Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-امام جمعه بندرانزلی با اشاره به لزوم اجرای برنامه های فرهنگی قبل و بعد از مراسم نماز جمعه به منظور ارتقا مشارکت جوانان در این مراسم عبادی، سیاسی گفت: باید بنیان های اعتقادی و فکری مردم برای حضور پررنگ در نمازجمعه نقویت شودکه در این راستا طراحی برنامه های فرهنگی در حاشیه این مراسم بسیار اثربخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین یکشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پنجم مرداد و سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در ایران اسلامی اظهار کرد: نماز جمعه یکی از مهمترین فرایض عبادی و سیاسی و پایگاهی جامع و اثر گذار در جامعه اسلامی و مورد تاکید درشرع مقدس است.
وی با اشاره به اینکه بی توجهی به نماز جمعه برکات زندگی را کم می کند، تاکید کرد: باید جامعه با نماز جمعه، اهمیت و آثار فراوان مادی و معنوی آن آشنا شوند و هیچ چیزی مانع از استقبال و حضور مردم در نماز جماعت نشود.
وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیان های اعتقادی و فکری مردم برای حضور پررنگ در نماز جمعه تصریح کرد: باید با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در قبل و بعد از نماز جمعه این پیوند را تقویت کرد چون خطبه های نماز جمعه تنها بخشی از این مراسم معنوی است.
وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه داد : اگر نیازهای فرهنگی و خواسته های جوانان در نماز جمعه تامین نشود نماز جمعه تنها به صورت تعبدی برگزار می گردد.

 وی تصریح کرد : باید فضاهای نماز جمعه را برای مردم و بویژه جوانان به گونه ای اثرگذار تنظیم کنیم تا مشارکت فعال این نسل را نیز در این مراسم عبادی و سیاسی داشته باشیم .
امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم تقویت عمل به آن توسط آحاد مردم و مسئولان گفت: : همه آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان نسبت به تحقق اموری که در این بیانیه مطرح شده است، مسئولیت دارند.
حجت الاسلام شمس الدین  با تاکید بر اینکه مسئولان باید بیانیه گام دوم انقلاب را با استفاده از  ظرفیت های موجود عملیاتی کنند، افزود: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاباسلامی تاکنون از این دست رهنمودهای راهگشا و ارائه طریق ها از سوی بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری ارائه شده که آنطور که باید به آن پرداخته و جامعه عمل پوشانده نشده در برخی از موارد نیز  به توضیح دادن و برگزاری جلسات بی ثمر و یا اقدام عملی کوتاه بسنده شده است.  
وی تصریح کرد: برای تحقق نقشه راه ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اینک باید همه مسئولان ورود یافته و همه توان خود را برای عملیاتی کردن آن به کار گیرند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بندر انزلی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ایلام اعلام کرد: این آیین معنوی در شهر ایلام به امامت حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اقامه می‌شود.  

دیگر خبرها

  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • نماز جمعه سنندج
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود