردن دوستانی بامحبت و صمیمی بود که هر روز با آن‌ها در ارتباط هستم و در مورد مسائل مختلف از جمله مسایل روز جامعه با یگدیگر صحبت می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید

تداوم طبخ غذای گرم برای نیازمندان اراکی

تمرکز ویژه شبکه آفتاب بر بازتاب خدمات جهادگران بسیجی

گلریزان ۸۶۰ بسته معیشتی برای نیازمندان استان مرکزی

رزمایش کمک‌های مومنانه یک همدلی و مهربانی تمام عیار است که انسانیت مردم را نشان می‌دهد و کمک به نیازمندان و مستضعفان یکی از اعمال بسیار مهم زندگی مؤمنان است که مورد تأکید خدا و رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) است.

نقش بسیج دانشجویی در رزمایش کمک مومنانه

مسئول بسیج دانشگاه اراک هم یکی دیگر  از دانشجویان  است  که هم سرپرستی و مسئولیت این کار را برعهده گرفته  و هم در بین دانشجویان در حال بسته بندی  کمک به سایرین  است و آنقدر سرگرم کار شده که مدتی طول  کشید تا متوجه حضورم در کنار خودش شود.

حامد محمدی کرامت بسیج دانشجویی دانشگاه اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با بیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه اراک با تمام ظرفیت برای رزمایش همدلی و توزیع کمک‌های مومنانه بین نیازمندان اقدام کرده گفت:  بسته‌های معیشتی و اقلام خوراکی در سه مرحله از سوی گروه‌های جهادی دانشگاه اراک توزیع شده است.

محمدی کرامت فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه را مورد  تاکید قرار داد و بیان کرد: در مرحله اول از رزمایش همدلی تعداد ۳۰۰ بسته و در مرحله دوم ۵۰۰ بسته و در مرحله سوم ۷۰۰ بسته از اقلام خوراکی را بین نیازمندان در سطح استان مرکزی توزیع شده است.

او  افزود: کمک‌رسانی به اقشار نیازمند به ویژه در ماه مبارک رمضان یکی از اهداف بسیج دانشجویی است که در همین راستا دانشجویان داوطلب و بسیجی دانشگاه اراک به صورت داوطلبانه برای کمک به نیازمندان و اجرای طرح همدلی به میدان آمده اند و ابتدا  در شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت و سپس بسته بندی و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان به کمک  بسیج دانشگاه شتافتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اراک  تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی و شهر اراک، گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه اراک در راستای کمک به مردم و آسیب‌دیدگان ناشی از این بیماری وارد عمل شدند و اقدامات خوبی در این مدت انجام شده است.

او  ادامه داد: گروه‌های جهادی و نیرو‌های داوطلب بسیجی با گند زدایی معابر شهری و تولید و توزیع ماسک بین مردم در چند گروه جهادی سازماندهی شدند و فعالیت خود را با روحیه‌ی جهادی شروع کردند.

 محمدی کرامت آگاهی بخشی به مردم را از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت بسیج دانشجویی دانشگاه اراک در حوزه رسانه اقداماتی از قبیل ساخت کلیپ‌های آموزشی  برای آگاهی بخشی به مردم صورت گرفته است.

کمک خیرین برای رزمایش کمک مومنانه

مهربانی هدیه ارزشمند خداوند است که در وجود انسان‌ها قرار دارد و مهمترین اصل انسانیت است، دین اسلام مردم را به مهربانی توصیه کرده و میخواهد تا در هنگام سختی‌ها مردم به کمک یکدیگر بروند.

توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی با همکاری موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان مرکزی انجام شده است و کارهایی  از جمله شناسایی خانوده‌های نیازمند و سازماندهی مددجویان و تنظیم لیست نیاز‌های خانوده‌ها را انجام داده است.

مبارک آبادی مدیریت امور شعب استانی خیریه آبشار عاطفه‌ها در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: موسسه‌ی بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در تمام سطح کشور شعبه  دارد و مرکز اصلی این خیریه در مشهد است که ازسال ۸۱ شروع به فعالیت کرده است.

مبارک آبادی ادامه داد: این موسسسه  خانواده‌های بی سرپرست و بد سرپرست و ایتام و نیازمندان به درمان و خانواده‌هایی که بیماری صعب و العلاج دارند  و به طور کلی هر خانواده‌ای که نیازمند کمک باشد را  زیر پوشش دارد.

 

او افزود: برخی از مددجویانی که زیر پوشش خیریه آبشار عاطفه‌ها قرار می گیرند به صورت مقطعی کمک رسانی میشوند و برخی از مددجویان هم به صورت مستمر تحت پوشش قرار دارند به عنوان مثال برخی از خانواده‌ها از همان سال‌های ابتدا تاسیس خیریه در استان مرکزی تاکنون زیر پوشش خیریه هستند.

 مدیریت امور شعب استانی خیریه آبشار عاطفه‌ها اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور شعب خیریه استان مرکزی فعالیت خود را در راستای کمک رسانی برای تامین ماسک شروع کرد و بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اجرای رزمایش مومنانه کارگاه‌های خیاطی که خیریه برای اشتغال مددجویان تاسیس کرده بود شروع به تولید ماسک کردند و این کار دارای دو مزیت بود اول اینکه اشتغال مددجویان حفظ شد و دوم اینکه ماسک تولید شده در اختیار مددجویان تحت پوشش خیریه قرار گرفت.

او بیان کرد: در ابتدای ماه رمضان بسته‌های معیشتی آماده شدند و چون حضور مددجویان در خیریه برای دریافت بسته‌ها مقدور نبود گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی جهت توزیع بسته‌ها به میدان آمدند و بسته‌های معیشتی را بین مددجویان در سطح شهر توزیع کردند.

مبارک آبادی افزود: رزمایش کمک مومنانه در سه مرحله انجام شد که   هر بسته معیشتی دارای ارزش ۲۵۰ هزار تومان بود و علاوه بر مددجویان تحت پوشش خیریه خانواده‌های آسیب دیده از کرونا هم این بسته‌ها را دریافت کردند و در مرحله آخر که با عید فطر مصادف شد توزیع نان شب عید در بین مددجویان صورت گرفت،

او در پایان گفت: خیرین برای کمک به خانواده‌های نیازمند میتوانند پولی که جهت کمک به نیازمندان در نظر گرفته اند را به حساب خیریه آبشار عاطفه‌ها واریز کنند و یا اینکه به خیریه مراجعه کنند و پول را به شماره حساب افراد نیازمند واریز کنند.

لبیک گفتن  به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان و اجرای مهربانی تفسیر صدای خداست، مهربانی کمک به کودکی است که مهرخدا را در نگاه تو به نظاره نشسته است و شخص مهربان انسانی عزیز در نزد خداوند است.

کمک رساندن به نیازمندان و مستضعفان هم در زندگی خود کمک کنندگان اثرات فراوانی دارد و هم در زندگی افرادی که به آنان کمک می‌شود،کمک و یاری رساندن به نیازمندان و فقرا و همچنین برآوردن حاجات و گره گشایی از مشکلات آنان همیشه باید در لیست برنامه‌های ضروری ما مردم باشد  .

این که ما به فکر خودمان و رفع نیازهایمان باشیم  هنر نیست ، هنر آن است  که بتوانیم از خویشتن خویش عبور کنیم  و به فکر نیازمندان و رفع نیاز آنها باشیم  .

گزارش از رضا جدیدی

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمک مومنانه بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی دانشگاه اراک خیریه آبشار عاطفه ها کمک به نیازمندان بسته های معیشتی گروه های جهادی بین نیازمندان کمک مومنانه استان مرکزی خانواده ها رزمایش کمک پوشش خیریه برای کمک بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی با صدور بیانیه‌ای به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

چندی پیش، بعد از حدود ۴ سال، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد و اعضای شوری مرکزی جدید مسئول پیگیری امور آن شدند. اما اکنون، تنها پس از چندماه پیگیری امور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی بر سازوکار‌های قانونی و عملیاتی روان‌شناسی و مشاوره ایران، چند ماهی است که اسیر بی‌نظمی و گروکشی‌های بی‌حدی شده که فرآیند کاری آن را مختل کرده است.

این اختلال تا جایی رشد داشته که هفته گذشته شوری مرکزی جدید این سازمان که پس از ۴ سال وقفه، دوباره با انتخابات تشکیل شده بود فعالیت خود را متوقف کردند تا دوباره، بی‌نظمی حاکم بر فضای روان‌شناسی کشور شود.

این ماجرا متأثر از فشار‌های بسیاری است که از سمت شوری مرکزی چهارم این سازمان بر شوری مرکزی پنجم ایجاد شده بود و همچنان ادامه دارد. فشار‌هایی که از ادعای نقض کردن قانون در انتخابات سازمان نظام و مردود بودن نتایج آن نشأت گرفته بود. ادعا‌هایی که هیچ گاه دقیق و روشن بیان نشدند و هیچ زمانی هم از سمت شوری مرکزی پنجم پاسخی به آن‌ها داده نشده و فضای روان‌شناسی و مشاوره کشور را در ابهام فرو برده است.    

بسیج دانشجویی دانشکدگان روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران، به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور، برای رفع سوءتفاهم‌ها و روشن کردن موضوع از هر دو گروه دعوت می‌کند تا در یکی از روز‌های هفته‌ی آتی، در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم جمع شوند و در محیطی دانشگاهی و به دور از حواشی به دانشجویان و دغدغه‌مندان این فضا پاسخ‌گو باشند. امید است که بتوان با روشن و شفاف شدن موضوع، گره از کار این سازمان گشود.  طبیعی است که عدم شرکت شوری مرکزی چهارم و شوری مرکزی پنجم، به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و بی‌احترامی به افکار عمومی و دانشجویانی است که دغدغه روان‌شناسی کشور را دارند.

پی‌نوشت: در صورت اعلام حضور گروه‌های مذکور، جزئیات برگزاری برنامه متعاقباً اعلام می‌شود. 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 
بسیج دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبایی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا

دیگر خبرها

  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • رفیعی چهار بازی‌ کلین‌شیت، یک بازی چهار گل خورده!
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان